Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Nowe spojrzenie na przemysł spotkań
Do sprzedaży trafiła książka "Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja" autorstwa Krzysztofa Celucha.
Premiera publikacji, która zgromadziła grono przedstawicieli branży eventowej, turystycznej i naukowców, odbyła się w warszawskim Pin-Up Studio. Opracowanie przedstawia nową wizję systematyzacji przemysłu spotkań oraz historię jego rozwoju na polskim rynku.
Podczas premiery autor przedstawił główne założenia opracowania. Zwrócił uwagę na analizę pojęć, terminologię i systematykę oraz podstawy rozwoju sektora spotkań w Polsce i jego związek z innym dyscyplinami. Elementem publikacji jest zestawienie najważniejszych - zdaniem autora - wydarzeń, które stanowią milowe kroki w rozwoju branży. Zalicza do nich m.in. powstawanie stowarzyszeń i mediów branżowych, konkursów i przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym, integracyjnym i promocyjnym, dzielące je wedle kryteriów: kluczowe działania, organizacje, publikacje, wydarzenia.
Główną, a zarazem nowatorską część, jak podkreślał podczas prezentacji autor, stanowi jego koncepcja podziału i segmentacji rynku, wychodząc od celu, jakie dane wydarzenie ma realizować."Zatem klasyfikuję przemysł spotkań nie jak dotąd z punktu widzenia charakteru klienta, dzieląc rynek na tzw. association i corporate market, ale przyjmując za punkt wyjścia obszar celów i efektów różnorodnych wydarzeń" - tłumaczył Krzysztof Celuch.
Autor zaproponował wyznaczenie trzech głównych grup wspomnianych celów, które gromadzą się wokół wiedzy, produktu i motywacji. W każdym z tych segmentów przedstawia studia przypadków projektów zrealizowanych przez polskie firmy, wśród nich są m.in. premiery produktów, kongresy naukowe, wyjazdy incentive travel. Celuch zaprezentował także model biznesowy, wedle którego odbywa się współpraca na linii klienci - agencje - podwykonawcy, uwzględniając specyfikę relacji, oraz strukturę rynku, w której oprócz wymienionych podstawowych podmiotów znajdują się także media, biura marketingu miejsc i jednostki naukowe.
Krzysztof Celuch w swojej prezentacji nawiązał także do perspektyw rozwoju przemysłu spotkań oraz wyzwań, jakie stoją przed branżą. Temat ten został rozwinięty podczas panelu, w którym wzięli udział Marta Dunin-Michałowska (prezes Mea Group, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej), Anna Jędrocha (prezes Symposium Cracoviense, prezes Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy Polsce), Agnieszka Kopińska (wiceprezes Incentive Care, członek zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel), Magdalena Kondas (redaktor naczelna MeetingPlanner.pl) oraz autor. Rozmowę moderował prowadzący wieczór dziennikarz Marcin Cejrowski.
Paneliści skupili się na spojrzeniu na rynek z perspektywy zaproponowanej przez autora książki. Po diagnozie kondycji, w jakiej obecnie znajduje się przemysł spotkań, stwierdzili, że rozmowa o rynku z perspektywy celów spotkań ma duże zastosowanie, chociażby w promocji tej dziedziny oraz wartości biznesowych narzędzi z jej zakresu. Mimo iż uczestnicy przytoczyli listę wyzwań, jakie stoją przed branżą, na której znalazła się m.in. edukacja, konkluzja rozmowy była pozytywna, gdyż wszyscy zwrócili uwagę na profesjonalizację branży i jej perspektywy.
W premierze książki "Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja" wzięli udział przedstawiciele korporacji i instytucji, którzy w swoich firmach odpowiadają za organizację wydarzeń, przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, biur kongresów, marketingu miejsc, obiektów konferencyjnych i eventowych oraz naukowcy i dziennikarze. Sylwetkę autora (obecnie prorektora ds. studenckich i współpracy międzynarodowej w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji i kierownika Poland Convention Bureau), rozwój jego kariery w branży spotkań i naukowej przedstawiła Sylwia Banaszewska (dyrektor zarządzająca MeetingPlanner.pl). Wieczór poprowadził dziennikarz Marcin Cejrowski.
Organizatorem premiery była agencja marketingu zintegrowanego Mea Group (jednocześnie partner strategiczny publikacji). Premierę współorganizowali: Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie oraz platforma branży eventowej MeetingPlanner.pl. Partnerami wydarzenia byli: Mazurkas Catering, Pin-Up Studio, Rent Design, Ketti.pl. Patronatu medialnego udzielili: MICE Poland i Turystyka.rp.pl.
Event odbył się w Pin-Up Studiu w Warszawie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Włoskie władze zamykają hotele
Jak zdobyć tytuł najlepszej restauracji?
Restauracja kończy działalność
Śląskie i góralskie smaki w Hotelach Diament
W czyich umowach znaleziono niedozwolone postanowienia?
Rainbow Tours: więcej klientów we wrześniu
Mr Hamburger zwiększa liczbę lokali
Klienci wrócili do biur podróży
Rosyjski pociąg będzie dostępny dla Polaków
biuro podróży, a licencja przewoźnika