Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Lotnisko-widmo zostanie sprzedane?
Jedna z najbardziej nietrafionych inwestycji w Hiszpanii być może już wkrótce zostanie zlicytowana. Lotnisko Ciudad Real Central, którego budowa pochłonęła ogromne fundusze, zostało wystawione na sprzedaż.
Port lotniczy zbudowano nakładem ponad miliarda euro. Pomysł na realizację przedsięwzięcia pojawił się jeszcze w latach 90' ubiegłego wieku. Po wielu perturbacjach lotnisko ostatecznie oddano do użytku w 2009 roku. Dobrze brzmiące zapowiedzi co do ruchu pasażerów, jaki miał odbywać się na porcie lotniczym, były jednak formułowane na wyrost.
Hucznie otwierane lotnisko miało w założeniu pomysłodawców obsługiwać 2,5 mln pasażerów rocznie. W rok po uruchomieniu portu okazało się, że przyjęto zaledwie 31 tysięcy podróżnych. Niskie wyniki utrzymywały się przez cały okres działalności lotniska. Ostatni samolot wylądował na płycie Ciudad Real Central Airport w październiku 2011 roku. Decyzję o ostatecznym zakończeniu działania lotniska podjęto kilka miesięcy później. Całe zamieszanie pochłonęło ogromne fundusze związane z budową portu, a działalność portu lotniczego zakończyła się z długiem 529 mln euro.
Dlaczego inwestycja okazała się nietrafiona? Powodów jest kilka. Niesprzyjający okazał się sam moment otwarcia lotniska. W Hiszpanii szalał wówczas kryzys, a bank Caja Castilla La Mancha-większościowy udziałowiec- zbankrutował. Przewoźnicy również nie wykazali takiego zainteresowania realizacją połączeń, jak pierwotnie zakładano. Miasto nie jest wielkie, a od Madrytu dzieli je 200 km.
Swoich sił w realizacji połączeń próbował Ryanair. Irlandzkie linie kontynuowały swoją działalność przez 6 miesięcy, po czym zrezygnowały z wykonywania połączeń. Losy innych przewoźników, którzy podejmowali współpracę z portem przebiegały podobnie. O braku rentowności takich połączeń przekonały się Vueling, Air Nostrum czy Air Berlin. W lokalnej prasie pojawiły się nawet sygnały, że budowa inwestycji miała wyłącznie przynieść kontrakty dla konkretnych firm.
Obecnie Hiszpanie chcą się pozbyć nietrafionej inwestycji. Licytacja rozpocznie się od kwoty 100 mln euro. Mimo to, nikt do tej pory oficjalnie nie zgłosił zamiaru kupna lotniska. "Nie mamy jeszcze żadnych konkretnych ofert, ale wiele podmiotów jest zainteresowanych kupnem" - zachowują optymizm organizatorzy licytacji. Oferty składać można do 27 grudnia.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział dla turystów:
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Modlin inwestuje i zwiększy
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Rainbow Tours szuka franczyzobiorców
Travelplanet: ile płaci narciarz?
Dodatni bilans Germany Travel Mart
Przyjemne z pożytecznym, czyli nauka języka obcego na stoku
Top Trendy wyszukiwania ofert turystycznych
Nowe stawki dla przewoźników autobusowych
Każdy może zostać restauratorem
MerlinX - opłaca się poczekać?
Kto zadba o kwalifikacje pilotów i przewodników?
Biuro podróży Regent - kierunek wschód
Jak wam się podoba polityka TUI: sprzedajemy tanio bo nas na to stać