Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Konkurencja w branży gastronomicznej rośnie
Kryzys dał się we znaki również branży gastronomicznej. Nie oznacza to jednak, że lokali nie będzie przybywać. Wręcz przeciwnie.
W Polsce pojawiły się zachodnie marki, nie brakuje także lokalnych przedsiębiorców. Pizzerie i lokale serwujące polską kuchnię cieszą się niesłabnącą popularnością. Na rynku przetrwa tylko ten, kto odpowie na potrzeby wymagających klientów i jednocześnie będzie umiał oszczędzać. Bardzo istotne są ceny dań i lokalizacja lokalu, promocje, no i oczywiście jakość.
Walkę o miejsce na rynku prowadzą jednocześnie właściciele pojedynczych lokali, jak i małych sieci prowadzonych na zasadzie franczyzy. W związku z tą sytuacją pojawia się pytanie kto ostatecznie zwycięży - niezależne lokale czy duże sieci?
Małe lokale mają szanse na powodzenie, jeśli prosperują w odpowiednim miejscy i mają wyrobioną markę. Przedsiębiorcy, którzy dopiero przymierzają się do otwarcia restauracji z pewnością będą musieli wykazać się dużym rozsądkiem i cierpliwością. Być może powinni oni rozważyć przystąpienie do sieci franczyzowych. Taki krok łączy się z możliwością między innymi otrzymania lepszych warunków cenowych na zakup produktów. Rozpoznawalność marki ułatwia wejście na rynek. Młody przedsiębiorca skorzysta ponadto na reklamie, na którą samodzielnie nie mógłby sobie pewnie pozwolić.
Choć kryzys daje się we znaki, Polacy nie siedzą w domach, chętnie z nich wychodzą i korzystają z usług lokali gastronomicznych. To zjawisko ma się w trakcie kolejnych lat nasilać, co oznacza, że klienci będą coraz bardziej wymagający, a ich opinie, pojawiające się między innymi w internecie będą miały duże znaczenie dla przyszłości restauratorów. Niezależne lokale również znajdą dla siebie miejsce na rynku, szczególnie te z segmentu premium.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT promuje Polskę w Europie i
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Hiszpańskie wybrzeże skusi turystów ceną?
Zabytkowy hotel dołączy do Best Western
Czy Orbis pozostawi zysk w spółce?
Rośnie popularność rejsów wycieczkowych
Turystyka językowa w rozkwicie
Zgwałcona turystka odpowie za cudzołóstwo
Targi dla hotelarzy - atrakcje
Dwóch chętnych na uzdrowisko Świeradów-Czerniawa
Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia
Polscy turyści stawiają na jakość
Jedziesz do Anglii z pupilem? Przeczytaj
Stewardessy są molestowane w pracy?
Łódź: Posiedzenie Rady Naczelnej PIT