Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Dokąd zmierza turystyka?
Nowy raport *Od chaosu do współpracy* opracowany na zamówienie firmy Amadeus prezentuje wyzwania technologiczne branży turystycznej związane z eliminacją stresu podczas podróży.
Rzeczywistość rozszerzona, inteligentne rejestry pasażerów, biometryka oraz wzrost znaczenia dobrego samopoczucia zapowiadają nową erę podróżowania opartego na współdziałaniu.
Nowe badanie branżowe ukazuje, w jaki sposób przemiany technologiczne oraz zmieniające się wartości i trendy społeczne będą kształtować nową erę w podróżowaniu w ciągu najbliższej dekady i później.
Raport zatytułowany "Od chaosu do współpracy: innowacje technologiczne zapowiadają nową erę w podróżowaniu" (ang. "From chaos to collaboration: how transformative technologies will herald a new era in travel") wskazuje na wzrost znaczenia współpracy w całej branży turystycznej w działaniach mających na celu minimalizację stresu, niepewności i chaosu, które zwykle wiążą się z podróżowaniem XXI wieku, przy jednoczesnym zapewnieniu znacznie bogatszych, intensywniejszych i bardziej osobistych doświadczeń.
Raport opracowany przez The Futures Company, wiodącą w świecie firmę prognostyczno-konsultingową, na zlecenie firmy Amadeus, wiodącego dostawcy zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, wskazuje na wyraźne zmiany w jakości podróżowania, wskutek których odbiorcy usług stają się bardziej partnerami niż klientami, zaś kontekst jest równie ważny, co sama transakcja. Oczywiście kluczowym elementem nowej ery podróżowania opartej na współpracy jest zestaw niezbędnych technologii i innowacji.
Na podstawie szeroko zakrojonych badań oraz opinii głównych ekspertów z branży - w tym osób zajmujących się technologią, wiodących przedstawicieli branży turystycznej, badaczy trendów społecznych i futurologów, jak również w oparciu o badania ilościowe przeprowadzone wśród podróżnych z Brazylii, Chin, Rosji, Hiszpanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i USA, raport odkrywa sześć kluczowych obszarów, w których przyszłe technologie i innowacje mogą zostać wykorzystane.
Kluczowe wnioski z raportu:
1.Nowy rodzaj doświadczeń: Podróżowanie wiąże się coraz bardziej z jakością, a nie ilością doświadczeń. Technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona, mechanizmy grywalizacji i inteligentne urządzenia mobilne, znacząco wpłyną na intensywność doświadczeń z podróży.
2.Automatyczny tranzyt: Odprawy staną się raczej wyjątkiem niż normą, dzięki szybszym i bardziej efektywnym systemom śledzącym przepływ ludzi. Chipy, biometryki, zdalne odczytywanie odcisków palców oraz interfejsy zbliżeniowe (NFC - Near Field Communications) mogą zostać wprowadzone w bardziej zintegrowany sposób w celu efektywnego kontrolowania przepływu ludzi.
3.Historia płatności: Wszelkie dane o płatnościach dokonanych przed i podczas podróży zostaną zintegrowane, pełniąc rolę cyfrowej historii wydatków i działań pojedynczych osób, grup i operatorów branżowych. Inteligentne rejestry pasażerów, "cyfrowe ślady" oraz technologie bezdotykowe mogą zostać wykorzystane do personalizacji i łączenia usług, dostarczając większą wartość dodaną i zapewniając bardziej dochodowe relacje.
4.Inteligentna rekomendacja: W sytuacji gdy rozwiązania technologiczne umożliwiają ludziom łatwe wskazywanie i ocenianie wszelkich aspektów podróżowania, zwiększy się wpływ grup turystów i ekspertów na podróżujących. Perspektywa spersonalizowanych przewodników podróżniczych i mobilnych pilotów wycieczek zaoferuje podróżnym narzędzia, których potrzebują, aby wzbogacić swoje doświadczenia.
5.Podróżowanie bez stresu: Dobrobyt i przemiany demograficzne spowodują zwiększenie znaczenia redukcji stresu towarzyszącego podróżowaniu. Inteligentne oznaczanie bagażu i biletów zapewni większe bezpieczeństwo, zaś aplikacje m-Health (mobilny stan zdrowia) pozwolą podróżnym zarządzać swoim zdrowiem i samopoczuciem oraz monitorować ich stan, tak jak gdyby byli we własnym domu.
6.Turysta biznesowy: Rosnący nacisk na zrównoważenie proporcji obowiązków służbowych i życia prywatnego oraz poprawę samopoczucia w pracy może spowodować zwiększenie liczby biznesowych turystów wymagających sprawnych i efektywnych usług, jak też odpowiednich warunków stwarzających "dom poza domem".
Eberhard Haag, Executive Vice President, Global Operations, Amadeus powiedział: "W ciągu najbliższej dekady istnieje spora szansa na zmianę sposobu dostarczania i oferowania usług, które będą dostosowane do zmieniających się potrzeb podróżnych. Kluczem do tych przemian jest bardziej inteligentna wymiana informacji, gotowość do kwestionowania obecnego stanu rzeczy i pełniejszej, dwukierunkowej współpracy między podróżnymi a dostawcami. Zależy nam na zachęceniu branży turystycznej do debaty o tym, jak zmienia się świat i oczekiwania podróżnych oraz w jaki sposób branża powinna się rozwijać, aby zapewnić naszym klientom wzrost i rentowność niezbędne do odniesienia sukcesu w przyszłości."
Andrew Curry, Director and Co-author, The Futures Company, skomentował: "Chcieliśmy uniknąć budowania technocentrycznej wizji podróży przyszłości, pełnej latających samochodów i inteligentnych robotów. Nie da się stworzyć racjonalnej, realistycznej prognozy wpływu technologii bez uwzględnienia infrastruktury, systemów i modeli biznesowych, a także społecznych wartości i trendów. Mamy nadzieję, że niniejszy raport skłoni do myślenia na temat podróżowania w przyszłości."
Raport w języku polskim można pobrać ze strony amadeus.com
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Długie weekendy listopadowe również
Sierpień będzie lepszy od
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Duzi touroperatorzy podnoszą ceny
Odświeżona oferta konferencyjna w Hotelu Bryza
Instytut SPA hotelu Amax trzeci w Polsce
Wielkopolska: od kwietnia mniej o 23 połączenia kolejowe
Jedzenie na wagę podbija gusta Polaków
Lotnisko składa wniosek o ogłoszenie upadłości
Sieć gastronomiczna wprowadza nowe promocje
SAS: nowe trasy europejskie na mapie połączeń
Konkursy, nagrody i niespodzianki na Targach LATO 2011
Baku: nocleg w gwieździe śmierci? A może w półksiężycu?