Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Polski turysta nie zawsze ubezpieczony
Wśród polskich turystów wciąż dominuje przekonanie, że ubezpieczenie turystyczne jest zbędne. A przecież nic tak nie psuje wakacji jak właśnie nagły wypadek, choroba, czy awaria samochodu setki kilometrów od domu. Wówczas z pomocą przychodzi ubezpieczenie turystyczne, które powoli zaczyna zadomawiać się także w Polsce.
Statystyki pokazują, że tendencja w tym kierunku od kilku lat utrzymuje się na stałym poziomie. Jak wynika z V Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska co trzeci polski turysta wyjeżdżając na urlop nie ubezpiecza się. Tylko 60 proc. podróżnych wykupuje przed wyjazdem polisę turystyczną.
Ankietowani mieli za zadanie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących ich wyjazdów zagranicznych oraz wykupu ubezpieczenia podróżnego. Z kolei charakter podróży był nieistotny.
Powodów, dla których Polacy nie chcą się ubezpieczać jest wiele. Większość z nas uważa taki wydatek za zbędny. Połowa ankietowanych przyznała, że nie posiada polisy turystycznej, bo zwyczajnie jej nie potrzebuje. Co dziesiąty turysta broni się przed zakupem ubezpieczenia podając wysoką cenę lub brak doświadczeń w korzystaniu z tego typu świadczeń. Wśród polskich turystów panuje też przeświadczenie, że krótkie wyjazdy zagraniczne nie wymagają zakupu ubezpieczenia.
Jeśli jednak turysta zdecyduje się kupić takie ubezpieczenie to robi to właśnie w biurze podróży. Tam kupuje polisę 35 proc. ankietowanych, niezależnie do tego czy dokonano zakupu z wycieczką czy bez. Jednak 8 proc. osób, które nie kupują ubezpieczenia, podało jako powód posiadanie go w pakiecie z zakupioną wycieczką. Wobec czego można więc stwierdzić, że 8 proc. osób nie szuka dodatkowego ubezpieczenia, gdy biuro podróży oferuje ubezpieczenie wraz z wycieczką.
Z badania wynika też, że wzrasta świadomość polskiego turysty. Trzy czwarte osób zadeklarowało, że wybierając ubezpieczenie w pierwszej kolejności kieruję się zakresem świadczeń, a niekoniecznie ceną.
Ważnym aspektem, dla którego Polacy wykupują polisy turystyczne jest przede wszystkim pokrycie kosztów leczenia, które jak wiadomo za granicą jest bardzo drogie. Tak zadeklarowało 86 procent ankietowanych. Na drugim miejscu znalazł się transport medyczny - 53 procent wskazań. Co trzeci badany liczy się z ubezpieczeniem bagażu. Z kolei jedna czwarta ceni sobie możliwość uzyskania odszkodowania za odwołanie lub opóźnienie lotu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Airbus liczy na Azję i Pacyfik
Bankructwa biur podróży. Kto skorzystał?
Rębiechowo stanie się największym portem regionalnym?
Czechy - raj dla snowboardzistów
Agoda.com i Singapore Airlines partnerami
Turcja strategicznym kierunkiem Neckermanna
Lotnisku w Łodzi (nie)grozi upadłość
Infor rozszerza ofertę dla branży hotelarskiej
Głupia kawiarnia ruszyła w piątek
Podróż z dzieckiem nie musi być udręką
Sprzedam domeny dla biur podróży