Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Nie chcemy Niemców, lepsi Francuzi?
Przejęciem polskiego narodowego przewoźnika jest tak na prawdę zainteresowanych trzech chętnych inwestorów opisuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Skarb Państwa informuje tylko o dwóch potencjalnych kupcach: liniach Turkish Airlines oraz inwestorze branżowym. Jednak Dziennik Gazeta Prawna powołując się na źródło w ministerstwie pisze, że transakcją zainteresowane są także Air France/KLM oraz trzeci podmiot - niemiecka Lufthansa!
Niemcy mają spory interes w przejęciu LOT-u. W ten sposób mogliby panować nad interesami w tej części Europy, nie pozwalając na ekspansję Air France/KLM.
Gdyby zwyciężył inwestor francusko-holenderski byłoby to z korzyścią dla polskich pasażerów. Rozpoczęłaby się bowiem wojna cenowa między Lufthansą a Air France/KLM, a podróżni skorzystaliby na tańszych biletach. Warszawa miała by także realne szanse wzrostu znaczenia w regionie jako port lotniczy, gdyż w przeciwieństwie do Lufthansy, Air France/KLM nie miało by domyślnego scenariusza wywożenia pasażerów z Polski na niemieckie lotniska.
Turkish Airlines z punktu widzenia pasażerów także wydają się ciekawym partnerem. Tu także raczej nie grodzi sprowadzenie naszych lotnisk do roli zbierania podróżnych i dostarczania do innych portów na właściwy lot. Turkish Airlines mają też ciekawą siatkę połączeń i dobre wyniki - w 2010 przewiozły ponad 29 mln pasażerów i miały zysk w wysokości 160 mln dolarów, a 2011 zapowiadał się jeszcze lepiej.
Dla Francuzów problemem są finanse Air France/KLM. Francuskie pochodzenie firmy, a także fakt, iż Francja posiada w niej jeszcze udziały rzutują na sytuację. Ostatnie strajki nie poprawiają sytuacji, a same straty przewoźnika w 2011 roku na połączeniach średniego i krótkiego zasięgu wyniosły blisko 700 mln euro i wdrażany jest obecnie program naprawczy - Air France - KLM cięcia kosztów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Francuzi lepsi?
[2012-02-10 13:36 80.52.226.*]
Czy wiecie, kto bedzie pracował w Turkish - LOT, na pewno nie Polacy - pensje sa zbyt wysokoie,
gratuluje wyboru.
To już niech polscy stewardzi i /dessy szukaja pracy w hotelarstwie tureckim - tam lepiej zarobią i milsza praca.
do zobaczenia na riwierza tureckiej odpowiedz »Francuzi lepsi?
[2012-02-13 09:46 89.76.99.*]
Sprzedajmy wszystko ; Lot, koleje, elektrownie, pocztę, kopalnie, fabryki, duże przedsiębiorstwa etc.
Potem będziemy mogli prosić o zatrudnienie w charakterze
dozorcy, pomocnika, woźnego, mechanika etc. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Syria wierzy w powrót turystów
Kultowy hotel zmienia się w akademik
PIT krytykuje Narodowy Portal Turystyczny
Restauracje zapraszają na nocną ucztę
Spora transakcja na polskim rynku hotelowym
Izba Turystyczna w sprawie nielegalnych pielgrzymek
Konkurs na Targach EuroGastro 2014
Marriott ucieka przed greckim kryzysem
Odszkodowanie dla poszkodowanej w katastrofie autokaru
Pierwszy hotel Best Western w Trójmieście
Zawód animatora coraz popularniejszy
Targi WorldHotel 2013 uroczyście zainaugurowane
Wygoda Travel: wzrost sprzedaży zimy