TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lufthansa coraz popularniejsza wśród Polaków

W okresie od stycznia do września 2012 roku, Lufthansa, na trasach z Polski do Niemiec, przewiozła ponad 1,1 mln pasażerów. Oznacza to 10-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2011 roku. Niemiecki przewoźnik lata obecnie do siedmiu miast w Polsce: Warszawy, Gdańska, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Rzeszowa. Oferuje połączenie między innymi z Frankfurtem, Dusseldorfem i Monachium.


Lufthansa uznaje Polskę za rynek strategiczny. Coraz większą popularnością wśród pasażerów cieszą się połączenia tego przewoźnika. O ponad 20 procent wzrosła liczba podróżnych z Krakowa, a o 10 procent z Poznania. Niemieckiemu przewoźnikowi udaje się umacniać swoją pozycję w Polsce mimo niekorzystnej sytuacji ekonomicznej w Europie.

Niemieckie linie razem z partnerami z Grupy Lufthansa (Austrian Airlines i Swiss), przewiozły w 2012 roku około 1,4 miliona pasażerów z Polski do Niemiec, Austrii bądź Szwajcarii.

Przewoźnik planuje nowe inwestycje. Wkrótce zakupi nowe samoloty, uruchomi nowe poczekalnie i wyremontuje te działające obecnie na lotniskach w Monachium i Frankfurcie. Linie zamierzają ponadto rozwinąć klasę biznes. Do 2014 roku Lufthansa chce wydać na inwestycje około 3 mld euro.

Tej zimy pasażerowie wyruszający w podróż z lotniska w Polsce mają do swojej dyspozycji 270 rejsów do Niemiec, Austrii i Szwajcarii obsługiwanych przez przewoźników z Grupy Lufthansy. Linie oferują połączenia z Duesseldorfu, Frankfurtu, Monachium, Wiednia i Zurychu do 253 miast w 103 państwach.

Germanwings, niemieckie linie lotnicze wchodzące w skład Grupy Lufthansa wprowadzą do swojego rozkładu od lipca 2013 roku połączenia z Polski do Dusseldorfu. Przewoźnik będzie latał z Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia oraz Poznania. Pasażerowie będą mieli do wyboru trzy taryfy w klasie ekonomicznej: Best, Smart czy Basic. Lufthansa będzie obsługiwała europejskie rejsy (oprócz tych do Frankfurtu i Monachium) w ramach Germanwings.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku Grupa Lufthansa odnotowała 474 mln euro zysku, co oznacza 64,6-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku (zysk wyniósł wtedy 288 mln euro).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lufthansa Grupa Lufthansa Germanwings połączenia lotnicze Frankfurt Dusseldorf Monachium Austrian Airlines Swiss Kraków Poznań Niemcy Katowice Kraków Wrocław Best Smart Basic klasa ekonomiczna wyniki finansowe Grupy Lufthansa Wiedeń Zurych klasa biznes Rzeszów Gdańsk Austria Szwajcaria pasażerowie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję