Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Turyści częściej wybierają Poznań
W tegoroczne wakacje Poznań odwiedziło ponad 20% turystów więcej niż roku temu. Tak mówią dane dostarczone przez Poznański Barometr Turystyczny.
Poznański Barometr Turystyczny uruchomiono oficjalnie w czerwcu 2012 r. To projekt Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz Wydawnictwa Miejskiego Posnania, który pozwala przez internet na bieżąco monitorować zjawiska turystyczne na terenie aglomeracji poznańskiej.
Jest rozwiązaniem, dzięki któremu uczestnicy systemy co miesiąc otrzymują dane dotyczące popytu na usługi turystyczne w aglomeracji poznańskiej (hotele, lotnisko, muzea, punkty informacji turystycznej, inne atrakcje biletowane). Dzięki temu znana jest np. struktura narodowościowa turystów, której podporządkowano później nakłady wydawnictw obcojęzycznych.
Wg danych zgromadzonych w Poznańskim Barometrze Turystycznym liczba turystów odwiedzających miejskie punkty informacji turystycznej w lipcu i sierpniu tego roku wzrosła o 26% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spośród turystów zagranicznych najwięcej było Niemców (16 039 wizyt - wzrost o 9%), Hiszpanów (7 939 wizyt - spadek o 7%) i Brytyjczyków (7 259 - wzrost o 147 %!). Coraz więcej pojawia się także turystów z Rosji i Holandii, którzy nie byli uwzględniani jeszcze w zeszłorocznych statystykach.
"Tak wielu turystów w punktach informacji turystycznej jeszcze nie mieliśmy" - mówi Anna Smolarkiewicz, kierownik Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu. "W szczycie sezonu obsługiwaliśmy ponad tysiąc osób dziennie w jednym tylko punkcie na poznańskim Stary Rynku.
Z danych zebranych wśród poznańskich hoteli wynika, że w przeciągu ostatnich 12 miesięcy średnie obłożenie hoteli wzrosło o 10 %. Podczas miesięcy letnich wzrost był jeszcze większy. W lipcu sprzedano 15,5 % więcej noclegów, a w sierpniu aż o 20%. - dodaje.
"Cieszymy się z większej liczby turystów" - mówi Jan Mazurczak, Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. "Sama akcja "Poznań za pół ceny" przyciągnęła w tym roku prawie 100 000 osób! Mamy nadzieję, że będziemy mieli gości jeszcze więcej, szczególnie w czasie wakacji i weekendów, kiedy ceny w Poznaniu są przyjazne, a oferta kulturalna bogata."
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Aplikacja dla miłośników zorzy polarnej
Kto zakupił domenę tanie-loty.pl
Air India chce wsparcia Lufthansy
Właściciele winnic gotowi na turystów
Czy jedna z najsłynniejszych turystycznych atrakcji zniknie?
Właścicielka Biura TRAVELMANIA z Zielonej Górze zatrzymana za przemyt narkotyków