Strzeż się "darmowych" wyjazdów
Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej przestrzega przed jednodniowymi wycieczkami do Niemiec. Pozornie gratisowe oferty mogą nas drogo kosztować.
Czas letniego urlopu zachęca do wyjazdów. Szukamy wycieczek po atrakcyjnych cenach, więc zaproszenie na darmowy jednodniowy wyjazd do Niemiec, które znajdujemy w skrzynce pocztowej, trafia na podatny grunt. W zaproszeniu organizator zapewnia wyżywienie i zapowiada losowanie cennych nagród. Wydawałoby się, że nie ma nic do stracenia, a można ciekawie spędzić dzień.
Nic bardziej mylnego! Katarzyna Trietz, dyrektor Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą, opowiada, że coraz więcej konsumentów zgłasza się do Centrum z pytaniem, czy rzeczywiście taki wyjazd nic nie kosztuje. Niestety, jeszcze więcej osób ma problem z odzyskaniem pieniędzy po takiej "darmowej wycieczce".
- Jeżeli otrzymamy zaproszenie na darmowy wyjazd, wyrzućmy je najlepiej jak najszybciej do kosza - radzi Katarzyna Trietz. - Nawet, jeśli w zaproszeniu zawarta jest obietnica otrzymania prezentu. Trzeba wiedzieć, że "wyjazd gratis" w atrakcyjne miejsce, np. do Berlina, ogranicza się do spędzenia paru godzin na prezentacji różnych produktów w sali gdzieś pod Berlinem. Obiecany obiad, który miał się składać z trzech dań, ograniczy się do talerza zupy lub makaronu. Podczas prezentacji sprzedawane są przedmioty wątpliwej jakości po zawyżonych cenach lub oferowane są wycieczki, np. do Turcji lub Włoch, które nigdy nie dochodzą do skutku. Odzyskać wpłacone pieniądze jest niezwykle trudno. W czasie pokazu stosowane są tak podstępne techniki, że ciężko jest się oprzeć kupnu jakiegoś "wyjątkowego" towaru. Dlatego najlepiej wcale nie brać udziału w takich wyjazdach. A jeżeli już daliśmy się skusić, to nie wpłacajmy na miejscu żadnych zaliczek! Po powrocie do domu mamy czas spokojnie rozważyć, czy zakupiony towar lub wylosowana nagroda rzeczywiście jest wyjątkową okazją. - tłumaczy ekspertka. - Od umowy zawartej w restauracji czy sali wykładowej podczas pokazu możemy odstąpić w ciągu dziesięciu dni bez podania przyczyn.
W razie pytań lub wystąpienia sporu z przedsiębiorcą z Niemiec konsumenci mogą korzystać z bezpłatnej pomocy Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, e-mail: konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. 68 325 59 75.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Spada liczba rejestrowanych autobusów
OLT Express zmienia rozkład lotów
Rainbow Tours z lepszymi wynikami
Nowa witryna internetowa LogosTour
Na jarmarki bożonarodzeniowe z aplikacją
Hotel Panorama w Ostródzie sprzedany
Zakaz fotografowania szopek. Wszystko przez złodziei
100 lat poznańskiej Palmiarnii
Polska kolej najgorsza w Europie?
Pijany turysta zasnął na szlaku
Walentynkowa loteria na Ławicy
Na Wyspach padł chiński rekord
Spotkanie na temat bezpieczeństwa turystów
IATA prognozuje wzrost liczby pasażerów
Kulinarny Puchar Polski 14 września w Poznaniu
Dla kogo Lider Polskiej Turystyki 2012?
Euro 2012: Poznań przygotowuje dla kibiców dwa dworce
Czy w tym portalu jest jakaś wyszukiwarka tematów??