Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Powstanie nowa spółka kolejowa
2013-11-19Władze województwa małopolskiego planują powołanie samorządowej spółki Koleje Małopolskie, która na początek swojej działalności ma zająć się obsługą obsługą przewozów w ramach powstającej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
r e k l a m a
"Jest taka inicjatywa zarządu i przedstawiliśmy sejmikowi stosowny projekt uchwały. Należy zakładać, że podejmie on stosowne uchwały, dzięki czemu powstanie spółka Koleje Małopolskie" - poinformował wicemarszałek województwa Roman Ciepiela.
Według projektu Według projektu uchwały ma zostać powołana jednoosobowa spółka województwa małopolskiego o kapitale zakładowym 330 tys. zł. Wszystkie udziały nowej spółki mają być własnością województwa. Środki finansowe realizację tego zadania mają pochodzić z tegorocznego budżetu województwa. Koleje Małopolskie mają rozpocząć swoją działalność od 1 stycznia 2014 r.
Pierwszym połączeniem obsługiwanym przez nowy podmiot ma być linia Kraków-Wieliczka, które docelowo ma zostać przedłużone do lotniska w Balicach. Kolejne trasy przewidziane dla Kolei Małopolskich to: Trzebinia-Kraków-Tarnów i Skawina-Kraków-Miechów, albo Sędziszów-Kraków-Podbory Skawińskie. Wybór ostatniej linii jest uzależniony od powstania łącznika kolejowego na Krzemionkach.
Przewoźnik ma obsługiwać połączenia taborem zakupionym przez władze województwa. W zeszłym miesiącu podpisano umowę z Pesą odnośnie dostarczenia 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
"Mamy więc program kilkuletniego uruchamiania kolejnych linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przyjęliśmy ewolucyjny sposób budowania kolei małopolskich, zakładamy że w ciągu 4-5 uzyska ona pełną zdolność obsługi całego regionu. Przyjęliśmy strategię stopniowego przekazywania kolejnych linii temu przewoźnikowi" - podkreślił wicemarszałek.
Małopolska w dalszym ciągu pozostanie udziałowcem Przewozów Regionalnych. ""Przewozy Regionalne mają swoje trudności ekonomiczne, to nie jest spółka w bardzo dobrej kondycji, nie ma zdolności inwestycyjnej. Trudno w tej chwili bez jakiś systemowych rozwiązań budować przyszłości na tej spółce. Chcemy mieć spółkę samorządową, która będzie bezpośrednio pod naszym wpływem, w którą też będziemy mogli inwestować bez obaw o przyszłość" - zaznaczył Roman Ciepiela
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Dział dla turystów:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Nowa siatka połączeń z Katowice
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
W tych restauracjach ceny mogą zaskoczyć
Egipt wzbogaci się o kolejną atrakcję?
Podsumowanie warsztatów kulinarnych w hotelu Sheraton
Dyskusja o TFG znów przesunięta
Ryanair skarży Lotnisko Chopina
Klient pozwał sieć restauracji
Rząd Łotwy zwiększa udziały w AirBaltic
Polskie niebo wśród najtańszych
IV Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej za nami
Jak spędzimy tegoroczne ferie zimowe?