Og³oszenia
Og³oszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzeda¿y i Obs³ugi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeñ-Bratys³awa
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Sfinks: Potrzebne zmiany w Ch³opskim Jadle
Sfinks Polska, w³a¶ciciel sieci restauracji Sphinx, WOOK i Ch³opskie Jad³o, zamierza zintensyfikowaæ rozwój w 2013 roku. Spó³ka bêdzie otwieraæ kolejne restauracje, a tak¿e zwiêkszaæ mo¿liwo¶ci sprzeda¿owe ju¿ dzia³aj±cych. Co istotne, nowe lokale bêd± pojawiaæ siê przede wszystkim w presti¿owych lokalizacjach o du¿ym natê¿eniu ruchu.
Na ten rok zaplanowano równie¿ dalsze zmiany w Ch³opskim Jadle. Wyniki tej sieci za 2012 r. potwierdzaj± s³uszno¶æ dotychczasowych dzia³añ. Rebranding i wdro¿enie nowej oferty zaowocowa³y wzrostem EBITDA o 27,5%, obrotów o 10,2%, a tak¿e blisko 10-procentowym wzrostem ¶redniego rachunku w stosunku do 2011 r. Na 2013 rok zaplanowano równie¿ prace nad konceptem WOOK, by przygotowaæ tê sieæ do dalszego rozwoju.
- W bie¿±cym roku chcemy skoncentrowaæ siê na silniejszym zaistnieniu w atrakcyjnych lokalizacjach, generuj±cych wysok± sprzeda¿. Ju¿ mogê powiedzieæ, ¿e pojawimy siê znów w bardzo dobrym punkcie w Galerii Krakowskiej, budujemy pierwsz± wolnostoj±c± restauracjê Sphinx przy centrum handlowym Futura Park we Wroc³awiu, bêdziemy tak¿e obecni w poznañskim City Center, czyli nowo budowanym centrum handlowym przy dworcu g³ównym. Obecnie trwaj± prace zwi±zane z uruchomieniem sze¶ciu restauracji. Rozmowy na temat kolejnych inwestycji s± w toku. Mamy atrakcyjne koncepty, które wp³ywaj± na generowanie ruchu i wiele punktów zabiega o pozyskanie naszych restauracji - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarz±du Sfinks Polska. - Nowe lokale bêdziemy otwieraæ tak¿e we franczyzie, gdzie inwestycje bêd± udzia³em franczyzobiorców. Po wynikach widaæ, ¿e nasza oferta jest korzystna dla osób wspó³pracuj±cych ze Sfinksem w tym modelu, a jeszcze pracujemy nad jej uatrakcyjnieniem - dodaje Sylwester Cacek.
Oprócz Poznania, Krakowa i Wroc³awia, Sfinks prowadzi tak¿e prace m.in. nad uruchomieniem restauracji Ch³opskie Jad³o w podpoznañskim Luboniu oraz restauracji Sphinx i Ch³opskie Jad³o w sto³ecznym centrum Factory Annopol. Trwaj± tak¿e rozmowy na temat kolejnych lokalizacji, równie¿ w Warszawie. Jednocze¶nie Sfinks upatruje szans na zwiêkszenie przychodów i poprawê rentowno¶ci sieci w zmianach organizacyjnych w niektórych restauracjach.
- To zmiany, które przy niewielkich nak³adach pozwol± na osi±gniêcie wymiernych efektów. Naszym celem jest rozwój rozumiany jako rozszerzenie skali dzia³ania. Mo¿na to osi±gn±æ przez otwieranie nowych restauracji, ale tak¿e przez zwiêkszenie liczby miejsc w ju¿ dzia³aj±cych. Elementem tego procesu s± inwestycje w lokale, które maj± potencja³, aby generowaæ ponadprzeciêtny ruch. Wszystkie tego typu prace zaplanowali¶my na bie¿±cy rok - wyja¶nia Sylwester Cacek.
W 2012 roku Sfinks przeprowadzi³ szereg dzia³añ prosprzeda¿owych w swoich restauracjach. Dziêki temu Grupa Sfinks utrzyma³a wyniki na zbli¿onym poziomie co rok wcze¶niej, mimo zmniejszenia liczebno¶ci sieci w wyniku zamkniêcia nierentownych restauracji.
- Rezultaty dzia³añ ukierunkowanych na wzrost sprzeda¿y s± widoczne nie tylko na poziomie Grupy, ale tak¿e w wynikach poszczególnych sieci. Najwiêksza poprawa dotyczy Ch³opskiego Jad³a, które w ubieg³ym roku przesz³o zmianê logo, wystroju i menu oraz rozpoczê³o szereg akcji marketingowych. Efektem jest zwiêkszenie EBITDA o 27,5% rok do roku. Ch³opskie Jad³o w 2012 roku odnotowa³o te¿ blisko 10-procentowy wzrost ¶redniego rachunku do 109,7 z³. W Sphinxie mimo zmniejszenia liczby restauracji odnotowali¶my zbli¿ony poziom przychodów i poprawili¶my EBITDA o 16,7% w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. W WOOKu natomiast wzrost EBITDA wyniós³ 10,7%, choæ dopiero na ten rok zaplanowali¶my gruntown± weryfikacjê tego konceptu, by móc go dalej rozbudowywaæ i zwiêkszaæ przychody generowane w poszczególnych restauracjach - dodaje Sylwester Cacek.
Dzia³ania ukierunkowane na wzrost sprzeda¿y bêd± kontynuowane w bie¿±cym roku. W Sphinxie zaplanowano szereg akcji marketingowych, m.in. z pocz±tkiem marca ruszy³a ogólnopolska kampania telewizyjna promuj±ca nowo¶ci w menu, organizowana razem z PepsiCo. W Ch³opskim Jadle natomiast nast±pi± kolejne zmiany wystroju w kierunku tzw. nowoczesnego folku, maj±ce na celu dalsz± uniwersalizacjê konceptu.
Po 4 kwarta³ach 2012 r. Grupa Sfinks Polska wypracowa³a przychody w wysoko¶ci 170,9 mln z³. Nast±pi³a dalsza poprawa rentowno¶ci m.in. dziêki obni¿eniu kosztów w³asnych sprzeda¿y z 163,1 mln z³ w 2011 roku do 156,4 mln z³ w ubieg³ym roku. Zysk brutto na sprzeda¿y zwiêkszy³ siê o blisko 70% i wyniós³ w 2012 roku 14,5 mln z³ wobec 8,6 mln z³ rok wcze¶niej. EBITDA wzros³a o 17% z 16,6 mln z³ w 2011 r. do 18,8 mln z³ w 2012 r. Grupa zmniejszy³a w tym okresie stratê operacyjn± o blisko 7,4 mln z³ do poziomu 2,6 mln z³, co stanowi poprawê o 74% r/r. Poprawie o 52% uleg³ tak¿e wynik netto w stosunku do 2011 r. - strata netto w 2012 roku zmniejszy³a siê do 9 mln z³. Co istotne, w czwartym kwartale pierwszy raz od momentu rozpoczêcia restrukturyzacji Grupa Sfinks osi±gnê³a zysk netto, który wyniós³ 105 tys. z³. Poprawie o blisko 8 mln z³ uleg³ wynik operacyjny, który w czwartym kwartale 2012 roku wyniós³ 2,3 mln z³. W okresie tym Grupa wypracowa³a przychody ze sprzeda¿y w wysoko¶ci 43 mln z³, czyli na porównywalnym poziomie co rok wcze¶niej.
Wyniki za 2012 rok s± podane na podstawie informacji z czterech kwarta³ów. Bêd± one jeszcze podlega³y weryfikacji audytora przed opublikowaniem raportu rocznego za 2012 rok.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sfinks w presti¿owych lokalizacjach
[2013-03-06 20:54 80.52.226.*]
tylko niech nie sprzedaja tej koniny w hamburgerach i zatrutych kurczaków jak KFC odpowiedz »
Dzia³ gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Starsze aktualno¶ci:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wej¶ciówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kusz± do¶wiadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronê uruchomienia po³±czeñ z Polski do
Jak ubezpieczaj± siê wyje¿d¿aj±cy na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska bran¿a
S±d UE kwestionuje pomoc dla
Jak zostaæ biurem przyjaznym zdrowiu turysty?
Ile kosztuje turystyczny pobyt w Krakowie?
Transhotel: 4500 nowych hoteli
Katastrofa lotnicza w Amsterdamie. Dziewiêæ ofiar.