TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Biznesmeni oszczędzają a linie lotnicze liczą straty

Specjaliści przewidują, że rok 2012 okaże się dla europejskich przewoźników lotniczych rekordowo nieudany. Powodami strat mają być głównie kryzys gospodarczy w Europie, wysokie koszty pracy, a także ceny paliwa lotniczego.


Europejskie linie lotnicze w 2012 roku poniosą stratę rzędu 1,2 mld dol. - podało Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA. Według prognoz, przewoźnicy lotniczy zarobią globalnie w 2012 roku 4,1 mld dol. W czerwcu zakładano, że będzie to 3 mld dol. Zysk ma być niższy niż w 2011 roku (wtedy wyniósł 8,4 mld dol.). W 2013 roku ma być lepiej, przewoźnicy mają zarobić 7,5 mld dol.

Niestety, na tle innych regionów świata, to właśnie Europa wypada najsłabiej. Linie europejskie odnotowują straty najwyższego rzędu. Głównym powodem tej sytuacji jest wzrost cen paliwa lotniczego o blisko 40 procent, który nastąpił w trakcie ostatnich dwóch lat. Każda podwyżka surowca jest równoznaczna z większymi stratami, które zostały oszacowane na około minus 0,5 procenta. Mało tego, unijne prawo dotyczące handlu emisji CO2 może się w efekcie przyczynić do upadku mniejszych linii lotniczych działających w Europie.

Kryzys w strefie euro powoduje natomiast, że instytucje rządowe oraz korporacje oszczędzają na podróżach służbowych, co powoduje obniżenie ruchu lotniczego. Zjawisko to dotyczy w szczególności klasy pierwszej i biznes. A to dla przewoźników źródło najwyższych przychodów. Pasażerowie coraz częściej rezygnują z podróży lotniczych lub zamieniają bilety na te tańsze.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT przewoźnicy lotniczy linie lotnicze Europa Ministerstwo Skarbu Państwa narodowy przewoźnik lotniczy kryzys straty przewoźników lotniczych wyniki finansowe przewoźników lotniczych w Europie IATA koszty pracy ceny paliwa lotniczego wzrost cen paliwa lotniczego ruch lotniczy emisja CO2 upadek linii lotniczych handel emisją CO2 prognozy IATA klasa biznes pierwsza klasa strefa euro podróże służbowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję