TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Planujesz egzotyczną podróż? Zabezpiecz się przed malarią

Portal turystyczny easygo.pl razem z koncernem farmaceutycznym GlaxoSmithKline przygotowali akcję edukacyjno-promocyjną związaną z profilaktyką zdrowotną oraz zagrożeniami zarażenia się malarią w czasie podróży egzotycznych. Ideą powstania akcji jest wzrastające zainteresowanie naszych rodaków wyjazdami w dalekich kierunkach.


W pierwszym kwartale bieżącego roku rezerwacji do krajów egzotycznych było w easygo.pl aż o 70% więcej niż w roku ubiegłym. Malaria jest obecnie jedną z trzech najważniejszych, oprócz AIDS i gruźlicy, chorób zakaźnych panujących w świecie. Szacuje się, że około 40-45% ludności na świecie (w ponad 100 krajach) żyje na terenach zagrożonych tą chorobą. Większość przypadków (ponad 85%) przypada na Afrykę, rejony położone na południe od Sahary. Liczbę nowych zachorowań szacuje się na 300-500 milionów rocznie, a coroczną liczbę zgonów na 1,5-2,7 milionów. Takich danych nie wolno bagatelizować.

Dlatego efektem zwiększającego się zainteresowania Polaków wyjazdami do krajów z potencjalnym zagrożeniem malarycznym powstał nowy projekt easygo.pl - Mamy swój sposób patrzenia na turystykę i wewnętrzną potrzebę wczesnego doradztwa profilaktycznego - wyjaśniał zasady kolejnej akcji portalu Andrzej Glapiak, PR manager w easygo.pl - Nie straszymy, ale uwrażliwiamy, pokazujemy, doradzamy oraz uczymy. Rok temu uruchomiliśmy letnią akcję profilaktyczną związaną z bezpiecznym korzystaniem ze słońca, którą w zimie poszerzyliśmy o ochronę skóry przed wiatrem i mrozem. Z wielką przyjemnością dołączamy dziś do niej następny segment. Tym razem związany jest bezpośrednio ze zdrowiem naszych klientów, które przecież jest najważniejsze. Informacje o malarii dostępne są na stronach easygo.pl (http://www.easygo.pl/malaria.html). Można tam znaleźć informacje o rodzajach malarii, miejscach występowania, objawach oraz następstwach. Co najważniejsze jednak na stronie są dostępne również informacje na temat profilaktyki i sposobów właściwego zabezpieczenia się przed ewentualną chorobą. W serwisie można także z łatwością odnaleźć wszystkie krajowe poradnie i gabinety medyczne specjalizujące się w medycynie morskiej i tropikalnej. W każdej z tych placówek specjaliści przedstawią odpowiedni sposób zabezpieczenia przed potencjalnymi chorobami w miejscach, do których wyjeżdża się na wakacje. Z całą pewnością przydatne okażą się popularne FAQ, czyli pytania najczęściej zadawane przez samych podróżników oraz szansa na samodzielne zadanie pytania lekarzowi specjaliście chorób zakaźnych medycyny morskiej i chorób tropikalnych.

- W Polsce rejestruje się corocznie do 50 przypadków malarii, najczęściej przywożonej. Duża liczba Polaków jest leczona jeszcze poza granicami kraju, na terenach malarycznych albo w drodze powrotnej do kraju - informuje Robert Kucharski, koordynator projektu z ramienia GlaxoSmithKline.
- Bardzo się cieszę, że wspólnie z easygo.pl będziemy mogli już na etapie planowania wakacji doradzać i edukować, a przez to dbać o zdrowie Polaków. Turystyka rozwija się w szybkim tempie. Rokrocznie widać 150-200% przyrost w sprzedaży ofert, a w związku z tym powielającą się wielokrotnie liczbę podróżujących Polaków. Wyjazdy egzotyczne to statystycznie wciąż mała gałąź w drzewie turystycznej sprzedaży, ale od dwóch lat bardzo wyraźnie widać jej wzrost. - Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku mieliśmy aż o 70% rezerwacji egzotycznych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - potwierdza Iwona Sokołowska, dyrektor działu sprzedaży w easygo.pl. Z całą pewnością wpływ na takie wyniki mają zarówno naturalne, rozwojowe zmiany w zachowaniach podróżniczych naszych rodaków, ale także duże dopracowanie poszczególnych ofert przez touroperatorów, a przez to znaczne obniżenie cen takich wyjazdów. Przykładowo, średnia wartość rezerwacji w tym sezonie do Kenii wynosi 5360 zł za osobę, a rok wcześniej wynosiła 8921 zł. Alternatywnie, wyjazd na Sri Lankę w tym sezonie kosztuje Polaków średnio 10439 zł, a w ubiegłym roku było to 12098 zł.

Akcja z GlaxoSmithKline jest kolejnym, po zrealizowanych wcześniej z Allianz i Citibank, oraz trwających obecnie z Nivea i Toyota, edukacyjno-promocyjnych programów portalu turystycznego easygo.pl.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
malaria szczepionka profilaktyka lek wakacje podróż profilaktyka easygo.pl GlaxoSmithKline zdrowie podróż egzotyczna wycieczka turystyka AIDS gruźlica Afryka Sahara Andrzej Glapiak zdrowie gabinety medyczne lekarz choroby tropilalne Robert Kucharski Iwona Sokołowska Kenia do Kenii Sri lanka Allianz Citibank Nivea Toyota ochrona przed malarią malaryczne szczepienia malarii w na


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję