TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kto szuka informacji turystycznych w sieci?

Informacji turystycznych w sieci szuka co drugi węgierski i polski internauta. Najmłodszych odwiedzających strony poświęcone podróżom znajdziemy na Słowacji i w Bułgarii, starszych w Czechach - wynika z analizy Gemiusa.


Pod lupę wzięto te kraje objęte pomiarem Gemiusa, w których w wynikach badania prezentowana jest kategoria tematyczna "turystyka", tj.: Bułgarię, Czechy, Polskę, Słowację oraz Węgry. Zestawienie przygotowano na bazie danych za kwiecień 2013 roku.

Badania pokazują, że najbardziej w wakacyjne e-planowanie angażują się Węgrzy i Polacy. Informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia poszukuje w sieci co drugi węgierski (54 proc.) oraz polski (50 proc.) użytkownik. W Czechach po wypoczynkowe inspiracje do sieci zagląda z kolei co trzeci internauta (30 proc.). Znacznie rzadziej strony ze wskazówkami dla podróżników odwiedzają Słowacy (14 proc.) oraz Bułgarzy (7 proc.).







Co więcej, wyniki analiz ukazują że, Bułgarki, Polki i Węgierki planują turystyczne wyprawy częściej niż mężczyźni. To one bowiem przeważają wśród odbiorców stron poświęconych podróżom i rekreacji w wymienionych krajach. Z kolei w Czechach to więcej mężczyzn niż kobiet interesuje się wyjazdami oferowanymi i opisywanymi w sieci. Na Słowacji natomiast na tego typu strony wchodzi porównywalna liczba przedstawicieli płci pięknej i mniej pięknej.

Nie tylko płeć, ale i wiek zainteresowanych informacjami turystycznymi internautów różnicuje analizowane rynki. Okazuje się, że najmłodszych e-poszukiwaczy informacji o tematyce rekreacyjnej znajdziemy na Słowacji oraz w Bułgarii (w grupie odbiorców przeważają internauci od 15 do 24 roku życia). Relatywnie starszych z kolei w Polsce, na Węgrzech, oraz w Czechach (35-44 lata).

Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez Gemiusa w ponad 30 krajach w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie było przeprowadzone w oparciu o metodologię badawczą i infrastrukturę technologiczną firmy Gemius, zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce badanie jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
informacja turystyczna internauta internet Bułgaria Polska Węgry Czechy Słowacja Gemius metodologia badawcza




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję