TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sprowadzenie 1064 klientów Open Travel kosztowało ok. 1,8 mln zł

Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., które ubezpieczało touroperatora Open Travel Group poinformowało, że z dniem 26 października 2006 r. zakończyło operację sprowadzenia do Polski 1.064 klientów upadłego biura.


W ramach tej akcji Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń zorganizowało powroty:

  • 28.IX.br. - 87 osób z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
  • 30.IX.br. - 67 osób z Palermo liniami Fischer Air i Alitalia do Warszawy.
  • 1.X.br. - 64 osoby z wycieczki autokarowej po Grecji do Katowic i Krakowa.
  • 1.X.br. - 93 osoby z wyspy Kos liniami Centralwings do Warszawy.
  • 2.X.br. - 28 osób z Salonik liniami Centralwings do Krakowa.
  • 2.X.br. - 54 osoby z Salonik liniami Centralwings do Katowic.
  • 2.X.br. - 62 osoby z Salonik liniami Centralwings do Warszawy.
  • 2.X.br. - 25 osób z Salonik liniami Centralwings do Poznania.
  • 2.X.br - 25 osób z Malagi liniami Centralwings do Krakowa.
  • 2.X.br. - 166 osób z Girony liniami Fischer Air do Warszawy.

  • 3.X.br. - 193 osoby z Dominikany liniami Fischer Air do Warszawy.
  • 3.X.br. - 39 osób z Malagi liniami Centralwings do Warszawy.
  • 5.X.br. - 44 osoby z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
  • 5.X.br. - 109 osób z Dominikany liniami Fischer Air do Warszawy.
  • 10.X.br. - 2 osoby z Malagi linami Centralwings do Warszawy.
  • 12.X.br. - 2 osoby z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
  • 12.X.br. - 4 osoby z Rodos liniami Centralwings do Krakowa.


Według szacunków, zorganizowanie powrotu turystów do Polski kosztować będzie ok. 1,8 mln zł (czyli średnio 1691 zł/osobę). Koszty te zostaną pokryte przez towarzystwa ubezpieczeniowe, które udzieliły BP Open Travel Group gwarancji ubezpieczeniowej, czyli Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (gwaracja na 4 mln zł) oraz Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A (gwarancja na 2 mln zł).

W dalszym ciągu ubezpieczyciele otrzymują zgłoszenia roszczeń przez osoby, które z powodu utraty płynności przez BP Open Travel nie wyjechały na opłacone przez nie wycieczki. Do 26 października wnioski takie złożyło 1.800 osób.

Zgodnie z warunkami gwarancji udzielonej przez PTU Open Travel Group roszczenia wynikające z tej gwarancji można zgłaszać do 31 stycznia 2008 r. Dopiero po tym terminie będzie można ustalić sumę wszystkich roszczeń, określić kwotę wypłat oraz rozpocząć procedurę ich wypłat. Turyści, którzy zdecydowali się w tym roku na wakacje z Openem będą musieli poczekać na zwrot wpłaconych pieniędzy.

Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń podjęło kroki w celu przygotowania się, na wezwanie Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, by skrócić termin rozpoczęcia wypłaty roszczeń. Aby było to możliwe Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń musi posiadać bazy danych klientów, z którymi zostały zawarte umowy na usługi turystyczne w okresie od 1 sierpnia 2006 do 28 września 2006 r. przez wszystkie podmioty sprzedające wycieczki BP Open Travel.

Pozyskanie tych danych pozwoliłoby jednoznacznie stwierdzić liczbę poszkodowanych przez BP Open Travel i wysokość roszczeń.

Niestety dotychczas Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA nie otrzymało od BP Open Travel dostępu do baz klientów oraz udostępnienia umów agencyjnych. Dlatego ubezpieczyciel będzie występował do biur agencyjnych, które sprzedawały ofertę OTG o dane klientów.

Po ustaleniu kompletnej listy turystów poszkodowanych przez BP Open Travel, którzy są objęci gwarancją ubezpieczeniową Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń, ustaleniu kwot wypłat i otrzymaniu odpowiednich dyspozycji od Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, na którego terenie siedzibę miało BP Open Travel, będzie możliwa wypłata świadczeń.

Do czasu skompletowania pełnych informacji na temat osób poszkodowanych oraz wysokości roszczeń nie będą wypłacane roszczenia, ze względu na fakt, iż nie będzie można określić w jakiej proporcji i komu należy się odszkodowanie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
koszty sprowadzenia klientów Open Travel Group PTU odszkodowania wypłąty wnioski Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A roszczenia Jacek Panek upadek upadłość bankructwo


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję