Sprowadzenie 1064 klientów Open Travel kosztowało ok. 1,8 mln zł
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., które ubezpieczało touroperatora Open Travel Group poinformowało, że z dniem 26 października 2006 r. zakończyło operację sprowadzenia do Polski 1.064 klientów upadłego biura.
W ramach tej akcji Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń zorganizowało powroty:
- 28.IX.br. - 87 osób z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
- 30.IX.br. - 67 osób z Palermo liniami Fischer Air i Alitalia do Warszawy.
- 1.X.br. - 64 osoby z wycieczki autokarowej po Grecji do Katowic i Krakowa.
- 1.X.br. - 93 osoby z wyspy Kos liniami Centralwings do Warszawy.
- 2.X.br. - 28 osób z Salonik liniami Centralwings do Krakowa.
- 2.X.br. - 54 osoby z Salonik liniami Centralwings do Katowic.
- 2.X.br. - 62 osoby z Salonik liniami Centralwings do Warszawy.
- 2.X.br. - 25 osób z Salonik liniami Centralwings do Poznania.
- 2.X.br - 25 osób z Malagi liniami Centralwings do Krakowa.
- 2.X.br. - 166 osób z Girony liniami Fischer Air do Warszawy.
- 3.X.br. - 193 osoby z Dominikany liniami Fischer Air do Warszawy.
- 3.X.br. - 39 osób z Malagi liniami Centralwings do Warszawy.
- 5.X.br. - 44 osoby z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
- 5.X.br. - 109 osób z Dominikany liniami Fischer Air do Warszawy.
- 10.X.br. - 2 osoby z Malagi linami Centralwings do Warszawy.
- 12.X.br. - 2 osoby z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
- 12.X.br. - 4 osoby z Rodos liniami Centralwings do Krakowa.
Według szacunków, zorganizowanie powrotu turystów do Polski kosztować będzie ok. 1,8 mln zł (czyli średnio 1691 zł/osobę). Koszty te zostaną pokryte przez towarzystwa ubezpieczeniowe, które udzieliły BP Open Travel Group gwarancji ubezpieczeniowej, czyli Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (gwaracja na 4 mln zł) oraz Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A (gwarancja na 2 mln zł).
W dalszym ciągu ubezpieczyciele otrzymują zgłoszenia roszczeń przez osoby, które z powodu utraty płynności przez BP Open Travel nie wyjechały na opłacone przez nie wycieczki. Do 26 października wnioski takie złożyło 1.800 osób.
Zgodnie z warunkami gwarancji udzielonej przez PTU Open Travel Group roszczenia wynikające z tej gwarancji można zgłaszać do 31 stycznia 2008 r. Dopiero po tym terminie będzie można ustalić sumę wszystkich roszczeń, określić kwotę wypłat oraz rozpocząć procedurę ich wypłat. Turyści, którzy zdecydowali się w tym roku na wakacje z Openem będą musieli poczekać na zwrot wpłaconych pieniędzy.
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń podjęło kroki w celu przygotowania się, na wezwanie Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, by skrócić termin rozpoczęcia wypłaty roszczeń. Aby było to możliwe Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń musi posiadać bazy danych klientów, z którymi zostały zawarte umowy na usługi turystyczne w okresie od 1 sierpnia 2006 do 28 września 2006 r. przez wszystkie podmioty sprzedające wycieczki BP Open Travel.
Pozyskanie tych danych pozwoliłoby jednoznacznie stwierdzić liczbę poszkodowanych przez BP Open Travel i wysokość roszczeń.
Niestety dotychczas Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA nie otrzymało od BP Open Travel dostępu do baz klientów oraz udostępnienia umów agencyjnych. Dlatego ubezpieczyciel będzie występował do biur agencyjnych, które sprzedawały ofertę OTG o dane klientów.
Po ustaleniu kompletnej listy turystów poszkodowanych przez BP Open Travel, którzy są objęci gwarancją ubezpieczeniową Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń, ustaleniu kwot wypłat i otrzymaniu odpowiednich dyspozycji od Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, na którego terenie siedzibę miało BP Open Travel, będzie możliwa wypłata świadczeń.
Do czasu skompletowania pełnych informacji na temat osób poszkodowanych oraz wysokości roszczeń nie będą wypłacane roszczenia, ze względu na fakt, iż nie będzie można określić w jakiej proporcji i komu należy się odszkodowanie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Teraz uwaga na SKYHOLIDAYS
[2006-11-07 10:58 83.24.146.*]
To firma ktora powstala po Open Travel. Pracuja tam ci sami ludzie, ktorzy jeszcze niedawno pracowali w Open Travel. Nastapila tylko zmiana nazwy!!!
Nie dajcie sie oszukac!!! odpowiedz »Teraz uwaga na SKYHOLIDAYS
[2006-11-07 12:01 83.13.44.*]
Kozak to znowu ty? odpowiedz »
a czy to ważne ?
[2006-11-07 13:34 83.16.241.*]
dziewczyny ! z biur Pankowych weżcie się do roboty !!!! odpowiedz »
Teraz uwaga na SKYHOLIDAYS
[2006-12-04 17:08 83.15.149.*]
ci sami ludzie (przynajmniej w krakowie) pracowali tam przez poprzednich kilka lat. skoro 10 lat biuro dziala dobrze to moze upadek nie jest wina "dziewczyn pracujacych w biurze"... odpowiedz »
to prawda SKY HOLIDAYS to pracownicy OPENA Kraków
[2006-11-07 13:33 83.16.241.*]
to prawda ! ręka reke - dziwne ze Panuś się nagle zmył .... a prowadzi firmę jak ? z Karaibów ? odpowiedz »
logiczne pytanie ?
[2006-11-07 13:41 83.16.241.*]
jeżeli firma zbankrutowała to skąd ten kolo z OPEN TRAVEL Kraków - wziął pieniądze by otworzyć nowe biuro SKY HOLIDAYS ????? na miejscu prokuratury przejrzałbym konta ex.Prezesa opena - J.Panka który miał już problemy finansowe pod koniec sezonu 2005 - dlaczego celowo sprzedał upadającego OPENA ? ... rodzą się pytania i odpowiedzi odpowiedz »
logiczne pytanie ?
[2006-12-04 17:07 83.15.149.*]
wcale nie pochwalam tego posuniecia, ale mysle, ze trzeba uwazac na oskarzenia. upadl open travel group z torunia, a panek rzadzil open travel z krakowa i po wykupieniu go przez torun przestal miec wplyw na kluczowe decyzje. ja sie raczej zastanawiam jak to jest mozliwe, ze open travel group splajtowal (i to w ciagu roku) a tv podroze i fishair polska bedace przeciez w tej samej "spolce" maja sie dobrze. moze slusznie wzieto sie za panow prezesow z torunia?
byly rezydent opena odpowiedz »
a czy OPEN zapłacił za świadczenia na miejscu ?
[2006-11-07 13:43 83.16.241.*]
czy OPEN - zapłacił za świadczenia na miejscu w hotelach ????? bo o tym jest cisza ....? odpowiedz »
a czy OPEN zapłacił za świadczenia na miejscu ?
[2006-11-20 11:18 83.22.199.*]
nie zapłacił np w włoszech odpowiedz »
a czy OPEN zapłacił za świadczenia na miejscu ?
[2006-12-04 17:01 83.15.149.*]
nie zaplacil. nikt z kontrahentow w grecji (a z tego co wiem to rowniez w innych krajach) nie zaplacil do konca za swiadczenia. szacuje, ze w grecji zalegaja na jakies 150.000-200.000 euro (taki drobiazg...)
byly rezydent Opena odpowiedz »
1691 zł za powrót jednego klienta Open Travel Group
[2006-11-07 15:07 83.29.81.*]
DLACZEGO mamy czekac na skradzione pieniądze do 31.01.2008 !!!! odpowiedz »
open sky i hit
[2006-11-10 15:45 62.121.131.*]
a co powiecie na nowa firme Hit Travel z ta sama siedziba co open i sky? odpowiedz »
1691 zł za powrót jednego klienta Open Travel Group
[2006-11-27 14:56 83.13.121.*]
ubezpieczyciel zachowuje się podobnie do Opena ponieważ okres oczekiwania na zwrot - rok 2008 to chyba przesada, może beneficjent postara się by oszukani, poszkodowani klienci jak najszybciej odzyskali swoje własne pieniądze a nie podpiera się umowami, my też zawarliśmy umowy !!!
klientka odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Nowy partner LOT na rynku amerykańskim
Plusy i minusy taniego latania
Wielka Brytania: nowe przepisy dotyczące napiwków
BOTM wprowadza do sprzedaży nowe rodzaje zezwoleń
Studentka zaskarża Open Travel!
W Kielcach powstają nowe hotele
Hotel Platinum w Ostródzie już otwarty
Zapowiada się trudny sezon w nadmorskich kurortach?
Ratusz we Wrocławiu można zwiedzać wirtualnie
Olsztyński "Mazur-Tourist" na sprzedaż
Dodatkowe znizki dla Camperów do Norwegii
Krakowski dworzec autobusowy dopiero 15 września