Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Zobacz także
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II kwartale
Rekordowy rok dla PKP Intercity
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i VIP
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i krajoznawstwa
Greckie lotniska obsłużyły więcej pasażerów, niż przez cały ubiegły rok
UTK nałożył karę na PKP Intercity
Urząd Transportu Kolejowego nałożył na PKP Intercity SA karę pieniężną w wysokości 155 100 zł w związku ze stwierdzonym naruszeniem obowiązku, wynikającym z przepisów art. 8 ust. 1 w zw. z Załącznikiem II Część I rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, polegającym na nieinformowaniu pasażerów o warunkach najniższych opłat za przewóz.
"Nałożona na PKP Intercity SA kara pieniężna jest efektem naruszenia przez spółkę obowiązku informowania podróżnych o warunkach najniższych opłat za przewóz, czego przyczyną jest niedostępność pełnego zakresu ofert promocyjnych w automatach biletowych spółki i nieprawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów, co zostało stwierdzone decyzją Prezesa UTK z 17 marca 2014 r." - można przeczytać w komunikacie spółki.
Jak wskazał w wydanej decyzji administracyjnej Prezes UTK, pasażer, bez względu na kanał dystrybucji, przed zakupem biletu ma prawo do pełnej i wiarygodnej informacji o jego cenie, która powinna być uwidoczniona w sposób prosty i niebudzący wątpliwości co do jej wysokości. Pozbawienie takiego uprawnienia może skutkować narażeniem na straty finansowe pasażera, nieświadomego możliwości nabycia tańszych biletów w innym niż biletomat kanale dystrybucji. Tymczasem pasażerowie pozbawieni byli informacji o warunkach najniższych opłat za przewóz w przypadku zakupu biletów za pośrednictwem automatów biletowych, albowiem system sprzedaży nie wskazywał, że dana relacja objęta jest promocyjną ofertą taryfową, co realnie przedkładało się na wysokość ceny biletów. Podróżni nabywali więc bilety bez świadomości, że interesującą ich podróż mogą odbyć w tańszej cenie.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział transport:
Wizz Air rezygnuje z płatnej
LOT wprowadza odroczone
Nowe połączenie z Katowice
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Zakopane: zniżki na pasażerów PKP
Jak nie zapomnieć języka w gębie na Euro2012
Kto oferuje gościom hotelowym najwięcej?
Polacy chcą luksusowo i all inclusive
Techniki sprzedaży w turystyce na TT Warsaw
Nadal nieznana data oddania do eksploatacji terminalu na Okęciu
Hotelarze jadą podbijać Zjednoczone Emiraty Arabskie
Tańsze parkowanie w Pyrzowicach
Ryanair wprowadza elektroniczny system zarządzania informacją
Czy w Polsce ma szansę powstać aerotropolis?
Rusza mikroblog poświęcony szczepieniom w podróży
Wizz Air: nowe połączenie z katowickiego lotniska