Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Restauracja wypowiada walkę niepokornym kierowcom
"Parking wyłącznie dla klientów restauracji" - w takie znaki inwestuje wielu właścicieli lokali gastronomicznych, dla których zmorą są kierowcy blokujący miejsca parkingowe przeznaczone dla gości. Jak daleko można się posunąć, aby zmusić zmotoryzowanych do przestrzegania tych reguł?
Problemem restauracji Biały Domek na ulicy Boboli w Warszawie byli co rusz pojawiający się kierowcy, którzy nie korzystali z usług lokalu, ale parkowali na miejscach dla gości. Sposobem na niepokornych miały okazać się nalepki, które obsługa przyczepiała do szyb pojazdów. Na pozostawionej kartce widnieje napis "Parking tylko dla gości restauracji. Prosimy nie parkować!".
Sprawa być może nie odbiłaby się szerokim echem, gdyby nie zarzuty kierowców, którzy twierdzą iż substancja używana do przyczepiania informacji jest bardzo trudna do usunięcia. Zdaniem poszkodowanych na szybie pozostaje osad, którego nie sposób doczyścić. Właściciele restauracji zaprzeczają, że naklejane wiadomości powodują jakiekolwiek szkody.
Opinie kierowców, którzy znaleźli na swym samochodzie naklejkę, nie przynoszą lokalowi chluby. Zdarzyły się bowiem wypadki, że ukarano w ten sposób także chętnych do odwiedzenia lokalu klientów. Swój przypadek opowiedział pan Mikhail Bialinis, który wraz ze znajomymi postanowił udać się do lokalu. Po zaparkowaniu poszedł jednak najpierw do bankomatu, a następnie dopiero wrócił do restauracji. Ku swojemu zdziwieniu zauważył, że na pojeździe pojawił się ostrzegawczy znaczek. "W takiej sytuacji zrezygnowaliśmy z wizyty w tym miejscu. Znajomi byli zszokowani takim zachowaniem. Przyjechali z Europy Wschodniej, ale u nich takie rzeczy się nie dzieją. Powiedzieli, że ich noga tam nie postanie. Było mi zwyczajnie wstyd przed nimi" - podsumował całe zajście Bialinis.
Problematyczne dla kierowców okazuje się jednak nie tylko zażenowanie z zaistniałej sytuacji, ale przede wszystkim ślady po znaczku na samochodzie. "Trzeba go było przez kilka dni zeskrobywać, odmaczać. Na szczęście nie ma trwałych uszkodzeń. Koszt czyszczenia szyby wyniósł około stu złotych. Kwota jest niewysoka, ale negatyw dla restauracji spory" - dodaje Bialinis.
Poszkodowany zwrócił się do restauracji z prośbą o podanie adresu, na jaki może wysłać fakturę za wyczyszczenie szyby. Przedstawiciele lokalu nie zamierzają się jednak ugiąć. Ich zdaniem często zdarzają się sytuacje, kiedy nie mogąc znaleźć miejsca parkingowego, kierowcy zostawiają pod lokalem swój samochód. Idą załatwić swoje sprawy, a potem mają pretensje, ze w rzeczywistości po powrocie chcieli wstąpić do restauracji. Zdaniem pomysłodawców akcji łatwym sposobem na uniknięcie nieporozumienia jest wcześniejsze poinformowanie obsługi o swoich planach. Po fali zarzutów ze strony kierowców wyczulono również obsługę, aby pytała o cel zatrzymywania się pod restauracją.
Joanna Piotrowska - menedżerka restauracji - twierdzi również, że zarzuty o używanie trudno zmywalnej substancji są przesadzone. "Rzeczywiście przyklejamy do samochodów kartkę z informacją, że jest to parking tylko dla klientów. Ale nie używamy do tego butaprenu czy lakieru, jak zasugerował w e-mailu ten pan, tylko delikatnego kleju biurowego. Nasz parking ma tylko pięć miejsc. Nie możemy pozwolić sobie na stratę klientów, którzy nie będą mieli gdzie zaparkować"
Walka o przestrzeganie zasad może przybierać różne formy. Właściciele restauracji muszą znaleźć swój sposób na zapewnienie przestrzeni dla swoich gości. Pozostaje jednak pytanie o to, czy pomysł z naklejkami nawet jeśli skuteczny, jest najlepszą drogą do zwracania uwagi kierowcom.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Deregulacja: rozłam w koalicji
Akt oskarżenia dla kierowcy autokaru
Gwiazdy OFF`a w hotelach Diament
Ile samolotów kupią przewoźnicy?
Ponad 1700 restauracji w smartfonie
Noc Muzeów z urodzinowym rekordem
Filipiny - ostrzeżenie dla podróżujących
Drożeją popularne kierunki wakacyjne?
Rozbito gang oszukujący turystów
Rosja: Zakaz palenia w miejscach publicznych
Branża turystyczna: nie jest źle
Zostań Świętym Mikołajem z Radisson Blu Hotel Kraków
Ośrodek Geovity w Jugowicach odświeża wizerunek
Merigo wprowadza usługę pośrednictwa wizowego
VAT a biuro agencyjne, ustawienia kasy fiskalnej