Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Salon Itaki szuka pracownika na 1/2 etatu
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- Wakacje.pl - Praca w nowym punkcie w Ustroniu!
- Pilot wycieczki Włochy 10.06 - 18.06.2025
- Doradca/ Specjalista/ Ekspert/ Kierownik
- Pilot na wycieczkę do Pragi
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot wycieczek
- Sprzedam narciarski ośrodek noclegowy


Reklama, czyli jak biura podróży przyciągają turystów?
2013-07-23Dobrze przygotowana kampania reklamowa biura podróży to klucz do sukcesu. Odpowiednia promocja oferowanego produktu, usługi, stanowi ważny element działań marketingowych, który skutecznie pozwala zwiększyć jego sprzedaż.
r e k l a m a
Biura podróży chcą stale zwiększać sprzedaż swoich usług. W tym celu regularnie wzbogacają katalogi o nowe destynacje turystyczne. Niestety samo wprowadzenie produktu na rynek to wciąż za mało by osiągnąć sukces. Kluczem do jego spełnienia i zapewnienia dobrej sprzedaży są właśnie działania marketingowe.
Obecnie istnieje wiele kanałów dystrybucji reklam. Najpopularniejsze z nich: telewizja, radio oraz internet mają wielu odbiorców. Dzięki nim firmy działające w branży turystycznej mogą łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów na wszystkich etapach procesu dokonywania zakupu.
Współcześni klienci branży turystycznej są coraz bardziej doświadczeni i wymagający. To internet staje się dla nich ważnym kanałem pozyskiwania informacji oraz dokonywania zakupu produktów i usług turystycznych. Jak widać z poniższego wykresu mediami najskuteczniej zachęcającymi klientów do odwiedzenia stron internetowych biur podróży są wyszukiwarki internetowe, reklama online oraz TV.
Źródło: http://www.google.com/ads/metrics_trav.html
Wakacje to okres najintensywniejszych działań reklamowych organizatorów oraz pośredników. Postanowiliśmy sprawdzić jak touroperatorzy radzą sobie na rynku działań marketingowych i z jakich kanałów dystrybucji korzystają w celu zapewnienia ciągłości sprzedaży swoich usług.
Jak poinformował nas Jacek Parysek, Marketing & PR Manager w Grecos Holiday działania reklamowe touroperatora koncentrują się na 3 formatach - telewizji, internecie oraz agencyjnych biurach sprzedaży. Są to główne kanały komunikacji z rynkiem. Grecos w tym roku realizował dwie duże kampanie. Pierwsza - w okresie wczesnej rezerwacji, która bazowała na telewizji i internecie. Jej celem było zachęcenie do zakupu wakacji wraz z dodatkowymi bonusami oraz informacja o nowych kierunkach. Obecnie touroperator jest w trakcie realizacji drugiej kampanii - internetowej oraz na łamach wyselekcjonowanej prasy, zgodnej z grupą docelową. Kampania ta zachęca do wyjazdów do Grecji na wymarzone wakacje. Udało nam się uzyskać informację ile biuro przeznaczyło pieniędzy na tegoroczne działania reklamowe - Budżet na reklamę i media jest zawsze sporym punktem w budżecie całej firmy. W tym roku na reklamę wydamy ok. 2 mln PLN.
Firma BUT na wakacje przewidziała kampanię reklamową w telewizji Eska TV. Projekt trwa od maja aż do końca sierpnia. Budżet tej kampanii wynosi 60 tysięcy złotych. Do tego trzeba doliczyć wyjazdy które na antenie rozdajemy do Bułgarii i działania na facebooku które Eska TV w naszym imieniu wykonuje - mówi Natalia Wyźnikiewicz, Kierownik Działu Marketingu Biura Usług Turystycznych BUT. Kampania telewizyjna obejmuje spoty reklamowe z informacjami na temat konkursu.
Biuro podróży Funclub skupia się na promocji poprzez wyszukiwarkę internetową Google, reklamy kontekstowe, social media. Dbamy, aby wszystkie nasze strony internetowe pojawiały się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google na wybrane hasła kluczowe. Jednocześnie uzupełniamy to poprzez prowadzenie kampanii reklamowej w programie Google AdWords. Przy tym prowadzimy również kampanie banerowe (załączam przykładowy baner reklamowy) - mówi Magdalena Iwanowska z biura podróży Funclub.
Wakacje.pl uruchomiły w lipcu kampanię wideo w internecie. Jest to debiut portalu w odniesieniu do tego typu działań marketingowych. Reklama pod hasłem "Nie robimy kabaretu z wakacji" została utrzymana w konwencji serialu komediowego, w którym pary bohaterów chcą zarezerwować wymarzone wakacje. Spoty powstały przy współpracy z agencją mediową Grupa Impact, a w rolach głównych wystąpiła aktorska para - znany m.in. z kabaretu Limo Wojciech Tremiszewski z żoną Małgorzatą.
Jak podkreśla Klaudyna Mortka, Specjalista ds. PR Enovatis naturalnym środowiskiem promocyjnym dla firmy jest Internet. Z uwagi na rosnącą liczbę salonów sprzedaży marki Wakacje.pl, w ostatnim czasie grupa rozszerzyła zakres działań marketingowych o nowe formaty -W czerwcu i lipcu byliśmy widoczni z bilboardem sponsorskim w kilku stacjach telewizyjnych: TVN, TVN 24, TVN 7, TVN Style i TVP 2. - mówi Klaudyna Mortka.
Biuro podróży Neckermann również wspiera ofertę Lato 2013 działaniami reklamowymi. Kampania realizowana jest w codziennej prasie lokalnej, wielkoformatowej, na antenie radia online oraz w internecie. - Poprzez aktywność reklamową chcemy zachęcić klientów do wybrania Neckermanna jako bezpiecznego i sprawdzonego organizatora wypoczynku Rafał Grunwald, Dyrektor Marketingu w Neckermann Polska.
Aktywności offline i online prowadzone są w kilku kanałach. W ramach pakietu BIG Free 27 czerwca br. ukazała się reklama w 21 bezpłatnych dziennikach na terenie całego kraju. Uzupełnieniem działań reklamowych w prasie będzie obecność Neckermanna w głównych dziennikach lokalnych. Reklama oferty letniej Neckermanna ukaże się również w magazynie podróżniczym Voyage oraz programie TV To i Owo. Biuro zainwestowało także w reklamę radiową. Spoty reklamowe 15-sek. emitowane są na antenie począwszy od 24.06.13 przez pięć tygodni, do 28.07.13 r. Akcja reklamowa wsparta jest działaniami PR i w social media.
Oferta biur podróży to wyjazdy wakacyjne dlatego kampanie reklamowe najczęściej kierowane są do rodzin z dziećmi. W dzisiejszych czasach to właśnie internet stanowi dla nich ważny kanał pozyskiwania informacji oraz dokonywania zakupu produktów i usług turystycznych. Co ważne determinacja zakupowa klientów poszukujących ofert w internecie jest dużo wyższa, niż ludzi, którzy z reguły zupełnie przypadkowo bombardowani są ulotkami i billboardami na ulicy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Reklama magnesem przyciągającym turystów?
[2013-07-24 10:22 89.66.68.*]
Ciągle ten sam sposób myslenia, im jakość usług słabsza tym więcej reklamy. 2mln.zł Grecos na reklamę to jakas ironia do jakości oferty produktowej i usług na miejscu!!! odpowiedz »
r e k l a m a
Reklama magnesem przyciągającym turystów?
[2016-05-31 16:41 89.69.170.*]
http://www.nakatomi.pl Kreatywne kampanie dla biur podróży. Zapraszamy odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wybrano Ambasadorów Sportu i
TFG: sprzedaż wycieczek w I kwartale
POT ogłasza start kolejnej edycji konkursu na Najlepszy Produkt
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Polacy krócej wypoczywają w
1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym
Wakacyjne nieruchomości - ceny są
Nowe gwiazdki Michelin w
Większość Polaków wybiera All
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji
FlixBus zwiększa liczbę
Nekera zaczyna sprzedaż lata
Konto na booking.com dobrym celem dla
Ecco Holiday: zyskuje ten, kto jest w grupie
Hotelarstwo: To się sprzedaje!
Kampania promocyjna McDonald`s strzałem w dziesiątkę
Upalne lato, czyli mniejsza sprzedaż?
Bułgaria: silne trzęsienie ziemi
Funclub z Henryką Krzywonos - Strycharską
Oferta Ecco Travel budzi skrajne emocje
Jedzenie na wynos coraz popularniejsze
Linie lotnicze na czarnej liście KE