Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Niewielu turystów wyjeżdża na Wielkanoc
Wyjazdy wielkanocne nie cieszą się aż tak wielkim zainteresowaniem turystów jak np. majówki. Turyści, którzy zdecydują się na spędzenie ich za granicą, najczęściej wyjadą pod palmy.
Ze statystyk Travelplanet.pl wynika, że na przestrzeni czterech ostatnich lat na spędzenie tych świąt za granicą decyduje się ok. 2- 3 razy mniej turystów w porównaniu z wyjazdami na długi weekend.
"Mimo zwiększającego się trendu do spędzania Bożego Narodzenia i Wielkanocy za granicą, mobilność polskich turystów w tym ostatnim wypadku ogranicza fakt, że dodatkowym wolnym dniem jest tylko Poniedziałek Wielkanocny. W wypadku majówki czasem wystarczą trzy dni wolnego by wyjechać na cały tydzień" - twierdzi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl.
Dodatkowym elementem, wpływającym na decyzje o wielkanocnym wypadzie za granicę jest fakt, że są to święta ruchome. "Można zaobserwować pewną prawidłowość" - mówi Radosław Damasiewicz. "Jeśli porównamy rezerwacje dokonywane na miesiąc przed Wielkanocą to okazuje się, że gdy święta wypadają pod koniec kwietnia, zawczasu rezerwuje je dwa razy więcej turystów niż jeśli Wielkanoc wypada na przełomie marca i kwietnia" - dodaje.
Co jednak ciekawe skala wyjazdów zrealizowanych w okresie wielkanocnym nie podlega aż takim wahaniom a zwiększony/zmniejszony ruch turystyczny w tym okresie oscyluje wokół kilkunastu proc. "Jeśli święta wypadają pod koniec kwietnia, turyści po prostu zakładają, że pogoda będzie bardziej stabilna. Jeśli Wielkanoc jest pod koniec marca lub na początku kwietnia, turyści podejmują częściej decyzje na ostatnią chwilę." - tłumaczy Damasiewicz.
Tę Wielkanoc klienci rezerwujący wyjazdy za pomocą Travelplanet.pl spędzą przede wszystkim w Egipcie (20,8 proc.) Turcji i Maroku (po 13 proc.) oraz Hiszpanii i Tunezji (po 11,5 proc.). Do Izraela wybierze się 3,6 proc. Na egzotyczny wypad na drugi koniec świata (m.in. Malediwy, Chiny, Japonia) ok. 7,5 proc. W ubiegłoroczną Wielkanoc turyści wyjeżdżali przede wszystkim do Egiptu, Hiszpanii i Tunezji.
"Na tegoroczną Wielkanoc liczba zaplanowanych wyjazdów na narty jest śladowa" - zauważa Damasiewicz. "Ale to nic zaskakującego bo święta ruchome zmieniają preferencje dotyczące kierunków wyjazdów. Ubiegłoroczna Wielkanoc wypadła na przełomie marca i kwietnia, wówczas ok. 20 proc. Klientów Travelplanet.pl zdecydowało się na narty Austrii" - dodaje.
Wielki nieobecny w wielkanocnych rankingach preferencji turystów jest Grecja, która jest liderem popularności w statystykach dotyczących nie tylko weekendów majowych ale i całego roku. "To kwestia zarówno oferty biur podróży jak i średnich temperatur w tym kraju, niekonkurencyjnych w porównaniu z Tunezją i Marokiem" - komentuje Damasiewicz. Z podobnych względów w czołówce najchętniej odwiedzanych krajów zarówno na Wielkanoc jak i majówkę nie ma Bułgarii, która z kolei latem należy do 5 topowych destynacji i dokładnie z tych samych klimatycznych powodów Egipt nie plasuje się wówczas na pozycji lidera czy wicelidera.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Darmowe kursy dla przewodników
Czechy: autokar wiozący polskich turystów wpadł do rowu
Pyrzowice: rok milionowej inwestycji
Którzy turyści wydają najwięcej na podróże?
Warsztaty dla hotelarzy na Tour Salonie
Roboty na warszawskim lotnisku
Słynny uchodźca podatkowy otworzy restaurację
Alternatywa na zimną wiosnę w Polsce
Zwiedzanie Pól Grunwaldu również na nartach
POT płaci CNN pół miliona złotych za promocję Polski
Specjalny pociąg do Zakopanego
W Małopolsce powstanie nowy szlak turystyczny
Biura turystyczne jadą na narty
Co dalej z hotelem przy lotnisku?
Warszawa: zamiast dworca z prawdziwego zdarzenia - pętla
Kto został Generalnym Agentem Sprzedaży Eurolotu?
Dobre biuro podróży w Tychach ??