Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
UOKiK zachęca rozczarowanych klientów do składania reklamacji na usługi hotelarskie
UOKiK przed wakacjami przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług hotelarskich i zachęca wszystkich rozczarowanych jakością usługi hotelarskiej, ilością gwiazdek i standardem do składania reklamacji.
UOKiK zwrócił uwagę na sektor usług hotelarskich po przeprowadzeniu pilotażowej kontroli 17 przedsiębiorców prowadzących hotele i pensjonaty na terenie województwa małopolskiego i podkarpackiego. Celem kontroli było ustalenie czy przedsiębiorcy stosują reklamę wprowadzającą w błąd, a także czy posiadają dokumenty potwierdzające spełnienie przez obiekt niezbędnych wymagań. Wyniki kontroli okazały się zaskakujące - w stosunku do sześciu obiektów Prezes Urzędu wszczął postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Nieprawidłowości dotyczyły wprowadzania konsumentów w błąd co do tożsamości konkretnego obiektu. Przedsiębiorcy prowadzili działalność bez zgody na posługiwanie się nazwą "hotel" lub "pensjonat". Przepisy prawne bardzo szczegółowo określają wymagania dotyczące wyposażenia, zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych, jakie powinny spełniać takie obiekty min. wielkość pokoju. Zaszeregowania obiektu do odpowiedniego rodzaju i kategorii dokonuje marszałek województwa, który również sprawdza czy przedsiębiorcy przestrzegają określonych wymagań.
UOKiK przypomina, iż konsument ma do wyboru osiem rodzajów obiektów hotelarskich, m.in. motele, kampingi. Decydując się na pobyt w hotelu czy pensjonacie płaci za to niejednokrotnie wyższe ceny. W związku z tym ma prawo oczekiwać, że może skorzystać z usługi o określonym standardzie. W rzeczywistości poprzez bezprawne oznakowanie obiektów przedsiębiorcy wprowadzali konsumentów w błąd oferując usługę o niższej jakości.
Niestety, w praktyce w wielu przypadkach przedsiębiorcy używają zastrzeżonych nazw bez zgody marszałka województwa na zaszeregowanie obiektu do określonego rodzaju lub kategorii nie mając świadomości, że jest to działanie bezprawne. We wszystkich zakwestionowanych przez Urząd przypadkach przedsiębiorcy zadeklarowali chęć współpracy i dobrowolnie usuwają stwierdzone nieprawidłowości. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje dalsze działania mające na celu monitorowanie tego rynku.
Jednocześnie UOKiK przypomina, że w każdym hotelu i pensjonacie na widocznym miejscu powinny być umieszczone:
· nazwa i adres przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie
· tablica określająca rodzaj i kategorię obiektu
· informacje o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami
· informacje o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych
UOKiK zachęca też turystów, do zwracania się przed wyjazdem do organizatora imprezy lub bezpośrednio do przedsiębiorcy świadczącego usługi z prośbą o przedstawienie dokumentu potwierdzającego zaszeregowanie hotelu czy pensjonatu do określonego rodzaju i kategorii. Wymagania, jakie muszą spełniać obiekty hotelarskie szczegółowo określa prawo.
Jeżeli bowiem okaże się, że hotel nie spełnia określonych wymagań, konsumenci mogą dochodzić swoich roszczeń. Jeżeli umowę podpisaliśmy z biurem podróży, organizator naszego wyjazdu odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wówczas reklamację składać można do organizatora wyjazdu. Natomiast, gdy umowa była zawarta samodzielnie, reklamować ją można u właściciela obiektu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UOKiK kontroluje hotele i pensjonaty
[2007-06-21 14:36 80.55.232.*]
Owszem, przepisy przepisami, ale niejednokrotnie standard i wyposażenie pokoi w obiekcie nieskategoryzowanym jest dużo lepsze od wyposażenia pokomunistycznych hoteli np. trzygwiazdkowych. Pozdrawiam odpowiedz »
UOKiK kontroluje hotele i pensjonaty
[2007-06-21 23:13 85.128.115.*]
podobnie jak np. można więcej zarobić na oprocentowaniu instytucji parabankowej niż w banku; tu chodzi o co innego - są pewne wymagania, a jeśli się ich się nie spełnia, to można skorzystać z całego wachlarza innych nazw w swoim dobrze pojętym interesie odpowiedz »
UOKiK kontroluje hotele i pensjonaty
[2007-06-26 14:17 213.25.104.*]
Zachęcamy , aby UOKiK zabrał sie do konkretnej roboty a nie organizował pokazówek i "pseudospektaklów teatralnych" mających sprwaić wrażenie , iz cokolwiek pożytecznego robi. W walce z kolosami typu TPSA jest zawsze bezsilny.
Prosimy o efekty - wymierne konkretne tego , co macie w nazwie - W WALCE Z NIEUCZCIWĄ KONKURENCJĄ !!!!!
co zrobiła ta instytucja dla turystyki, dla biur podróży, ile nieucziwych organizatorów zostało ukaranach przez UOKiK, może ktoś wie, bo na spotkaniu s przedstawicielami tej nikomu niepotrzebnej instytucji jej przedstawiciel nie umiał podac nawet jedengo przykładu odpowiedz »UOKiK kontroluje hotele i pensjonaty
[2007-06-27 13:08 83.15.252.*]
zrobił bardzo dużo; popełniał i popełnia oczywiście błędy, ale sama branża nie potrafi się oczyścić; działania PIT to dobitny tego przykład; wprowadzają wręcz dezinformację niż pomoc dla biur podróży odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
ITD zapowiada wzmożone kontrole przewozu osób i walkę z szarą strefą
Honorowy konsulat Ukrainy w Rzeszowie
Nowe tanie połaczenia: Wrocław - Frankfurt
Garmin wraz z GPS-ami sprzedaje ubezpieczenie i pomoc drogową
Wypadek pod Grenoble: raport i ekspertyza już w Polsce
Deutsche Bahn może zahamować rozwój PKP Intercity?
Japonia: pracownica McDonalds zmarła z przepracowania
Będzie nowe połączenie lotnicze na trasie Szczecin/Goleniów - Oslo
Nowa atrakcja turystyczna Warszawy
Wenezuela - powrót pociągów po 70 latach
Francuski pałac zamieni się w hotel
Wiza wjazdowa do Kenii o połowę tańsza
Najnowsze wydanie "Polak za granicą" już w księgarniach!
Kubuś Puchatek na angielskiej liście skarbów narodowych
Nowy Rok na krakowskim Rynku powitało 60 000 osób!
Ryanair poleci ze Szczecina do Birmingham
Fast foody notują wzrosty, tradycyjne restauracje spadki
Podawać czy nie podawać rybę maślaną?
Harmonogram prywatyzacyjny PLL LOT jeszcze w tym miesiącu
Kupię Ropę/Lubelskie ( Może być z ukrainy)