Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Zobacz także
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
KE wszczęła śledztwo w sprawie restrukturyzacji Condora
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
Michał Fijoł znów prezesem PLL LOT
EasyJet ma sposób na pył wulkaniczny
Wszyscy pamiętamy wybuch islandzkiego wulkanu Eyjafjallajokull w ubiegłym roku. Zamknięcie ruchu lotniczego nad Europą wywołało poważny paraliż ruchu lotniczego oraz niewyobrażalne skutki w ruchu turystycznym, które były odczuwalne jeszcze długo po wybuchu
Wspólne prace naukowców z Norweskiego Instytutu Badań nad Ruchem Lotniczym oraz ekspertów z linii lotniczych Easy Jet zaowocowały opracowaniem urządzenia, które umożliwi pilotom na rozpoznanie pyłu wulkanicznego, i co ważne wyminięcie go. Można zatem wnioskować, że jeden z większych postrachów branży lotniczej został choć trochę ujarzmiony.
Pomysł polega na wykorzystaniu czujników promieni podczerwonych, będące w stanie ocenić rozmiar i stężenie cząstek wulkanicznego pióropusza na odległość nawet do 100 km.
Jak się okazuje głównym zagrożeniem są związki krzemianów, które stapiając się w silniku, zagrażają podróży - zaznaczył dr Fred Prata z Instytutu. Z uwagi na nietypowy skład pyłu wulkanicznego pokładowe radary nie są w stanie wykryć zagrożenia.
Po rozpoznaniu związków o odmiennej budowie, niż tych w atmosferze, zapis z czujnika wędruje do naziemnego ośrodka kontroli lotów. Natychmiastowo sporządzana jest szczegółowa mapa wulkaniczna chmury.
Ostatnim etapem będzie weryfikacja urządzenia na pokładach komercyjnych samolotów. Jeśli ów przyrząd otrzyma Certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa, możemy spodziewać się, że easyJet zamontuje czujniki w swych maszynach już latem przyszłego roku.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSiT chce 10 strategii dla
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział hotele, pensjonaty:
POT promuje Polskę w Europie i
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Turysta nie zawsze ubezpieczony
PKP Intercity wyda na modernizację wagonów ponad 178 mln zł
Nowa marka na polskim rynku turystycznym
Ile można zarobić na zamówieniach przez konsolę
Goście hotelu zameldują się przez aplikację
Roboty na warszawskim lotnisku
Ile straci kenijska branża turystyczna?
Co jest istotne przy organizacji przyjęć weselnych?
Kampania Poleć z Wrocławia właśnie się zaczyna
VI Podlaskie Targi Turystyczne w Białymstoku już w piątek!
Niewielu turystów wyjeżdża na Wielkanoc
W Małopolsce powstanie nowy szlak turystyczny
Biura turystyczne jadą na narty
Kwatery prywatne w Chorwacji bez posrednikow - okolice Vodic