Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Polski turysta nie zawsze ubezpieczony
2013-05-21Wśród polskich turystów wciąż dominuje przekonanie, że ubezpieczenie turystyczne jest zbędne. A przecież nic tak nie psuje wakacji jak właśnie nagły wypadek, choroba, czy awaria samochodu setki kilometrów od domu. Wówczas z pomocą przychodzi ubezpieczenie turystyczne, które powoli zaczyna zadomawiać się także w Polsce.
r e k l a m a
Statystyki pokazują, że tendencja w tym kierunku od kilku lat utrzymuje się na stałym poziomie. Jak wynika z V Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska co trzeci polski turysta wyjeżdżając na urlop nie ubezpiecza się. Tylko 60 proc. podróżnych wykupuje przed wyjazdem polisę turystyczną.
Ankietowani mieli za zadanie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących ich wyjazdów zagranicznych oraz wykupu ubezpieczenia podróżnego. Z kolei charakter podróży był nieistotny.
Powodów, dla których Polacy nie chcą się ubezpieczać jest wiele. Większość z nas uważa taki wydatek za zbędny. Połowa ankietowanych przyznała, że nie posiada polisy turystycznej, bo zwyczajnie jej nie potrzebuje. Co dziesiąty turysta broni się przed zakupem ubezpieczenia podając wysoką cenę lub brak doświadczeń w korzystaniu z tego typu świadczeń. Wśród polskich turystów panuje też przeświadczenie, że krótkie wyjazdy zagraniczne nie wymagają zakupu ubezpieczenia.
Jeśli jednak turysta zdecyduje się kupić takie ubezpieczenie to robi to właśnie w biurze podróży. Tam kupuje polisę 35 proc. ankietowanych, niezależnie do tego czy dokonano zakupu z wycieczką czy bez. Jednak 8 proc. osób, które nie kupują ubezpieczenia, podało jako powód posiadanie go w pakiecie z zakupioną wycieczką. Wobec czego można więc stwierdzić, że 8 proc. osób nie szuka dodatkowego ubezpieczenia, gdy biuro podróży oferuje ubezpieczenie wraz z wycieczką.
Z badania wynika też, że wzrasta świadomość polskiego turysty. Trzy czwarte osób zadeklarowało, że wybierając ubezpieczenie w pierwszej kolejności kieruję się zakresem świadczeń, a niekoniecznie ceną.
Ważnym aspektem, dla którego Polacy wykupują polisy turystyczne jest przede wszystkim pokrycie kosztów leczenia, które jak wiadomo za granicą jest bardzo drogie. Tak zadeklarowało 86 procent ankietowanych. Na drugim miejscu znalazł się transport medyczny - 53 procent wskazań. Co trzeci badany liczy się z ubezpieczeniem bagażu. Z kolei jedna czwarta ceni sobie możliwość uzyskania odszkodowania za odwołanie lub opóźnienie lotu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Tajlandia zmieni przepisy
Dział przewodnicy i piloci:
Ogłoszono datę otwarcia Wielkiego Muzeum
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Powstanie centrum koordynacji EuroVelo w
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Influencerzy mają promować atrakcje
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Airbus liczy na Azję i Pacyfik
Bankructwa biur podróży. Kto skorzystał?
Rębiechowo stanie się największym portem regionalnym?
Czechy - raj dla snowboardzistów
Agoda.com i Singapore Airlines partnerami
Turcja strategicznym kierunkiem Neckermanna
Lotnisku w Łodzi (nie)grozi upadłość
Infor rozszerza ofertę dla branży hotelarskiej
Głupia kawiarnia ruszyła w piątek
Podróż z dzieckiem nie musi być udręką
Sprzedam domeny dla biur podróży