Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Konkurencja w branży gastronomicznej rośnie
Kryzys dał się we znaki również branży gastronomicznej. Nie oznacza to jednak, że lokali nie będzie przybywać. Wręcz przeciwnie.
W Polsce pojawiły się zachodnie marki, nie brakuje także lokalnych przedsiębiorców. Pizzerie i lokale serwujące polską kuchnię cieszą się niesłabnącą popularnością. Na rynku przetrwa tylko ten, kto odpowie na potrzeby wymagających klientów i jednocześnie będzie umiał oszczędzać. Bardzo istotne są ceny dań i lokalizacja lokalu, promocje, no i oczywiście jakość.
Walkę o miejsce na rynku prowadzą jednocześnie właściciele pojedynczych lokali, jak i małych sieci prowadzonych na zasadzie franczyzy. W związku z tą sytuacją pojawia się pytanie kto ostatecznie zwycięży - niezależne lokale czy duże sieci?
Małe lokale mają szanse na powodzenie, jeśli prosperują w odpowiednim miejscy i mają wyrobioną markę. Przedsiębiorcy, którzy dopiero przymierzają się do otwarcia restauracji z pewnością będą musieli wykazać się dużym rozsądkiem i cierpliwością. Być może powinni oni rozważyć przystąpienie do sieci franczyzowych. Taki krok łączy się z możliwością między innymi otrzymania lepszych warunków cenowych na zakup produktów. Rozpoznawalność marki ułatwia wejście na rynek. Młody przedsiębiorca skorzysta ponadto na reklamie, na którą samodzielnie nie mógłby sobie pewnie pozwolić.
Choć kryzys daje się we znaki, Polacy nie siedzą w domach, chętnie z nich wychodzą i korzystają z usług lokali gastronomicznych. To zjawisko ma się w trakcie kolejnych lat nasilać, co oznacza, że klienci będą coraz bardziej wymagający, a ich opinie, pojawiające się między innymi w internecie będą miały duże znaczenie dla przyszłości restauratorów. Niezależne lokale również znajdą dla siebie miejsce na rynku, szczególnie te z segmentu premium.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Hiszpańskie wybrzeże skusi turystów ceną?
Zabytkowy hotel dołączy do Best Western
Czy Orbis pozostawi zysk w spółce?
Rośnie popularność rejsów wycieczkowych
Turystyka językowa w rozkwicie
Zgwałcona turystka odpowie za cudzołóstwo
Targi dla hotelarzy - atrakcje
Dwóch chętnych na uzdrowisko Świeradów-Czerniawa
Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia
Polscy turyści stawiają na jakość
Jedziesz do Anglii z pupilem? Przeczytaj
Stewardessy są molestowane w pracy?
Łódź: Posiedzenie Rady Naczelnej PIT