Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Internet zdominował branżę turystyczną
2012-04-23Google we współpracy z firmą badawczą TNS Infratest przeprowadził w czerwcu 2011 roku badanie na grupie 1000 internautów, którego celem było poznanie w jaki sposób Polacy podejmują decyzje związane z wyjazdami urlopowymi. Z raportu stworzonego po zakończeniu badań wynika, że internet stał się dla Polaków najważniejszym źródłem informacji turystycznych.
r e k l a m a
Internet jest głównym źródłem pomysłów na wyjazd oraz konkretnych ofert. Aż 77 proc. badanych zadeklarowało, że korzysta z narzędzi online przygotowując się do podróży. Wyszukiwarki są bez wątpienia najważniejszym narzędziem umożliwiającym dotarcie do odpowiednich źródeł informacji o produktach i usługach turystycznych. Postrzegane są one jako ważny sposób pozyskiwania konkretnych danych o pakietach podróżnych, ośrodkach oferujących zakwaterowanie czy połączeniach lotniczych. W przypadku krótkich urlopów większość respondentów korzystało z 1-3 witryn. Natomiast planując wyjazd wakacyjny prawie połowa pytanych osób odwiedziła od 4 do 10 portali.
Raport pokazał, że Polacy przygotowują się do wyjazdów wakacyjnych nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem i na każdym etapie poszukują informacji głównie w sieci. Zmieniają się również nasze nawyki i obecnie ponad połowa wszystkich rezerwacji biletów lotniczych odbywa się na stronach internetowych. Branża turystyczna powinna coraz więcej uwagi przywiązywać do aktywności w sieci, głównie w wyszukiwarkach i rozwijać narzędzia ułatwiające dostęp do swoich produktów i usług za pomocą urządzeń mobilnych - powiedziała Joanna Nagadowska, Travel Account Manager, Google Polska.
Większość turystów w Europie Zachodniej, niezależnie od długość wyjazdu, decyduje się na pobyt w hotelu. Polacy, głównie ze względu na niższe zarobki, szukają tańszych rozwiązań, takich jak pensjonat, czy pobyt u rodziny i krewnych. W Polsce najczęściej rezerwowanym produktem turystycznym w sieci są bilety lotnicze (ok. 60 proc.), ale odsetek ten nie osiągnął jeszcze tak wysokiej penetracji jak w krajach naszych zachodnich sąsiadów (80-90 proc.). Rezerwacje podróży lotniczych online są zwykle dokonywane bezpośrednio na witrynie internetowej linii lotniczych lub portalu zbierającym oferty przelotów.
Choć Polacy chętnie szukają informacji w sieci, to wciąż większość z nich decyduje się na finalizację rezerwacji noclegu poprzez kanały offline. W ośrodkach oferujących zakwaterowanie wyraźnie dominuje bezpośrednia rezerwacja telefoniczna. Jedynie 30 proc. pytanych zarezerwowało nocleg online bezpośrednio poprzez witrynę ośrodka lub stronę internetową hotelu. W Polsce rezerwowanie pakietów turystycznych online jest również mało popularne i wynosi zaledwie 20 proc.
Wyszukiwanie informacji turystycznych online odbywa się za pomocą różnych urządzeń. Dla większości badanych komputer stacjonarny i laptop stanowiły podstawowy sprzęt do pozyskiwania danych. Branża turystyczna powinna również zwrócić uwagę na to, że aż 19 proc. pytanych przy wyszukiwaniu informacji korzystało z telefonu komórkowego, smartfona lub tabletu. Oznacza to konieczność dostosowywania oferty online również do urządzeń mobilnych.
Metodologia badania
Raport został przeprowadzony we współpracy z firmą badawczą TNS Infratest. Zbieranie danych odbywało się na podstawie ankiet online oraz rozmów telefonicznych i zostało przeprowadzone na grupie 1000 internautów w okresie letnim, między 3-17 czerwca 2011 roku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Turystyka w intenecie
[2012-04-24 10:51 87.105.138.*]
I prawie rok później opublikowano wyniki badania?
A poza tym czego się spodziewali? Badanie na "GRUPIE 1000 INTERNAUTÓW" - to gdzie mieli szukać informacji? odpowiedz »r e k l a m a
Dział gastronomia:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Nie wszystko idzie ku
Gastronomia się będzie zmieniać - pomogą drony i
Ferie zimowe nie były w pełni
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Influencerzy mają promować atrakcje
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Tajlandia zmieni przepisy
Dział hotele, pensjonaty:
Influencerzy mają promować atrakcje
Accor chwali swój program
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
TOPR i GOPR - podsumowanie wakacji 2012
Czym lepiej płacić za granicą?
Jak dotrzeć do europejskich parków rozrywki?
Warsztaty turystyki przyjazdowej
Mniej turystów niż przed rokiem
Właścicielka Biura TRAVELMANIA z Zielonej Górze zatrzymana za przemyt narkotyków
Kto zakupił domenę tanie-loty.pl
Air India chce wsparcia Lufthansy
Właściciele winnic gotowi na turystów
Czy jedna z najsłynniejszych turystycznych atrakcji zniknie?
Sprzedam damskie torebki - 15zł