TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wystrychnięci na singla

2011-08-03

Jak wynika z lipcowej ankiety przeprowadzonej przez GazetaPraca.pl (w badaniu wzięło udział 668 osób) - Sześciu na dziesięciu singli uważa, że trudniej im o urlop w typowo wakacyjnych miesiącach, a co najmniej dwóm na pięciu odmówiono wypoczynku w terminie, o jaki prosili.

r e k l a m a


Jak mówi Katarzyna Adamowicz, założycielka wrocławskiego klubu singla Połówki Pomarańczy - W niektórych firmach jest niepisana zasada, że ten, kto ma dzieci, jedzie na wakacje w lipcu i sierpniu. Singlowi tłumaczy się, że dla niego to żadna różnica, jeżeli odpocznie kiedy indziej.

Jak się okazuje termin wyjazdu to dla singla nie jedyny problem. W ofercie biura podróży bez problemu znajdzie się tzw. "jedynka". Niestety po głębszej analizie okaże się ona dwójką z dopłatami - donosi "Gazeta Wyborcza".

Przekonał się o tym turysta z Warszawy - Znalezienie oferty dla jednej osoby, która spełniałaby wszystkie moje oczekiwania, wymagało trochę czasu. A i tak zapłaciłem dużo więcej niż połowa ceny dla dwóch osób - opowiada o wyjeździe do Egiptu.

Prezes Itaki Piotr Henicz przyznaje, że oferta biur podróży w Polsce nie jest zbyt przyjazna singlom, bo to się nie opłaca - jak mówi. Oszczędności wolimy lokować w rodzinach z dziećmi - tłumaczy.

Singlom odlicza się koszty wyżywienia nieistniejącego lokatora, a i to nie jest pewne, biorąc pod uwagę fakt, że istnieją oferty gdzie pobyt singla jest droższy, niż całkowity pobyt pary. W innych biurach różnica między dwutygodniowym pobytem pary, a singla wyniosła zaledwie 800 zł, dokładnie tyle ile kosztuje przelot czarterem.

Dlaczego w takim razie wycieczki dla singli są takie drogie? - Polski singiel nie kupuje pokoju od hotelu, tylko od biura podróży, które wcześniej wynegocjowało stawki. Podejrzewam, że duże dopłaty dla singli to po prostu wyciskanie pieniędzy - uważa Rafał Szubstarski, redaktor naczelny pisma "Hotelarz".

W internecie, aż roi się od tych korzystnych na pozór ofert. Otwieram przeglądarkę, wpisuje "wycieczka dla jednej osoby" i migiem znajduję wydawało by się idealną ofertę dla mnie pod hasłem "hotele bez dopłat za pokoje jednoosobowe". Dzwonię do biura i czar pryska - To, niestety, nie jest prawdziwa cena, trzeba będzie dopłacić, bo pokój jest dwuosobowy - tłumaczy konsultantka.

Jeśli poczujemy się oszukani, jak długo można wertować oferty, w których prawdziwe jest jedynie słowo "wakacje", możemy zapoznać się z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym - To mało znana ustawa, która pozwala konsumentowi poddanemu m.in. fałszywej reklamie pozwać przedsiębiorcę - mówi Adam Bodnar z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lipcowa ankieta GazetaPraca.pl singiel single urlop wakacyjne miesiące Katarzyna Adamowicz wrocławski klub singla Połówki Pomarańczy firma lipiec sierpień dzieci odpoczynek urlop termin wyjazdu problem biuro podróży touroperator dopłaty Warszawa z Warszawy w Polsce oferta dla dwóch osób Egipt Piotr Henicz wyżywienie lokator przelot czarterem Rafał Szubstarski redaktor naczelny pismo Hotelarz w internecie konsultantka przeglądarka Adam Bodnar Helsińska Fundacja Praw Człowieka ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym fałszywa reklama


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję