TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Nowe pomysły Sopotu na zdobycie zainteresowania turystów

Innowacyjna wersja sopockiego kalendarza imprez, powołanie grupy zajmującej się promocją sopockiej oferty konferencyjnej, mobilne rozwiązania dla branży turystycznej - to trzy propozycje na promocję miasta oraz wydłużenie sezonu turystycznego w Sopocie w ramach inicjatywy sopockiego klastra turystycznego. Pomysły został zaprezentowane w hali Ergo Arena podczas konferencji promującej projekt.


Klaster zrzesza firmy i instytucje należące do tej samej branży, a jego idea oparta jest na czterech kluczowych elementach: współpracy, konkurencji, zaufaniu i kontaktach osobistych. W działaniach ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Klaster zbudowany jest warstwowo, najważniejszą rolę pełnią w nim przedsiębiorstwa. Uczestniczenie w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału oraz pozwala poszerzać ofertę.

Do końca tego roku mają zostać wprowadzone przynajmniej dwa nowe sopockie produkty turystyczne. Pierwszym z nich jest rozbudowana i powiązana z serwisem miejskim wersja sopockiego kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, rozrywkowych, artystycznych i innych organizowanych w kurorcie. Będzie on skierowany do turystów, organizatorów wydarzeń i przedstawicieli sektora turystycznego. Drugi produkt ma promować Sopot jako interesującą destynację turystki biznesowej z nowoczesną infrastrukturą konferencyjną, a także bogatą ofertą turystyczną miasta. Propozycja dotyczy mobilnych rozwiązań dla branży turystycznej takich jak: system bezgotówkowej płatności, interaktywny przewodnik oparty o najnowsze technologie, na przykład aplikacje na telefony komórkowe. Wpływ na realizację planów będą mieli lokalni przedsiębiorcy.

Jak mówi Dorota Sykut, koordynatorka projektu - Planujemy stworzyć nowe rozwiązania, które są potrzebne w Sopocie - mówi Dorota Sykut, koordynator projektu. - Wprowadzenie ich jest możliwe tylko przy współpracy hoteli, restauracji, pubów, klubów, muzeów, obiektów kulturalnych i sportowych. Chcemy, aby więcej turystów przyjeżdżało do nas, nie tylko latem, ale i po sezonie. Aktualne informacje na temat planowanych działań i spotkań będziemy publikować na Facebooku.

Ponadto w ramach realizacji projektu przewidziano wyjazd studyjny przedstawicieli inicjatywy klastrowej do wybranego zagranicznego klastra turystycznego, wspólny wyjazd targowy, badania rynkowe, a także doradztwo ekspertów i cykl spotkań uczestników inicjatywy klastrowej. Najbliższe spotkanie sektora turystycznego odbędzie się 8 kwietnia 2011 r. i będzie poświęcone sopockim produktom turystycznym.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sopot sopocki kalendarz imprez oferta konferencyjna mobilne rozwiązania dla branży turystycznej Ergo Arena klaster produkty turystyczne system bezgotówkowej płatności Dorota Sykut hotele kluby puby muzea obiekty kulturalne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję