TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKP demontuje tory

2012-11-20

PKP PLK zamierza wyłączyć z eksploatacji ponad trzy tysiące kilometrów linii kolejowych. Zarządca infrastruktury kolejowej chce w ten sposób zwiększyć oszczędności.

r e k l a m a


Dzięki między innymi optymalizacji sieci linii kolejowych oraz zatrudnienia, PKP PLK zyska spore oszczędności. Wyłączenie torów z eksploatacji (nie likwidacja) nastąpi na trasach, które są droższe w utrzymaniu niż wynoszą wpływy pochodzące od przewoźników. Mowa o ponad trzech tysiącach kilometrów.

PKP PLK zarządza obecnie siecią ponad 19 tysięcy kilometrów linii kolejowych, z czego na około 2 tysiącach kilometrów ruch nie jest prowadzony ze względu na zły stan torów bądź brak zainteresowania przewoźników. Wyłączenie z eksploatacji odcinków torów dotyczy linii, po których jeszcze jeżdżą pociągi. Oszczędności pozyskane w ten sposób spółka mogłaby przeznaczyć na remonty linii, które są często użytkowane przez przewoźników, a ich stan wymaga poprawy. Wśród nich są na przykład linia na Górnym Śląsku, gdzie miejscami pociągi mogą jechać tylko 20 km/h.

Jeśli chodzi o optymalizację zatrudnienia, spółka nie zamierza drastycznie zredukować liczby etatów. W trakcie najbliższych 2-3 lat około 5,5 tysiąca pracowników osiągnie wiek emerytalny. Około 4,5 tysięcy osób będzie mogło skorzystać z wywalczonego ze związkami zawodowymi programu dobrowolnych odejść. Według danych na koniec 2011 roku, w PKP PLK pracowało 39 642 osób.

Dzięki restrukturyzacji i optymalizacji PKP PLK ma zyskać 500-800 mln zł oszczędności rocznie. W 2011 roku spółka odnotowała 598,2 mln zł straty netto. Analizując wyniki z zeszłych lat, sytuacja firmy ulega pogorszeniu. W 2010 roku PKP PLK odnotowała 443,8 mln zł straty, a w 2009 roku - 351 mln zł. Spółce grozi utrata płynności.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP PLK linie kolejowe przewoźnik kolejowy zarządca infrastruktury wyłącznie torów z eksploatacji remont torów tory kolejowe pociągi optymalizacja sieci linii kolejowych pracownicy PKP PLK Górny Śląsk optymalizacja zatrudnienia oszczędności w PKP PLK związki zawodowe PKP PLK


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję