Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Co czeka branżę gastronomiczną?
Zachowania konsumentów są uwarunkowane sytuacją ekonomiczną oraz nastrojami społecznymi. Z początkiem roku 2013 zauważono poprawę wyników sprzedaży w stosunku do ostatniego kwartału minionego roku. Pamięć o kryzysie przekłada się jednak na umiarkowany entuzjazm konsumentów, racjonalne gospodarowanie domowym budżetem oraz ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupach.
Klienci korzystający z usług gastronomicznych to najczęściej osoby ze średnim i wyższym wykształceniem w wieku do 39 lat. Restauracje odwiedzają podczas spotkań z przyjaciółmi, podróży i robienia zakupów, średnio 3 razy w miesiącu w skali całego kraju. Według danych Eurostatu polska rodzina na posiłki w lokalach i usługi hotelowe wydaje miesięcznie niecałe 60 złotych. To najniższy wynik w całej Unii Europejskiej.
Polacy zostawiają w obiektach gastronomicznych i noclegowych 2,8 proc. swoich części budżetów przeznaczonych na konsumpcję. To trzykrotnie mniej niż średnia dla wszystkich krajów wspólnoty. Więcej od nas na hotele i posiłki w restauracjach wydają Rumuni (5 proc.), Słowacy (5,7 proc.) czy Czesi (7,5 proc.).
Polacy wracają do prowadzenia wielopokoleniowych gospodarstw domowych. Wpływa to na częstsze przygotowywanie posiłków w domu i rzadsze jadanie na mieście.
Polskie rodziny, które wybierają się do restauracji zwracają uwagę na jakość oferowanych dań. Coraz popularniejszy jest trend slow food. Polacy chcą jedzenia zdrowego, wysokiej jakości i dostarczonego z pewnych źródeł.
Klienci przywiązują dużą wagę do produktów lokalnych. Trend ten wykorzystują zarówno duże sieci, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy na pierwszy plan wysuwają informację o polskim pochodzeniu swoich towarów. Pochodną tego kierunku jest wzrost zainteresowania lokalnymi kawiarniami i restauracjami. Prognozy mówią, że do roku 2016 ma ich być w Polsce odpowiednio 23850 i 8718.
Równocześnie klienci coraz mocniej stawiają na smart shopping. Poszukują kompleksowych rozwiązań i dodatkowych korzyści podczas zakupów zarówno produktów, jak i usług.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Odszkodowanie za złą opinię o lokalu
W rejestrze nowe klauzule niedozwolone
Będzie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych?
Wypadek autokaru: kierowca zapomniał o tachografie
Internet w promocji turystycznej
Krakowskie lato na dwóch kółkach z Radisson Blu
Sfinks Polska przedstawia zimową ofertę
Mazury za pół ceny - od 1 grudnia
coffeeheaven we wrocławskiej Koronie
Pracownicy fast foodów idą na wojnę
Ryanair otwiera trasę Szczecin-Edynburg
Kolejny organizator ogłasza niewypłacalność
Bilety lotnicze drożeją, wzrasta zainteresowanie hotelami
Jeżeli byliście z Itaką w Turcji Egejskiej proszę o opinie