Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Czego Polacy szukają w menu restauracji?
W ostatnim czasie widać poprawę nawyków żywieniowych wśród Polaków, coraz chętniej rezygnujemy z fast foodowych uczt na rzecz barów sałatkowych, czy iście domowych obiadków. Prawie połowa z nas szuka w menu restauracji propozycji zdrowszych dań.
86 proc. z nas traktuje jedzenie głównie jako przyjemność, atawistyczna potrzeba zaspokojenia głodu odgrywa tu mniejszą rolę. Większość z nas chciałaby zamawiać zdrowsze dania, ale przeszkadzają i w tym uprzedzenia. 69 proc. uważa, że takie potrawy są droższe, 52% twierdzi, że się "nie naje", co ciekawe 41 proc. nawet bez próbowania uznaje zdrową żywność za mniej smaczną.
Raport przygotowany przez Unilever Food Solution na temat trendów związanych z jedzeniem poza domem pokazuje stopniową zmianę nawyków żywieniowych i świadomości coraz większej rzeszy klientów restauracji. Celem badania było zapoznanie się z opinią ludzi na temat zdrowego jedzenia serwowanego w lokalach. Wnioski pokazały, że chętnych na odchudzone menu, wzbogacone o zdrowsze produkty nie zabraknie.
Konsumenci co prawda nie domagają się rewolucyjnych zmian, ale drobne poprawki nie zaszkodzą. 44 proc. klientów restauracji uważa, że dania mogłyby zawierać więcej warzyw. 37% jest za obniżeniem zawartości tłuszczu w potrawach, a 32 proc. uważa, że należy wykorzystywać głównie świeże składniki. Za zmniejszeniem porcji jest 17 proc. (głównie kobiety). 7 proc. chętniej zamówiło by dania grillowane lub pieczone, z wyłączeniem smażonych.
Firma zamierza pomóc właścicielom lokali w przekonstruowaniu dotychczasowego menu. W tym celu Unilever Food Solution proponuje poradnik "Jedzenie kuszące i zdrowe". Zainteresowani znajdą tutaj wiele wskazówek jak przyrządzić najpopularniejsze dania tak aby zachowały swój aromat i smak, a przy tym stały się zdrowsze i bardziej wartościowe.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSiT chce 10 strategii dla
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT promuje Polskę w Europie i
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Bądź miły dla dziewczynek, czyli BUT P@miętnik
Almatur - nowy katalog, nowe atrakcje
Polacy chętniej wyjeżdżają do Meksyku
Świętokrzyska ROT chce szkolić hotelarzy
Gdzie wyjeżdżają Polacy do wakacyjnej pracy?
Wszystkie hotele w Polsce pod jednym numerem telefonu
Zapowiada się nieudany Sylwester
Berlin odnotował wzrost liczby turystów
Kto może organizować wyłacznie turystykę krajową?