Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Doradca Turystyczny
- Szukam pilota na wyjazd w terminie 07-09.03
- Wakacje.pl CH Dąbrówka Carrefour Katowice
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds turystyki Mysłowice
- ITAKA BEŁCHATÓW - Prezenter oferty turystycznej
- PRACA W TURCJI
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- Poszukujemy pilotów wycieczek z całej Polski
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki


Biznesmeni oszczędzają a linie lotnicze liczą straty
Specjaliści przewidują, że rok 2012 okaże się dla europejskich przewoźników lotniczych rekordowo nieudany. Powodami strat mają być głównie kryzys gospodarczy w Europie, wysokie koszty pracy, a także ceny paliwa lotniczego.
Europejskie linie lotnicze w 2012 roku poniosą stratę rzędu 1,2 mld dol. - podało Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA. Według prognoz, przewoźnicy lotniczy zarobią globalnie w 2012 roku 4,1 mld dol. W czerwcu zakładano, że będzie to 3 mld dol. Zysk ma być niższy niż w 2011 roku (wtedy wyniósł 8,4 mld dol.). W 2013 roku ma być lepiej, przewoźnicy mają zarobić 7,5 mld dol.
Niestety, na tle innych regionów świata, to właśnie Europa wypada najsłabiej. Linie europejskie odnotowują straty najwyższego rzędu. Głównym powodem tej sytuacji jest wzrost cen paliwa lotniczego o blisko 40 procent, który nastąpił w trakcie ostatnich dwóch lat. Każda podwyżka surowca jest równoznaczna z większymi stratami, które zostały oszacowane na około minus 0,5 procenta. Mało tego, unijne prawo dotyczące handlu emisji CO2 może się w efekcie przyczynić do upadku mniejszych linii lotniczych działających w Europie.
Kryzys w strefie euro powoduje natomiast, że instytucje rządowe oraz korporacje oszczędzają na podróżach służbowych, co powoduje obniżenie ruchu lotniczego. Zjawisko to dotyczy w szczególności klasy pierwszej i biznes. A to dla przewoźników źródło najwyższych przychodów. Pasażerowie coraz częściej rezygnują z podróży lotniczych lub zamieniają bilety na te tańsze.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT promuje Polskę w Europie i
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
OLT Express znów pozytywnie zaskakuje
Atak na hotel w Egipcie - SOS na Twitterze
Nocleg w kościele, a może pokój w więzieniu?
Emirates: większy samolot do Warszawy
Spotkania dla agentów Ecco Holiday
Klienci czekają na last minute
Które hotele na świecie oferują najtańsze noclegi? Radar cen hotelowych HRS
Bydgoszcz miała problem z dziurą
Ten sezon okaże się dla nadmorskich hoteli lepszy od poprzedniego?