Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Kto szuka informacji turystycznych w sieci?
Informacji turystycznych w sieci szuka co drugi węgierski i polski internauta. Najmłodszych odwiedzających strony poświęcone podróżom znajdziemy na Słowacji i w Bułgarii, starszych w Czechach - wynika z analizy Gemiusa.
Pod lupę wzięto te kraje objęte pomiarem Gemiusa, w których w wynikach badania prezentowana jest kategoria tematyczna "turystyka", tj.: Bułgarię, Czechy, Polskę, Słowację oraz Węgry. Zestawienie przygotowano na bazie danych za kwiecień 2013 roku.
Badania pokazują, że najbardziej w wakacyjne e-planowanie angażują się Węgrzy i Polacy. Informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia poszukuje w sieci co drugi węgierski (54 proc.) oraz polski (50 proc.) użytkownik. W Czechach po wypoczynkowe inspiracje do sieci zagląda z kolei co trzeci internauta (30 proc.). Znacznie rzadziej strony ze wskazówkami dla podróżników odwiedzają Słowacy (14 proc.) oraz Bułgarzy (7 proc.).
Co więcej, wyniki analiz ukazują że, Bułgarki, Polki i Węgierki planują turystyczne wyprawy częściej niż mężczyźni. To one bowiem przeważają wśród odbiorców stron poświęconych podróżom i rekreacji w wymienionych krajach. Z kolei w Czechach to więcej mężczyzn niż kobiet interesuje się wyjazdami oferowanymi i opisywanymi w sieci. Na Słowacji natomiast na tego typu strony wchodzi porównywalna liczba przedstawicieli płci pięknej i mniej pięknej.
Nie tylko płeć, ale i wiek zainteresowanych informacjami turystycznymi internautów różnicuje analizowane rynki. Okazuje się, że najmłodszych e-poszukiwaczy informacji o tematyce rekreacyjnej znajdziemy na Słowacji oraz w Bułgarii (w grupie odbiorców przeważają internauci od 15 do 24 roku życia). Relatywnie starszych z kolei w Polsce, na Węgrzech, oraz w Czechach (35-44 lata).
Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez Gemiusa w ponad 30 krajach w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie było przeprowadzone w oparciu o metodologię badawczą i infrastrukturę technologiczną firmy Gemius, zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce badanie jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Nowy system rezerwacji hoteli już na rynku
Kto pojawi się na Targach IMEX?
Łódź: statystyki ruchu pasażerskiego za maj
Turystyczny dramat w Portugalii?
Rezerwacje telefoniczne - czyli jak nie jechać na wakacje
Wybrano najlepsze lotniska na świecie
Prośba o udział w ankiecie o e-turystyce
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Przygotowywanie i organizacja imprez tur. (również egzotyka)
Czy to już koniec znanego hotelu?
Niemcy mistrzami w turystyce wyjazdowej
KLM proponuje nowe rozwiązanie
Internetowy system pomocy technicznej dla biur podróży
Sindbad i Raf Trans oficjalnie
Jak się sprzedają oferty turystyczne
Sphinx: rusza nowa kampania telewizyjna
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
SYLWESTER 2007/2008 stylu lat "PRL" stroje i muzyka z lat 60