Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Gdańsk: Kongres Francuskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych
W dniach 22 - 25 października odbył się w Gdańsku 12 Kongres Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych AJT (Assotiation des Journalistes de Tourisme) z Francji. To pierwszy kongres stowarzyszenia odbywający się w Europie Centralnej.
80 dziennikarzy - reprezentantów największych wydawnictw na rynku francuskim, spędziło w Gdańsku trzy dni. W tym czasie zapoznali się z potencjałem turystycznym miasta oraz regionu. W programie zostały przewidziane walne obrady stowarzyszenia oraz prezentację oferty turystycznej Gdańska - kandydata na Europejską Stolicę Kultury w 2016 roku.
Jeden dzień został przeznaczony na promocję najcenniejszych zabytków Pomorza m.in. Zamek w Malborku. Istotnym punktem programu był kilkugodzinny pobyt w Sopocie. Zwieńczeniem kongresu była uroczysta Gala w Dworze Artusa z pokazem mody oraz biżuterii z bursztynu, w której wzięły udział władze Gdańska, województwa pomorskiego oraz Polskiej Organizacji Turystycznej.
Z pomysłem zorganizowania Kongresu AJT w Polsce wystąpił Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu, który od wielu lat współpracuje z AJT, promując wśród jego członków Polskę i namawiając do popularyzowania naszego państwa na francuskim rynku czytelniczym.
Decyzja dotycząca umiejscowienia Kongresu w Gdańsku została podjęta przez Zarząd AJT 19 marca 2009 r. Realizacja owej inicjatywy była możliwa dzięki Miastu Gdańsk, które podeszło do projektu bardzo entuzjastycznie i wyraziło gotowość przyjęcia grupy dziennikarzy. Istotnym elementem było również wsparcie Polskich Linii Lotniczych LOT, których czarterem dziennikarze podróżowali z Paryża. Partnerami projektu byli również Lotnisko im. Lecha Walęsy w Gdańsku, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna i Miasto Sopot.
Z Gdańskiem, ubiegającym się o przyjęcie dziennikarzy konkurowała w tym roku Barcelona. Wybór dziennikarzy jest dowodem na ich zainteresowanie naszym krajem i jednocześnie wyrazem zaufania wobec polskich partnerów. Kongres był dla Gdańska wyjątkową okazją promocji za granicą, która dała szansę na pozyskanie wielu publikacji, zaś w perspektywie kandydatury do miana Europejskiej Stolicy Kultury - skutecznym sposobem na ukształtowanie opinii publicznej w kraju i zagranicą.
Kongresy AJT są organizowane co roku, naprzemiennie za granicą oraz na terenie Francji. Celem tych przedsięwzięć jest przybliżenie dziennikarzom najciekawszych turystycznie regionów a poprzez to, wzrost zainteresowania czytelników rynku francuskiego daną destynacją.
Stowarzyszenie Dziennikarzy Turystycznych AJT zostało powołane do życia w 1997 roku w wyniku połączenia dwóch francuskich stowarzyszeń dziennikarskich: APJT (Stowarzyszenia Profesjonalnego Dziennikarzy Turystycznych) oraz AJP (Stowarzyszenia Dziennikarzy Plenerowych).
Stowarzyszenie liczy obecnie 180 dziennikarzy, którzy, aby zostać jego członkiem muszą spełniać dwa obowiązkowe kryteria: być dziennikarzem zawodowym (posiadać legitymację prasową) oraz regularnie publikować teksty na tematy turystyczne. Członkowie stowarzyszenia AJT to dziennikarze, którzy reprezentują wszystkie media działające na francuskim rynku: prasę dla szerokiej publiczności, prasę ekonomiczną, zawodową, specjalistyczną oraz radio, telewizję i internet. Członkami Stowarzyszenia AJT są przedstawiciele różnych szczebli oraz specjalizacji tego zawodu: redaktorzy naczelni, reporterzy - fotografowie oraz szefowie rubryk, a także dziennikarze niezależni. Prezesem Stowarzyszenia AJT jest Bruno COURTIN, Redaktor Naczelny tygodnika H´tel Restau Hebdo. Wśród członków znajdują się dziennikarze takich wydawnictw jak: Le Figaro, Le Monde, Gala, Femme Actuelle, LâExpress, Le Point, La Tribune, Nouvel Observateur.
Organizatorami kongresu byli: Miasto Gdańsk, Polska Organizacja Turystyczna
Partnerzy kongresu: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Miasto Sopot, Scandic Gdańsk, Gdański Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy, Polskie Linie Lotnicze LOT, Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, Browar Amber, ZPC Bałtyk, Toorank Polska S.A..
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Najlepsze prace magisterskie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Oasis Tours: Turcja nową destynacją
Komfort jazdy w ukraińskich pociągach
Słabsze półrocze w polskich hotelach?
Hiszpańska grupa Orizonia kupuje hotele
Remont Okęcia okazją do tanich lotów z Gdańska
Centralwings wprowadza plan naprawczy - redukuje personel i wprowadza czartery
Francuska kuchnia na liście UNESCO?
Światowe Święto Pizzy po raz jedenasty w Neapolu
PIT-owi nie podoba się pomysł likwidacji POT