Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Konferencja Kultura i Turystyka
W dniach 12-13 października w Instytucie Europejskim w Łodzi odbyła się V Ogólnopolska Konferencja Kultura i Turystyka - wspólna droga.
Organizatorem tego wydarzenia była Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego wspólnie z Instytutem Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego. Zadanie dofinansowane było ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2011 r.
Spotkania podejmujące tematykę współistnienia i współdziałania kultury i turystyki realizowane w formie konferencji stały się już marką, znakiem rozpoznawczym nie tylko organizatorów ale także dużego grona osób biorących w nich udział. O tym jak ważna jest kontynuacja spotkań z cyklu kultura i turystyka organizatorzy mieli okazję się przekonać w trakcie tegorocznej - piątej edycji wydarzenia. Ponad 25 zgłoszonych referatów oraz blisko 160 uczestników- tak wygląda ostateczny bilans V Ogólnopolskiej Konferencji.
Tradycyjnie już, celem wydarzenia była identyfikacja aktualnych trendów turystyki kulturowej, analiza nowych wyzwań, zdefiniowanie problemów obydwu branż oraz promowanie bogatego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego kraju. Tematem przewodnim konferencji były szlaki kulturowe ujęte w trzech aspektach:
1. Szlak jako markowy produkt turystyczny.
2. Projekty szlaków kulturowych oraz tematyczne trasy turystyczne.
3. Wizjonerskie szlaki kulturowe.
Konferencja rozpoczęła się sesją plenarną, która była swoistym wprowadzeniem do tematu jak również próbą zdefiniowania najważniejszych pojęć. Na szczególną uwagę zasługuje wystąpienie Dr Andrzeja Stasiaka z Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi z tematem "Szlak jako markowy produkt turystyczny" oraz niezwykle ciekawy głos Dr Armina Mikos v. Rohrscheidt’a na temat koordynacji funkcjonowania szlaków tematycznych.
Po przerwie w trakcie dwóch równoległych sesji wykładowych zaprezentowano m.in. Lubuski Szlak Wina i Miodu, Małopolski Szlak Oscypkowy, Borowiackie Szlaki, Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego czy też dwa szlaki regionu łódzkiego: Łódzki Szlak Bajkowy oraz Centralny Łuk Turystyczny. Na zakończenie sesji naukowych mieliśmy okazję przenieść się w niezwykły świat fantasy dzięki wystąpieniu Dr hab. Prof. Bogdana Włodarczyka z Uniwersytetu Łódzkiego, na temat szlaku inspirowanego Trylogią Husycką A. Sapkowskiego.
Ciekawym punktem pierwszego dnia Konferencji była gra miejska pt. Zmotaj Fabrykę, której organizatorem była firma Department Gier. Do konkurencji stanęło 5 grup. Ich zadaniem było zdobycie kapitału, terenu, pracowników, rynku zbytu, materiałów - czyli wszystkiego co jest potrzebne do zbudowania własnego fabrykanckiego imperium. Zadania nie należały do najprostszych. Trzeba było wykazać się wiedzą o Łodzi, umiejętnościami wokalnymi, sprawnością fizyczną a także głową do matematyki! Uroczyste podsumowanie zabawy miało miejsce w niepowtarzalnych i urokliwych wnętrzach Domu Towarzystwa Kredytowego Miejskiego przy ul. Pomorskiej 21. Krokiem poloneza goście zostali zaproszeni do sali balowej, gdzie czekała na nich kolacja.
W drugim dniu Konferencji uczestnicy mieli okazję zapoznać się z przykładami zagranicznych szlaków kulturowych. W tej części zaprezentowali się Nitin Sinha z London Metropolian Business School, Caroline Fisher z Europejskiego Centrum Kultury i Informacji - VIA REGIA, Ulla Majama z Urzędu Miasta w Tampere (Finlandia) oraz Danielle Davin z Organizacji Turystycznej Tel Aviv-Jaffa.
Ostatnim elementem konferencji były długo oczekiwane warsztaty. Spotkania z Agnieszką Sikorską (Śląska Organizacja Turystyczna) Mariuszem Staniurskim (Partnerstwo Dorzecza Narwi) oraz Piotrem Rudnickim (WebKlinika) miały charakter typowo pragmatyczny. Ich celem nie było już przekazanie wiedzy teoretycznej, a pokazanie praktycznych rozwiązań, kształcenie konkretnych umiejętności. Warsztat Pani Agnieszki Sikorskiej bardzo szybko przekształcił się w moderowaną dyskusję i wymianę poglądów na temat funkcjonowania i komercjalizowania szlaków kulturowych. Swoimi doświadczeniami i przykładami dobrych praktyk dzielili się uczestnicy z całej Polski.
Przy tej okazji zapraszamy do lektury Magazynu "Purpose- Przedsiębiorczość w Kulturze" http://www.purpose.com.pl/. Październikowe wydanie pt. Kulturystyka inspirowane ogólnopolskim wydarzeniem, traktuje właśnie o istotnych związkach kultury i turystyki.
W najbliższym czasie ukaże się również publikacja naukowa: Kultura i Turystyka - wspólna droga, zawierająca najciekawsze artykuły zaprezentowane podczas tego wydarzenia.
Więcej informacji na ten temat udziela biuro konferencji - Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.
Partnerzy Wydarzenia: Urząd Miasta Łodzi, Polska Izba Turystyki Oddział w Łodzi, Izba Turystyki Ziemi Łódzkiej,
Patroni honorowi: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałek Województwa Łódzkiego, Prezydent Miasta Łodzi oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Komentarze
Tagi:
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Z kartą turystyczną TravelProfit będzie taniej
Strach padł na włoskich hotelarzy
SAS przedstawił plan ratunkowy
W sylwestrową noc uważaj na gotówkę
Turcja: rok 2011 należy do Evilii Celebiego
Plany Rainbow Tours na 2012 rok
Finnair poprawia jakość podróży lotniczych
Grecja odizoluje kłopotliwych turystów?
Jarmark Europejski przyciągnął do Gdańska tłumy smakoszy
Gdzie Polacy szukają informacji o noclegach?