Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Zobacz także
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję Europejską
Latanie po Polsce coraz popularniejsze
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do bezpieczeństwa
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Ceny biletów lotniczych w górę za sprawą emisji CO2
Do 2020 r. linie lotnicze zapłacą prawie 3 mld euro rocznie za zakup na unijnym rynku handlu emisjami (ETS) pozwolenia na emisję CO2.
W 2012 r. przewoźnicy lotniczy operujący z państw na terenie UE będą musiały zakupić ok. 15 proc. pozwoleń na emisję CO2, resztę otrzymają nieodpłatnie. Według wyliczeń Komisji Europejskiej, bilety na trasach transatlantyckich podrożeją nawet do 12 euro.
Kraje UE będą przyznawały operatorom lotniczym startującym bądź lądującym z ich portów darmowe pozwolenia na emisję CO2 od 2012 r. Od przyszłego roku linie lotnicze otrzymają za darmo pozwolenia na 85 proc. emisji, zaś w latach 2013 - 2020 - ok. 82 proc. potrzebnych pozwoleń.
Jak powiedział w minioną środę Ulrich Schulte-Strathaus, sekretarz generalny Stowarzyszenia Przewoźników Europejskich (AEA) - Nowe zasady będą kosztowały przemysł lotniczy ok. 3,1 mld euro rocznie do 2020 r., a z tego 1,1 mld euro pójdzie do rządów państw europejskich. Według niego - Parlament Europejski opracował program [ETS], który będzie miał znaczący wpływ nie tylko na stabilność finansową europejskich przewoźników, ale także na wzrost gospodarczy i turystykę - szczególnie w nowych krajach przystępujących do UE, a będzie to skutkować ledwo mierzalnym obniżeniem emisji CO2 na całym świecie.
Podkreślił ponadto, że należałoby poszukać w tej kwestii rozwiązań o zasięgu globalnym. Skupianie się na samej Europie nie będzie miało istotnych konsekwencji dla reszty świata. Ponadto, jak powiedział Schulte-Strathaus - Niektóre rządy sygnalizują swój zdecydowany sprzeciw wobec jednostronnych działań podejmowanych przez UE. Chodzi o nałożenie ETS na linie lotnicze spoza Unii, jak np. USA i Chiny. KE chciała, aby również USA i Chiny zastosowały odpowiednie w stosunku do tych europejskich środki zmniejszania emisji CO2 w branży lotniczej.
Według sekretarza KE, Polska może w trakcie prezydencji odegrać w tej kwestii znaczącą rolę. Jak stwierdził - Kryzys ekonomiczny, niepewność linii lotniczych odnośnie swojej przyszłości, wahania ruchu pasażerskiego, do tego dodatkowe koszty związane z emisją CO2 - Polska może doprowadzić do politycznej dyskusji, która może wskazać, w jak trudnej sytuacji są i będą linie lotnicze po nałożeniu na nich dodatkowych kosztów. Nie jest jeszcze wszystko stracone.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Które miasto wydało najwięcej na własną promocję?
Ubezpieczenia turystyczne w informacji KNF
Toskania, Wenecja zmagają się z żywiołem
Tour Salon to podróż dookoła świata w cztery dni
Ile kosztuje nocleg w najpopularniejszych kurortach
W centrum Bydgoszczy powstaje marina
Burger King zamyka 89 lokali w Niemczech
Jak być arystokratą w biznesie?
Reklamy turystyczne w krzywym zwierciadle
Piosenki turystyczne w Egipcie
Sposób na turystę, czyli jak zorganizować atrakcyjną imprezę
Niech biznes się kręci - poznaj hotelowe tajemnice
Toruń za pół ceny - dwie edycje
Głupie żarty utrudniają pracę pilotów
Świętokrzyskie Czaruje - turyści mają swoje paszporty
VI Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego