Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie konsultacji
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do gospodarki
Jakie nastroje ma pomorska branża turystyczna?
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed pandemii
Najnowszy raport Amadeus
Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, opublikowała raport dotyczący działalności w zakresie odpowiedzialności biznesowej w 2011 roku w 195 krajach, w których działa firma.
Dokument odzwierciedla nieprzerwane zaangażowanie firmy na rzecz inwestycji w innowacje oraz wartość, jaką prezentują pracownicy dla firmy, jak również strategię Amadeus, która zakłada aktywne promowanie projektów umożliwiających rzeczywisty wkład w społeczność i środowisko. Najnowszy raport Amadeus, dotyczący działań CSR (Corporate Social Responsibility), podkreśla także zaangażowanie firmy w tym obszarze na przykładzie 165 projektów realizowanych w 45 krajach. Obszary te objęły edukację (szkolenia językowe i w zakresie umiejętności turystycznych, darowizny w postaci komputerów, rozbudowę Amadeus Tourism Observatory1), transfer technologii w celu wspierania rozwoju przedsiębiorczości w branży turystycznej (poprzez pomoc małym, rozwijającym się firmom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego), lokalne inicjatywy społeczne oraz pomoc w czasie kryzysu.
Na całym świecie firmę Amadeus wspiera zróżnicowany zespół, obejmujący przedstawicieli 123 różnych narodowości. W 2011 r. pracownicy odbyli 155 057 godzin szkoleń wykładowych, w które zainwestowano łącznie 6,3 mln euro.
Amadeus przetwarza dziennie ponad 1 mln transakcji. W 2011 roku przetworzono 463 miliony rezerwacji, zaś na pokłady samolotów wsiadło 439 milionów pasażerów.
Od 2004 roku inwestycje firmy w badania i rozwój (Research & Development, R&D) wyniosły ponad dwa miliardy euro (344 mln euro w roku 2011). Raport Komisji Europejskiej "2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard" przedstawia Amadeus jako jedną z wiodących firm w Europie pod względem inwestycji w obszar R&D.
Obecnie funkcjonuje 16 ośrodków badawczo-rozwojowych Amadeus na całym świecie oraz zespół liczący ponad 4000 osób, co zwiększa wartość przedsięwzięć firmy na rzecz klientów z całego świata. Aktualnie inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są w 45 krajach (niemal dwukrotnie więcej niż w 2009 roku).
Blisko 800 wolontariuszy Amadeus podjęło działania w 2011 roku (cztery razy więcej niż w roku poprzednim). Wolontariusze Amadeus przeznaczyli ponad 17 470 godzin pracy na wspieranie inicjatyw społecznych. Zespół 90 specjalistów Amadeus w dziedzinie Corporate Responsibility prowadzi lokalne, regionalne i globalne projekty na całym świecie.
W ramach zaangażowania w ochronę środowiska Amadeus kontynuował działania na rzecz optymalizacji wydajności operacyjnej i poprawy efektywności energetycznej o 8% w przeliczeniu na przetworzoną transakcję w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto, zużycie energii elektrycznej na jednego pracownika zostało zredukowane już drugi rok z rzędu.
Mimo wzrostu aktywności biznesowej, w 2011 roku Amadeus zmniejszył łączną emisję CO2 o ponad 5%, zarówno dzięki poprawie efektywności energetycznej, jak i rosnącemu udziałowi energii odnawialnej wykorzystywanej w największych oddziałach firmy.
Amadeus podpisał Globalny Kodeks Etyki w Turystyce, a tym samym zobowiązał się do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości dotyczących odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju turystyki. Kodeks, przyjęty w 1999 r. przez Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) zatwierdzone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2001 roku, stanowi zbiór zasad mających na celu ukierunkowanie rozwoju turystyki w sposób, który maksymalizuje społeczno-ekonomiczne korzyści dla branży, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych skutków.
Firma Amadeus oferowała także pomoc podczas kryzysu. Inicjatywy realizowane w 2011 roku obejmują działania CSR mające na celu zmniejszenie skutków klęsk żywiołowych odczuwanych przez ludność, takich jak trzęsienie ziemi na Haiti, powodzie w Bangkoku i Australii, japońskie tsunami i trzęsienie ziemi w Sendai, tajfun na Filipinach oraz kryzys w Rogu Afryki.
- W Amadeus wierzymy, że nasze doświadczenie w branży turystycznej w połączeniu z motywacją naszych pracowników w podejmowaniu wyzwań stanowi doskonały bodziec do postępów w dziedzinie ochrony środowiska i wsparcia społeczności lokalnej - mówi Tomás López Fernebrand, Senior Vice President, General Counsel and Corporate Secretary. - To jest misja, w której każdy wysiłek jest potrzebny i mile widziany. Będziemy dalej wspierać i podejmować tego rodzaju inicjatywy - dodaje.
Raport firmy Amadeus z zakresu odpowiedzialności biznesowej jest częścią przewodnika Global Reporting Initiatives (GRI), który ustanawia wytyczne organizacji związane z ujawnianiem ich ekonomicznego, środowiskowego i społecznego działania w przejrzysty sposób. GRI przyznaje ostatniemu raportowi Amadeus z zakresu CSR najwyższą możliwą ocenę (A+).
- Jestem zadowolony z tych danych, które potwierdzają, że w 2011 r. udało nam się zwiększyć i wzmocnić współpracę z naszymi partnerami, takimi jak linie lotnicze, w zakresie projektów dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Wystarczy wspomnieć o naszej ścisłej współpracy z przewoźnikami, takimi jak Iberia, AviancaTaca i Kenya Airways czy Turkish Airlines - komentuje Svend Leirvaag, Vice President, Industry Affairs, Amadeus. - Edukacja jest niewątpliwie jednym z kluczowych czynników, który umożliwia wydajne i trwałe wsparcie działania obszaru odpowiedzialności biznesowej firmy, dlatego też bardzo rozbudowaliśmy nasze projekty w tym zakresie. W tym samym czasie koncentrowaliśmy się również na poprawie naszej działalności związanej z ochroną środowiska oraz współpracy z zainteresowanymi stronami w branży - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Reklama, czyli jak biura podróży przyciągają turystów?
Polacy wydali 1,5 mln zł na zagraniczne podróże posłów
LOT sprzedaje samolot Kapitana Wrony
Trzy noce w cenie dwóch w hotelach grupy Accor
Ecco Holiday: zyskuje ten, kto jest w grupie
Hotelarstwo: To się sprzedaje!
Kampania promocyjna McDonald`s strzałem w dziesiątkę
Upalne lato, czyli mniejsza sprzedaż?