Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
MerlinX - opłaca się poczekać?
W ostatnim czasie, otrzymaliśmy niepokojące sygnały od touroperatorów, którzy skarżą się na zbyt długi okres wdrożenia ofert do systemu MerlinX, wskazując przy tym na winę samego systemu.
Szybkie wyszukiwanie ofert, aktualizacja za pośrednictwem technologii MDS, szeroki wybór spośród ofert wielu touroperatorów, które są odświeżane w czasie rzeczywistym - to tylko niektóre z zalet wykorzystywanych przez agentów turystycznych stawiających na wysoką sprzedaż. System rezerwacyjny MerlinX oferuje także liczne udogodnienia sprzyjające sprawnemu rezerwowaniu ofert, lokalizacje na mapie GPS, informacje regionalne, pogodowe, opinie hoteli z portalu Zoover, system drukowania ofert, rezerwacje opcjonalne, potwierdzenia on-line w jednej chwili, help desk dla agentów i wiele innych funkcji dostępnych w poszczególnych produktach - tak udogodnienia systemu opisuje Marek Kozłowski z MerlinX. I nie mamy powodów sądzić, że jest to nieprawda. Natomiast to co spędza sen z powiek organizatorom to problemy z integracją ich oferty z systemem MerlinX.
Jak poinformował nas Tomasz Berdowski, prezes zarządu Merlin X procedura wdrażania wygląda następująco:
- Otrzymanie pełnego dostępu do interface'u od Touroperatora (TO).
- Zapoznanie się z dokumentacją interface'u TO.
- Przygotowanie interface'u do zaimportowania. Dopracowanie ewentualnych zmian w strukturze interface'u po stronie MerlinX.
- Zaimportowanie oferty TO.
- Przeprowadzenie testu obciążeniowego serwera TO.
- Sprawdzenie Contentu: jakości danych opisów, zdjęć, regionów, GPSów, atrybutów, form wyżywień oraz zakwaterowań.
- Szereg testów wdrożeniowych, polegajacych na założeniu kilkudziesięciu rezerwacji i ich potwierdzeniu, zmian danych w rezerwacji, wyświetlenie umowy/ potwierdzenia rezerwacji.
- Przeprowadzenie testów kalkulacji cen w różnych wariantach zakwaterowań oraz wyżywień, typów transportu.
- Przeprowadzenie testów autoryzacyjnych agentów polegając na sprawdzeniu czy założona rezerwacje zostanie dobrze przyporządkowana do konta agenta, który ją zakładał.
- Testy produkcyjne po uruchomieniu systemu.
- Rozesłanie mailingu do agentów, umieszczenie informacji na www oraz Facebooku.
Zanim jednak biuro znajdzie się na liście klientów do "wdrożenia" musi wpłacić kaucję, która ustalona jest według wielkości touroperatora i ilości oczekiwanych rezerwacji.
Dopiero po spełnieniu wszystkich formalnych spraw MerlinX wyznacza termin podłączenia technicznego. Jeżeli touroperator ma system, którego interface już raz został podłączony, znacznie przyspiesza to czas integracji. Kolejnym krokiem ze strony systemu jest sprawdzenie Contentu, czyli: jakości ofert, tekstów i opisów, zdjęć, technicznego stanu interface'u oraz szybkości odpowiedzi systemu touroperatorskiego. Jeżeli interface touroperatora nie figurował wcześniej w MerlinX i jest nowy, wtedy dział IT musi po stronie MerlinX od nowa go dopasować (proces ten odbywa się najczęściej wspólnie z działem informatycznym touroperatora). Proces ten zajmuje średnio od 1 do 3 miesięcy.
Przed touroperatorami, którzy chcą by ich oferta znalazła się w systemie długa droga. Otrzymaliśmy informację od organizatorów, którzy skarżą się na zbyt długą procedurę i trudności w komunikacji z pracownikami MerlinX. Postanowiliśmy poszukać odpowiedzi na pytania: co jest przyczyną problemów i z czego one wynikają, u źródła.
Prezes zarządu firmy Tomasz Berdowski jako główne czynniki spowalniające proces wdrożenia wymienia te leżące po stronie touroperatora. Współpracę na linii MerlinX - touroperator zakłócają - powolna reakcja ze strony touroperatorów na zgłaszane przez nas błędy oraz brak chęci do zainwestowania środków w rozbudowanie własnego systemu i polepszenie infrastruktury - wymienia. Do tego dochodzi jego zdaniem słabe przygotowanie i wyszkolenie pracowników, którzy wpisują błędne oferty oraz nie wiedzą jak korygować błędy. Mało tego jak mówi touroperatorzy często zrzucają wszystkie błędy zgłoszone przez MerlinX na swojego dostawcę systemu touroperatorskiego. Zdarza się, że biuro błędnie naniesie ofertę, wówczas konieczne jest jej skorygowanie, a zrobić to może tylko sam organizator. Oprócz tego oferty dostarczane przez touroperatorów na skutek złego przygotowania są często manualnie obrabiane przez pracowników MerlinX (np.: atrybuty, GPS, typy ofert itp.) - dodaje. Problematyczny jest też fakt, iż touroperatorzy mają dużo ofert na RQ (potwierdzenie), które nie są pożądane przez agentów.
Okazuje się, że rzeczywisty czas od momentu zakupu pakietu po pełne wykorzystania możliwości systemu może trwać nawet do kilkunastu miesięcy. Widać to już w samym spisie touroperatorów, gdzie 30 podmiotów jest opisanych jako "w przygotowaniu". Co ciekawe - 28 z nich było w przygotowaniu w 17 października 2012, kiedy to kierowaliśmy do MerlinX oficjalne zapytanie o podmioty w przygotowaniu! Mamy także zapisaną listę touroperatorów z 5 grudnia 2012 roku i porównując ją z obecną listą organizatorów znaleźliśmy 23 nowe podmioty - zatem oczekiwanie nie jest regułą. Natomiast jak nas poinformował prezes Berdowski - Obecnie w kolejce do wdrożenia czeka 15 touroperatorów.
Umowę z Merlinem podpisaliśmy jeszcze w ubiegłym roku - dotyczyła ona możliwości korzystania z wyszukiwarki oraz wdrożenia naszych ofert do systemu. O ile korzystać z wyszukiwarki mogliśmy w dość szybkim czasie i mogliśmy ją umieścić na naszej stronie internetowej, to na wdrożenie ofert naszego biura wciąż czekamy... Miało to nastąpić w marcu, potem w maju, na początku czerwca dostaliśmy odpowiedź że prace przeciągną się o 3 miesiące tzn. do początku września. - pisze do nas rozżalona właścicielka jednego z biur podróży. Rozmawialiśmy z Merlinem w ten poniedziałek (początek września) i otrzymaliśmy informacje, iż Pani Kierownik nie ma w biurze i że wdrażanie nowych touroperatorów zostało wstrzymane. Najpierw mają być skończone już rozpoczęte projekty i być może za miesiąc nastąpi wdrażanie - kontynuuje.
Jak tłumaczy Tomasz Berdowski - Podczas sezonu letniego MerlinX nie wdraża nowych touroperatorów, następuje tzw. system freez, czyli "zamrożenie systemu"). Ma to na celu polepszenie działania systemu rezerwacyjnego dla agentów.
Oczywiste jest, że każdy zakup nowego produktu ma ściśle określony cel i ważne jest, by przełożył się na jak najlepszą sprzedaż naszych usług. Tymczasem to co wygląda obiecująco, tak jak w przypadku rzekomych korzyści w sprzedaży wycieczek z wprowadzenia ofert touroperatora do systemu, pierwotnie rodzi problemy. -Ze względu na opóźniające się wdrażanie w sezonie letnim nie mieliśmy możliwości sprzedaży naszych ofert przez Merlina co z całą pewnością wpłynęło na mniejszą sprzedaż. Fakt ten jest dla nas oburzający, podpisując umowę spodziewaliśmy się profesjonalizmu i należytego wykonania zamówienia, którego realizacja przedłuża się w nieskończoność, nikt nie wie i nie jest nam w stanie powiedzieć nic konkretnego. - pisze pracownik jednego z biur.
Osobiście oceniam podejście pracowników Merlina X i obsługi nowego klienta bardzo słabo. Na pewno nikomu nie polecam. Im po postu na nowych klientach chyba nie zależy? Wiem, że niektórzy czekają tez po kilka lat, czy miesięcy aż jak to określa jedna pracowniczka Merlina X "wdrożą" system - pisze do nas właściciel jednego z biur organizujących wyjazdy na Wschód. To jest największy system, najbardziej popularny i najbardziej... chyba olewający klientów? Bo inaczej się tego nie da nazwać. Używamy go w niewielkim stopniu jako Agent-wyszukiwarka ofert tylko. Wiem też, że ma braki - nie ma ofert z Polski i po Polsce - dodaje.
Mimo tych organizatorskich "wpadek" pozycja MerlinX na rynku turystycznym wciąż jest bardzo mocna. - Wdrażanie trwało od stycznia do połowy maja, zaznaczam że naszym podstawowym systemem jest inny system. Jak dla mnie osobiście długo za długo. Jak do tej pory nie widzimy przełożenia na sprzedaż, ale nasi agenci doceniają to, że jako nowy touroperator jesteśmy w MerlinieX pisze do nas jeden z organizatorów.
Wygląda na to, że sporym mankamentem organizacyjnym systemu jest czas oczekiwania na rozpoczęcie jego wdrażania od momentu podpisania umowy - czas oczekiwania zbyt długi - nie pamiętam dokładnie, ale ponad dwa miesiące na pewno, samo wdrażanie już poszło sprawnie - ok 2 tyg. - pisze do nas jeden z polskich organizatorów.
Czy zakup nowego systemu rezerwacyjnego jakim jest MerlinX przekłada się na sprzedaż usług? Okazuje się, że spora rzesza organizatorów oraz agentów pozytywnie ocenia współpracę na tej płaszczyźnie - Od marca (uruchomienie MerlinX) do czerwca, to niezbyt długo, ale odnotowaliśmy znaczący wzrost liczy agentów, a tym samym zwiększyliśmy ilość rezerwacji/sprzedaży Na pewno MerlinX pomaga nam w sprzedaży - przekłada się na sprzedaż tak, jesteśmy zadowoleni z MerlinX - z takimi wyrywkowymi odpowiedziami spotkaliśmy się ze strony biur podróży, pytając o funkcjonalność systemu.
Na nasze oficjalne zapytanie o tak długi czas wdrożenia prezes Berdkowski poinformował nas W ciągu tygodnia zaktualizujemy na stronie listę tych[na str. www] touroperatorów.. My ze swojej strony również temat będziemy kontynuować, bowiem dostęp do szerokiego kanału sprzedaży to bardzo ważna sprawa dla wielu mniejszych i średnich touroperatorów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Długotrwałe wdrożenie
[2013-09-30 10:32 83.27.41.*]
dupa.. trawa
MERLIN to przeżytek odpowiedz »Długotrwałe wdrożenie
[2013-09-30 11:34 83.19.133.*]
to jaki program polecasz? odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-03 10:07 93.105.176.*]
blue vendo?? nie wiem jak dzisiaj, ale jak pracowałem jeszcze w turystyce, to mówiąc od strony agenta, blue vendo było najlepszym systemem do sprzedaży wycieczek. Tylko niestety, każde biuro jest tam oddzielnie, więc żeby porównać oferty w blue vendo trzeba po kilka okienek otwierać i ponawiać wyszukiwania.... ale może się zmieniło, kij go tam wie, wiadomo jaka rentowność w branży, lepiej owce paść odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-01 14:37 83.29.194.*]
Merlin X korzysta z pozycji monopolisty, nie jest ani systemem przyjemnym, ani dokładnym...
Czasy realizacji... to już prawie rekordy oczekiwania. 2, 3 lata na wdrożenie poszczególnych touroperatorów.
Osobiście oceniam bardzo negatywnie obsługę klienta, patrz: -> kiepska!
Im po prostu na klientach, nowych klientach...nie zależy. odpowiedz »Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-01 15:21 83.26.198.*]
Nie wiem, o co Wam chodzi. Nie jesteśmy dużym TO, wdrożenie poszło sprawnie,oferty zaczytują się całkiem przyzwoicie, a jeśli chodzi o serwis techniczny - nie mam najmniejszych zażaleń. Z pewnością zawsze może być lepiej, ale naprawdę nie mamy powodów do narzekań na Merlina. Jeśli oferta jest przyzwoicie zmodelowana to się czyta i kropka. A jak ktoś ma problem z modelowaniem to mu ani SART ani Merlin ani święty boże nie pomoże. odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-01 16:29 83.26.231.*]
No winni są oczywiście wszyscy poza wykonawcami. Z tego co widziałem kto czeka, to nie są to jakieś dziwne firmy i są w innych systemach, wiec coś jest nie tak... a widzę, że na stronie już nie ma listy, kto czeka! Ja zapamiętałem: hentur, koala tour, test tour, antavia, sigmatravel, oceano, safpol i wactur odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-02 14:23 77.254.158.*]
Jasne, wdrożenie poszło sprawnie!!! HAHAHA wdrażałem imprezy z SARTa do Merlina i każdy wie że to droga przez męki. Jest więcej wytycznych do wprowadzenia imprez niż cała umowa z Merlinem. Jest bardzo dużo do poprawy, dlaczego wcześniej wdrażali a teraz nie chcą? Bo leja na każdego, mają wszystkich mniejszych w dupie. Wdrożyli największych i tyle, jak widzą że sprzedaż idzie danemu OT to zaraz go kradną do Viktora!!! a wtedy to łatwo idzie... odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-01 22:30 5.134.64.*]
kolego z merlina ...milcz i sie nie wtracaj odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-01 14:53 77.254.158.*]
Widać po nich że nowych organizatorów mają w dupie, powpychali sobie tylko tych największych i koniec i kropka. Ciężko z nimi się dogadać w każdej kwestii!!! Jest monopolistą i sami ustalają sobie prawa, bo kto/co im zrobi?
Był SART i jego era się skończyła, powstał Merlin i było do czasu ok, ale chyba nadchodzi koniec już ich ery odpowiedz »Długotrwałe wdrożenie
[2013-10-01 22:27 5.134.64.*]
merlin żyje tylko dzieki Itac3, jeśli Itaka zda sobie sprawe ze to system do dupy i skorzyst z konkurencju to zyskaja i oni i my jako agenci, merlin to relikt i jak juz zauwazyliscie nie liczy sie z nikim. kibicuje ich konkurencji i mam nadzieje ze ich wygryza. odpowiedz »
MerlinX - opłaca się poczekać?
[2013-10-02 14:37 178.36.62.*]
Odczekać w kolejce trzeba było, ale bardzo dużo zależy od systemu macierzystego my z N-sykona wdrożyliśmy się w 2 tygodnie (stara wersja zdecydowanie dłużej, wiec najpierw zmieniliśmy Sykona na N-sykona, a potem poszło szybko). Obsługa techniczna Merlinx -ja nie mam żadnych zastrzeżeń, a wręcz przeciwnie.
Efekt współpracy z Merlinemx - jesteśmy zadowoleni.
w przypadku pytań office@tourist.pl
pozdrawiam
Sebastian odpowiedz »MerlinX - opłaca się poczekać?
[2013-10-07 13:03 83.19.133.*]
jakie to polskie. plujecie, krytykujecie, że przeżytek, że do niczego. ale nikt z krytykantów nie podał które narzędzie jest ich zdaniem o wiele lepsze?
jako użytkownik Merlina po obu stronach mam dużo do zarzucenia podejściu pracowników kontaktujących się agentami. Rzeczywiście zlewają agentów, jak jest problem. ten zblazowany ton rozmowy z agentem niejednokrotnie doprowadzał mnie do szału. ( ludziom wydaje się że prosperity trwa wiecznie, a tak nie jest i przychodzi kryzys. a przychodzi właśnie przede wszystkim przez stosunek zwykłego pracownika do klienta. tak było w przypadku największych biur podróży, tak jest w każdym przypadku) . Fortuny powstają i z jakiś powodów padają. najsłabszym ogniwem jest człowiek. DLATEGO APELUJĘ do tych na fali - nie olewajcie tych dzięki, którym żyjecie. Fortuna kołem się toczy. Zawsze.
jak wspomniałam niejednokrotnie dostawaliśmy szału próbując załatwić sprawę z pracownikami Merlina. Dzięki Bogu mieliśmy kontakt z Tomkiem właścicielem. Nie pomagały tłumaczenia, że przecież nasze uwagi są dla dobra obu stron , bowiem zgłaszamy praktyczne , bardzo ważne z punktu widzenia agenta uwagi usprawniające pracę. Często kontakt z Tomkiem - szefem dopiero skutkował. ale przecież nie wszyscy go znają. a poza tym do cholery od czego są pracownicy.
Temat poruszam w kontekście Merlina, ale to jest plaga powszechnego korporacyjnego zlewactwa , bo przecież my - korporacja. ( choć Merlin nie jest korporacją, ale niestety tak się zachowywali)
kochani przestańcie dopieprzać bez konkretnych powodów. jak już rzucacie błotem, to podajcie konkrety i jaką macie na to receptę.
syfu mentalnego mamy dość. a poza tym ten portal robi się bajorem negatywnych reakcji a nie konstruktywnej wymiany zdań.
Merlinowi życzę wszystkiego dobrego, bo przynajmniej są polską firmą.
a jak nie oni to co? znowu wjedzie jakieś zachodnie ..... - i wykosi kolejne polskie firmy? co się dzieje z rezerwacjami hoteli - super systematy rezerwacyjnymi, które zabijają rezerwację tzw. "dojazdu własnego" w biurach podróży ? co się dzieje z tour operatorami? Kto zostaje na rynku? gdzie są polskie firmy?
tragedia. kto będzie płacił podatki w tym kraju? kto zus . kto zarobi na wasze i nasze emerytury? odpowiedz »MerlinX - opłaca się poczekać?
[2013-10-10 00:52 176.31.26.*]
Koledzy i koleżanki z branży - chyba wszyscy zapomnieliście od jakiego systemu zaczynaliście rozwój swoich interesów. Nie ma obecnie na rynku systemu idealnego, który zadowoli wszystkich i będzie niesamowitym kombajnem. Obecnie jest więcej systemów rezerwacyjnych na rynku, jednakże chcąc być w siodle należy posiadać i użytkować także system Merlin. jeżeli uważacie, że są inne, lepsze systemu na rynku to śmiało z nich korzystajcie, jednakże pamietajcie, że nie wszystkich organizatorów tam znajdziecie. chcąc nie chcąc na jakiś kompromis trzeba się zdecydować. Na rynku jest coraz więcej portali, które 'kradną" klientów nie tylko agentom, ale i touroperatorom, wiec zamiast pluć jadem na lewo i prawo przesyłajcie informacje do serwisu danej firmy z propozycjami, co sie nie sprawdza lub co w Waszej pracy byloby pomocne. Bierzcie tez pod uwage, ze dostepnosc ofert w danej wyszukiwarce zalezy nie tylko od Serwisu danej firmy, ale takze od jakości contentu TO, ktorzy podaja te informacje.
pozdrowienia C. odpowiedz »MerlinX - opłaca się poczekać?
[2015-06-24 00:52 31.183.20.*]
Pracownicy kontaktujący się z agentami w mwrlinie akurat najmniej mogą, często jedynie zgłaszać problemy do działu it i czekać aż ktoś łaskawie zechce je rozwiązać a niestety trwa to strasznie długo a pracownicy supportu żadnej władzy nad tym nie mają, wsparcia od przełożonych również. Fakt że jak ktoś z prezesem porozmawia to szybko się wszystko załatwia ale dlatego że IT musi się w końcu zająć sprawami które były im już zgłaszane po 10 razy. odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2013-12-22 18:47 83.7.129.*]
Bardzo chciałem wejść jako TO do Merlina, czekałem... 3 lata i się nie doczekałem. Z "przecieków" dowiedziałem się, że w Merlinie byłbym komuś tam konkurencją i MERLINOWCY SPECJALNIE OPÓŹNIALI nasze wejście.
Kontaktowałem się w tej sprawie z Prezesem i niejaką Joanną C. z Merlina, dostawaliśmy też sprzeczne kwoty na umowach od 800-1200 pln za możliwość wdrożenia. Im nie zależy na TO bo najwięcej kasy mają z agentów ;-)
System jest prawie monopolistą stąd może dyktować warunki gry... Jest najbardziej popularny, ale... wcale nie najlepszy. Jak widać na moim konkretnym przykładzie, też gra "nie czysto".
Osobiście nie polecam. odpowiedz »Długotrwałe wdrożenie
[2014-03-14 13:35 79.173.28.*]
Komentarz ze strony Merlina to BANAŁ. Pan Tomasz Berdowski kłamie jak z nut - fakt jest taki że nic im się nie chce, cały czas maja przerwy. O wszystkim musi decydować "prezes" a przy jakiejkolwiek próbie kontaktu petent (bo tak czuje się TO w stosunku do tej pseudo biurokratycznej organizacji) odbija się o dziewczyny z infolinii pełniące role typowych zderzaków. odpowiedz »
Długotrwałe wdrożenie
[2014-03-14 14:21 83.4.145.*]
To niestety prawda!
Sam tego doświadczyłem jako TO.
Wdrożenie trwało jedyne 3 lata!!! a i tak NIE WDROŻYLI :-/
PYTANIE:
Kto w Polsce wreszcie będzie miała ODWAGĘ? i zrobi Łatwy przyjemny fajny system dla TO? tych mniejszych i średnich?
PS.
KASE można z UNII na to pozyskać ;-) odpowiedz »Długotrwałe wdrożenie
[2014-03-14 14:23 77.255.126.*]
:D
zastanawia mnie tylko jedna sprawa. Skoro wszyscy i Organizatorzy i Agenci narzekają na system Merlin.X to dlaczego dalej z niego korzystają?
Dlaczego nie dogadają się z innym systemem rezerwacyjnym i powoli nie przechodzą? W ten sposób tylko Merlin.X się obudzi ze snu i zaczną faktycznie pracować.
Akcja STOP MERLIN rozpoczęta! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Polak we władzach Stowarzyszenia Europejskich Przewoźników
Wakacje miały być droższe, a wyjdą jak zwykle
Kto zwyciężył w Kulinarnym Rajdzie Mistrzów
Załóż profil w serwisie Fru.pl i lataj ubezpieczony za darmo
Top Trendy wyszukiwania ofert turystycznych
Nowe stawki dla przewoźników autobusowych
Pizzeria Trattoria Presto zaprasza na truskawkową promocję
Polityka oszczędnościowa Austrian Airlines
Najlepsze prace magisterskie z zakresu gospodarki turystycznej
Powstaną dwa Hiltony w Krakowie
Rainbow Tours - jest dobrze, będzie lepiej?