Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwana specjalistka d/s turystyki...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA / GRECJA
- specjalista ds. turystyki - TOMASZÓW MAZOWIECKI
- REZYDENT TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
Poprawianie obsługi bagażu na Lotnisku Chopina
Ponad 90 proc. zaleceń IATA w zakresie dobrych praktyk przy obsłudze bagażu na lotniskach, jest realizowanych na Lotnisku Chopina - wynika z analizy przeprowadzonej w ramach programu Baggage Improvement Programme (BIP). Warszawski port uczestniczy w nim jako jedno z 200 lotnisk na świecie zaproszonych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych (IATA).
Celem programu BIP jest redukcja średniego wskaźnika źle obsłużonego bagażu z 18,86 na 1000 pasażerów (wskaźnik ten jest średnią dla wszystkich lotnisk na świecie, w Warszawie wynosi on 4,45) o 50 proc. Poprawa obsługi bagażu powinna wygenerować roczne oszczędności rzędu 1,9 mld USD w skali całego przemysłu lotniczego.
- My chcemy doprowadzić do sytuacji, w której 100 proc. bagaży przewożonych z/do Warszawy będzie w stanie nienaruszonym i dotrze na czas do wyznaczonego celu. Tego oczekują od nas pasażerowie - mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.
Udział w programie jest dobrowolny, ale można do niego przystąpić tylko na zaproszenie organizatora. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce i jednym z pięciu z Europy Środkowo-Wschodniej, które takie zaproszenie otrzymało. W ramach realizacji programu powołany został zespół, w skład którego wchodzą przedstawiciele portu, linii lotniczych, dwóch największych agentów obsługi naziemnej i służb państwowych.
Na podstawie przeprowadzonych analiz i obserwacji zespół stwierdził, że na Lotnisku Chopina poprawy wymaga tylko kilka elementów będących częścią procesu obsługi bagażu. Np. agenci odprawiający bagaż na stanowiskach check-in powinni zwracać uwagę na płaskie ułożenie bagażu na taśmociągu podającym, a także powinni częściej korzystać z kuwet bagażowych. Ważne jest także, aby ze względu na czas pozostający do odlotu przekazywać informację agentom w sortowni i przewoźnikowi o zatrzymaniu bagażu do dodatkowej kontroli. Rozważane jest również zainstalowanie skanerów na taśmociągach przylotowych w celu szybkiego sprawdzenia czy bagaż został wysłany do hali odbioru bagażu oraz podjęcie działań na rzecz edukacji pasażerów na temat zasad obsługi bagażu na lotnisku i prawidłowego przygotowania go do podróży.
- Uwagi i wnioski zostały przedstawione do decyzji Kolegium Zarządu Portów Lotniczych i przyjęte do realizacji. W najbliższym czasie będziemy wprowadzać je w życie i oczekujemy, że jeszcze w tym roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu uda się nam znacząco poprawić - mówi Michał Hofman.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
PKP SA sprzedała dwie unikatowe działki
Zakupy grupowe. Wakacje za pół ceny
Turcja organizuje Konwencję Turystyczną ABTA 2012
Egipt: Turyści chcą pozwać MSZ
Szwajcaria-pożar polskiego autokaru
Klienci będą czekać na last minute?
SPRZEDAM PRACĘ LICENCJACKĄ Z HOTELARSTWA.