Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
UOKiK skontroluje Sfinksa
Narty Rossignol i rowery Cube — to przykłady produktów, których cena może być wynikiem zmowy zawartej przez ich dystrybutorów. Urząd sprawdza również czy polityka cenowa w restauracjach franczyzowych sieci Sphinx nie narusza zasad konkurencji.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi obecnie 22 postępowania w sprawie niedozwolonych porozumień przedsiębiorców. Większość z nich dotyczy ustaleń cen odsprzedaży zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami działającymi na różnych szczeblach obrotu (np. importerem a sprzedawcami detalicznymi). Niekorzystne skutki takich działań mogą być odczuwalne dla konsumentów, którym ograniczona zostaje możliwość tańszego zakupu towarów objętych zmową.
Jedno z prowadzonych postępowań dotyczy spółki Sfinks Polska, zarządzającej siecią restauracji Sphinx. Pod tą marką działają m.in. restauracje franczyzowe, prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców, którzy działają na własny rachunek i ryzyko. Z informacji i dokumentów posiadanych przez Urząd wynika, że ceny oraz promocje stosowane przez franczyzobiorców ustalane są odgórnie przez spółkę Sfinks Polska. Tymczasem prawo antymonopolowe zakazuje ustalania sztywnych cen sprzedaży przez przedsiębiorców działających w ramach danego systemu dystrybucji, także franczyzowego. Przedsiębiorcy powinni mieć swobodę w kształtowaniu własnej polityki cenowej. Przeciwko spółce Sfinks Polska zostało wszczęte postępowanie, które sprawdzi czy doszło do zawarcia niedozwolonego porozumienia.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UOKiK kontroluje
[2013-04-12 10:53 87.207.110.*]
może UOKiK zainteresuje się że jak działa TUI w drugą stronę i zaniża ceny narażając partnerów handlowych na możliwe straty to z tym nie należy nic robić, a jak Itaka stawia swoje lokalizacje i podbiera swoim partnerom Klientów to też nie należy nic z tym robić w sumie finał będzie taki że ucierpi na tym bezpośrednio Klient. odpowiedz »
UOKiK kontroluje
[2013-04-16 10:21 79.185.44.*]
Jak sama nazwa wskazuje, Urząd zajmuje się ochroną konsumentów a nie przedsiębiorców, odpowiedz »
Dział gastronomia:
Dział prawo i podatki:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Więcej rezerwacji w Rainbow Tours
Przewoźnicy lotniczy - zmienią się przepisy
POT: Nowa Kampania na trzech rynkach rozpoczęta
Dworzec Centralny: menu McDonalds na tablicy odjazdów
Sieć restauracji zwiększy wynagrodzenia?
Letnie propozycje touroperatorów
Alfa Star: w 2013 nie czeka nas rewolucja w turystyce
Certyfikaty dla punktów informacji turystycznej
Norwegian: wzrost przewozów pasażerskich
Nietypowy powód awaryjnego lądowania