Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Dobry moment na sprzedaż hotelu?
2012-11-08Wiele wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach na sprzedaż zostanie wystawionych nawet kilkaset obiektów noclegowych. Wśród nich znajdą się nie tylko hotele, ale także pensjonaty, ośrodki wczasowe, niektóre nawet nieskategoryzowane. Większość przedsiębiorców będzie starała się sprzedać obiekt w kwotach równych pierwotnej inwestycji. Tutaj może pojawić się problem z nabywcami. Mimo to część zdeterminowanych właścicieli, którzy ponoszą straty z tytułu działalności ulegnie i sprzeda obiekt poniżej tych kosztów - prognozują eksperci.
r e k l a m a
Większość oferty stanowią obiekty z 30-40 pokojami, zarządzane przez indywidualnych przedsiębiorców. Szukają oni z reguły wsparcia sieci hotelowych, nie rzadko nie są w stanie spełnić wymogów poszczególnych marek, szczególnie zagranicznych. Już dziś na sprzedaż wystawionych jest około 300 takich obiektów. Z czego 100 jest własnością spółek z udziałem Skarbu Państwa.
Podobna tendencja staje się coraz bardziej zauważalna w całej Europie. Jak wykazał raport HSV London, sprzedaż hoteli w ubiegłym roku wyniosła 7,1 mld euro, dając tym samym 9-proc. wzrost w porównaniu z 2010. Z kolei dane opublikowane w European Hotel Transactions wykazały, że w 116 transakcjach właściciela zmieniły 264 hotele mające przeszło 43 tys. pokoi. Obecnie do największych rynków inwestycji hotelowych należy W. Brytania (2,7 mld euro wartości transakcji w ub. roku), Francja (1,3 mld euro) oraz Niemcy (817 mln euro) i Hiszpania (601 mln euro).
Spośród marek, które chętnie przyjmą niestandaryzowane obiekty są chociażby Best Western oraz Ibis Style. Większych nakładów finansowych wymaga dołączenie do klubu Accor, InterContinental, czy Hilton.
Mimo przesytu na polskim rynku sprzedaży obiektów hotelowych, spektakularnych transakcji nie brakuje. Jak chociażby warszawski hotel InterContinental, który został sprzedany za bagatela 100 mln euro. W ubiegłym roku branża świętowała sprzedaż m.in. Hotelu Bristol (19,5 mln euro), Jan III Sobieski (50 mln euro) oraz Mercure Chopin (31 mln euro). To i tak kropla w morzu inwestycji w najpopularniejszych europejskich metropoliach. Tutaj do najdroższych zalicza się sprzedaż hotelu Marriott w Paryżu - 215 mln euro oraz hotelu Ritz Carlton w Moskwie za 415 mln euro.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Dział hotele, pensjonaty:
Influencerzy mają promować atrakcje
Accor chwali swój program
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Aj dont anderstend - czyli turyści w akcji
Alfa Star notuje wzrost sprzedaży
Subway ogłasza nową akcję promocyjną
Wizz Air znów zmienia termin powrotu do Modlina
Spadają ceny hoteli niższej kategorii
PKP ogłasza konkurs na fotografię gdańskiego dworca
Zawiodła nawigacja. Samoloty pasażerskie prawie się zderzyły
Polacy wyjadą do Chorwacji, Włoch i Hiszpanii
PiS domaga się kontroli przewoźnika
Nowy portal turystyczny uporządkuje dane?
Wieża Eiffla bardziej ekologiczna
Wakacyjna kolekcja Wezyr Holidays