TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Prokurator w Autosanie?

Właściciele fabryki autobusów Autosan działali na jej szkodę? Tak twierdzą przedstawiciele Zarządu Regionu Podkarpacie NSZZ "Solidarność", którzy domagają się sprawdzenia tego przez prokuraturę.


"W miniony piątek powiadomiliśmy Prokuraturę Okręgową w Rzeszowie o możliwości popełnienia przestępstwa. Poszkodowanym jest sanocki Autosan: komentuje przewodniczący ZR NSZZ "Solidarność", Tadeusz Majchrowicz. Przedstawiciele związku zawodowego podejrzewają, że na przestrzeni ostatnich lat mogło dojść do bezprawnego przenoszenia sprzętu z Autosanu do innych spółek.

To jaki majątek pozostał w fabryce będzie wiadomo po ukończeniu inwentaryzacji prowadzonej przez syndyka.

"Zastanawiające są również działania właściciela większościowych udziałów w ostatnich tygodniach. Chodzi m.in. o sprzedaż tych udziałów na kilka dni przed złożeniem wniosku o upadłość fabryki. My nie przesądzamy sprawy. Chcemy, żeby prokuratura zbadała dokumentację zabezpieczoną m.in. przez pracowników" - dodaje Majchrowicz.

Przewodniczący ZR NSZZ "Solidarność" przypomina, że złożone przez związek doniesienie w sprawie nieprawidłowości w Krośnieńskich Hutach Szkła skończyło się aktem oskarżenia przeciw byłym członkom zarządu spółki.

Tymczasem Autosan ma nowych udziałowców. Właściciele spółek Lentex i Gamrat zakupili 40 proc. udziałów w spółce. Zapowiadają, że chcą uratować fabrykę przed bankructwem. Kim są potencjalni zbawcy spółki? Do Leszka Sobika należy firma produkująca masło Osełka. Wspólnie mamy sieć restauracji, przetwórnie tworzyw sztucznych, włóknin, wykładzin, rynien i rur, czyli zakłady Lentex i Gamrat. Mamy również firmę Plast-Box, w której produkowane są opakowania z tworzyw sztucznych. Tam gdzie inwestowaliśmy, firmy się rozwijały. Mamy nadzieję, że to samo stanie się z Autosanem" - mówi Krzysztof Moska, prezes zarządu spółki Gamrat SA. "Nie chcieliśmy kupować majątku upadłej firmy, tylko udziały w jeszcze istniejącym zakładzie po to, żeby go ratować. Autosan to są 182 lata tradycji. To jest ikona polskiego przemysłu. Ubolewam, że my, Polacy, nie kierujemy się tym samym co Niemcy, Amerykanie czy Francuzi. Oni mówią: najlepszy wyrób jest nasz, niemiecki czy amerykański, i kupują swoje wyroby, nawet jeśli są droższe. Nam brakuje takiego patriotyzmu i solidaryzmu" - dodaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Autosan prokurator NSZZ Solidarność Lentex Gamrat Tadeusz Majchrowicz udziałowcy Rzeszów Sanok




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję