Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Czeskie wyciągi przygotowują się na wyzwania pogodowe
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla restauracji?
Miasta upominają się o opłatę turystyczną
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z turystyki
Jak przedstawia się sprzedaż oferty na lato 2025 w Rainbow?
Wszystko, co musisz wiedzieć o roamingu w Unii Europejskiej. Sprawdź!
Czym kierować się przy układaniu menu w restauracji?
Menu, to najlepsza wizytówka restauracji. Atrakcyjnie opracowane, jest w stanie efektywnie wpłynąć na decyzję klienta, zgodnie z intencjami restauratora. Jego tworzenie będzie wyglądało jednak zupełnie inaczej w przypadku sieciowej pizzerii i samodzielnego lokalu gastronomicznego. W obu sytuacjach nie można jednak zapomnieć o jego podstawowych zasadach.
Jakość i smak serwowanych potraw to czynniki, które w głównej mierze wpływają na wybór restauracji przez konsumenta. Cały proces decyzyjny rozpoczyna się jeszcze przed skonsumowaniem dania - wpływ na podjęcie decyzji mają walory estetyczne i zmysł wzroku. Dlatego najlepszą przynętą restauracji poza jej wystrojem i estetyką serwowanych dań, może okazać się atrakcyjne menu. Swoim wyglądem, układem pozycji i grafik powinno odzwierciedlać charakter lokalu, a także sprawić, że klient zechce złożyć zamówienie.
Podstawą w tworzeniu oferty restauracyjnej jest jej przejrzystość. Wielkość Karty, sposób rozmieszczenia pozycji, ich ilość oraz opis oferowanych potraw powinny ułatwiać klientowi dokonanie wyboru. Tradycyjnie sprawdzającym się rozwiązaniem jest podział karty na odrębne sekcje. Kategorie dań warto wyróżnić przy pomocy widocznych nagłówków. Ilość użytych gam będzie zależna od rodzaju restauracji oraz jej polityki handlowej. Podstawowe informacje, które muszą znaleźć się w tradycyjnym menu to przede wszystkim cena oraz krótka charakterystyka serwowanych dań. Oficjalnym wymogiem jest również zamieszczenie gramatury serwowanego dania. Zdarza się, że klienci zamawiający potrawę są zaskoczeni jego zbyt małą lub zbyt dużą porcją, tego typu informacje pozwalają uniknąć nieprzyjemności związanych z niezadowoleniem konsumenta.
W dbałości o walory estetyczne oferty, bardzo ważne są zamieszczone w niej grafiki i fotografie. Powinny odzwierciedlać wygląd dań podawanych w lokalu, tak, aby goście restauracji nie byli rozczarowani swoim zamówieniem. Dodatkowo, apetyczne zdjęcia potraw jeszcze bardziej podsycają głód klienta i mogą sprawić, że jest w stanie wydać więcej niż planował.
Zbytnie eksponowanie cen nie jest wskazane jeżeli restaurator chce, aby klient zapomniał o kosztach zamówienia. Odpowiednio skonstruowany cennik pozwala wpłynąć na jego decyzję. Jeżeli zostanie uporządkowany w kolejności rosnącej lub malejącej, konsumentowi łatwiej będzie porównać koszty i trudniej zdecydować się na dania najdroższe. Kolejność wysokości cen powinna jednak uwzględniać predyspozycje klientów restauracji.
Zasady konstruowania menu restauracji sieciowej różnią się nieco od wymogów tworzenia karty dań niezależnego lokalu gastronomicznego. Sieci gastronomiczne mają często opracowany uniwersalny model karty dań, która trafia do nabywców. Mimo tego i w tym przypadku nie należy zapominać o jej dopasowaniu do profilu klienta, tak też dzieje się w przypadku sieci franczyzowej pizzerii w Polsce - Da Grasso.
"W Da Grasso stawiamy na to, aby goście naszych pizzerii, zawsze znaleźli w menu swoje ulubione pozycje, bez względu na to, gdzie znajduje się lokal. Wybór grafik oraz rozstaw pozycji został skonsultowany ze specjalistami i jest bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Zdjęcia dań i zestaw informacji na ich temat, zamieszczony, zarówno w karcie dostępnej w lokalu jak i w internecie są dobrane w taki sposób, aby konsumenci byli w pełni poinformowani o tym co zamawiają." - komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso.
W przypadku pizzerii, trzeba pamiętać, że konsumentami są często osoby młode. Aby trafić do tej grupy odbiorców menu nie może być sztampowe. Grafika musi przykuwać uwagę i cieszyć oko młodego konsumenta. Warto zadbać o to, aby w ofercie mogły pojawić się wkładki dotyczące aktualnych promocji i dostępnych zniżek.
Młodzi klienci coraz częściej sięgają po ofertę restauracji online. Dostępność menu na stronie lokalu czy też platformie gastronomicznej jest dziś koniecznością. Internetowe menu jest tak samo istotne jak to dostępne w lokalu. Jego interaktywność i brak ograniczeń ze strony papieru może sprawić, że jeszcze bardziej zapadnie klientowi w pamięć.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Diagnozy rynku hoteli na Śląsku
Amsterdam zapowiada walkę z narkoturystyką
Rada Polskiej Organizacji Turystycznej V Kadencji
Trendy wśród międzynarodowych podróżnych
Egipt najpopularniejszą destynacją na weekend majowy
Powstało danie ku czci słynnego sportowca
Nowe stanowisko w firmie Globalincentive