TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






25 tys. osób na Targach

Centrum MT Polska w Warszawie, w którym od 19 do 21 kwietnia odbywały się drugie Targi Regionalia, premierowa edycja Targów Agroturystyka oraz osiemnaste Targi Turystyki i Wypoczynku Lato odwiedziło łącznie około 25 tys. osób.


Przez trzy dni mogły one zapoznać się z ofertą blisko 500 wystawców, którzy na stoiskach prezentowali lokalne wyroby z Polski i ze świata, propozycje wypoczynku blisko natury w otoczeniu malowniczych krajobrazów w kraju i za granicą. Na zwiedzających czekały smaczne degustacje kulinarnych specjałów. Wystawcy kusili m.in. wybornymi mięsami, chrupiącym pieczywem, słodkościami, aromatycznymi miodami, a także tradycyjnymi przetworami i wyrobami z mleka. Nie brakowało różnorodnych trunków, w tym lokalnych browarów, które można było posmakować w ramach Święta Piw Regionalnych. W specjalnym konkursie, spośród 61 propozycji, wyłoniono też najlepsze produkty regionalne. Ponadto, targom towarzyszyły pokazy gotowania, warsztaty oraz ciekawe spotkania merytoryczne.

- Regionalia, w tym roku połączone z Targami Agroturystyka, odniosły ogromny sukces. Dopisali wystawcy, którzy licznie przyjechali z różnych stron naszego kraju, by prezentować swoje firmy i unikatowe oferty, a także mieszkańcy Warszawy i okolic, którzy mogli się tutaj przekonać, jak malownicze i smakowite są polskie regiony. Szczególnie cieszy fakt, że spłynęły do nas bardzo pozytywne opinie na temat targów. Wystawcy docenili nasze imprezy nie tylko za frekwencję, ale i dopracowanie organizacyjne oraz miłą atmosferę. Wiele firm już teraz zadeklarowało, że powróci do nas w przyszłym roku - podsumowuje Bartosz Sosnowski, prezes firmy Międzynarodowe Targi Polska, organizującej obie imprezy.

Uroczyste otwarcie
Targi Regionalia i Agroturystyka, które odbywały się w ramach Targów LATO, zainaugurowała uroczysta ceremonia. Udział w niej wzięli m.in. Dorota Niedziela, poseł na Sejm RP, przewodnicząca Sejmowej Podkomisji Nadzwyczajnej do spraw zmian legislacyjnych dotyczących sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych, a także Jan Krzysztof Ardanowski - poseł na Sejm RP, zastępca przewodniczącego Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Nie zabrakło przedstawicieli Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - dr Anity Szczykutowicz, Dyrektora Departamentu Promocji i Komunikacji oraz jej Zastępcy Dariusza Goszczyńskiego, a także Izabelli Byszewskiej, prezesa Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego. W ceremonii otwarcia uczestniczyli także Wiesław Czerniec, prezes Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne" i Wiesław Mariusz Raboszuk, członek zarządu Województwa Mazowieckiego reprezentujący Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

Konkursowe zwycięstwa
Tegoroczna edycja targów była okazją do wyróżnienia wyjątkowych lokalnych wyrobów. W Konkursie na Najlepszy Produkt Regionalny spośród 61 propozycji zgłoszonych przez wystawców w trzech kategoriach nagrodzonych i wyróżnionych zostało łącznie aż 20 wyrobów. Za najlepszy produkt regionalny jury jednogłośnie uznało miód wrzosowy z Gospodarstwa Pasiecznego "Bartnik Mazurski", które zostało uhonorowane Grand Prix Targów Regionalia 2013.

- Tu jest bardzo fajna atmosfera. Organizacyjnie wszystko dopięte jest na ostatni guzik - oceniła targi Agnieszka Pucer ze zwycięskiego Gospodarstwa Pasiecznego "Bartnik Mazurski".

W konkursie przyznawano też Złote Medale Targów Regionalia. W kategorii Skarby Natury trafił on do czterech wystawców: Gospodarstwa EKO-AGRO Turystycznego za kuleczki z koziego sera w oleju, firmy Smak Tradycji za polędwicę suszoną dojrzewającą, Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Międzyborzu za masło tradycyjne, a także firmy Koneser za parówki cielęce.

- W tym roku sama liczba wystawców jest ogromna. Jest to wspaniałe miejsce, by nawiązać nowe kontakty, podzielić się doświadczeniami, a tutaj w gronie producenckim to bardzo ważny akcent (…) Zainteresowanie zwiedzających jest bardzo duże - zauważył Julian Bielawski z firmy Koneser.

W grupie Promile i Procenty Złotym Medalem nagrodzono firmę Nalewki Staropolskie za nalewkę na pędach sosny "Zapach Lasu".

- Przede wszystkim siłą tych targów jest ogromna liczba wystawców, niebywale ciekawych i smacznych produktów. (…) Widać, że jest postęp co roku. Fajne jest to, że można zobaczyć, co Polacy produkują w małych zakładach i firmach, ale też, że można wszystkiego spróbować - powiedział Karol Majewski z firmy Nalewki Staropolskie.

W kategorii Rękodzieło Złoty Medal zdobyła firma BernOnTable za deskę z drewna wykonaną ręcznie. Dodatkowo, w tym roku rozdano specjalne nagrody Prezesa Międzynarodowych Targów Polska. Otrzymały je: firma Gościniec za filet z leszcza ze śliwką, Krokus za keczup z przetartych pomidorów, Pasieka Fujarskich za miód drahimski oraz firma Adagal za oliwę Kurtes extra virgin.

Konkursowe jury przyznało także dziewięć wyróżnień. Trafiły one do firmy Art Haft za bawełnianą pościel koronkową, Browaru Koreb za piwo łaskie żywe, Browaru Pivovaria za piwo pszeniczne, firmy Kowalski za słoneczny olej lniany, Jarmark za lampę szklaną ręcznie malowaną czy firmy Bożena i Ryszard Jaszczowscy za konfiturę z płatków róży. Wyróżnione zostały również jezierzyckie masło ekstra z Mleczarni Jan Korbik, sok jabłkowy z rabarbarem z Wiatrowego Sadu i wino śliwkowe słodkie z firmy Vin Kon.

Weekend bogaty w atrakcje
Oprócz lokalnych wyrobów z Polski i świata, a także inspirujących propozycji wczasów blisko natury na zwiedzających czekały też ciekawe oferty krajowych i zagranicznych podróży, które prezentowane były w ramach organizowanych równolegle Targów LATO. Bogatej ofercie kulinarno-turystycznej towarzyszyło wiele atrakcji. W ramach Targów Regionalia i Agroturystyka przygotowany został na przykład specjalny pokaz kulinarny w wykonaniu znakomitego kucharza znanego z telewizyjnych ekranów - Tomasza Jakubiaka. Organizowane były też pomysłowe warsztaty gotowania i recyklingowe, a także wartościowe spotkania merytoryczne, jak prelekcja "Menu bez glutenu oraz żywność bezglutenowa".

Znakomite patronaty
II edycja Targów Produktów Regionalnych Regionalia odbyła się pod patronatami honorowymi: Stanisława Kalemby, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi; Adama Struzika, Marszałka Województwa Mazowieckiego i Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego. Patronem Honorowym pierwszej edycji Targów Agroturystyka była natomiast Polska Federacja Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Targi Regionalia Agroturystyka LATO oferty wystawcy zwiedzający liczba wystawców Święto Piw Regionalnych pokazy gotowania warsztaty konkursy Bartosz Sosnowski kulinarne Najlepszy Produkt Regionalny nagrody




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję