Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Przewoźnicy chcą nowych technologii
W nadchodzących trzech latach wszyscy przewoźnicy lotniczy chcą zainwestować w systemy informatyczne, które pozwolą na lepsze poznanie pasażerów i dostosowanie oferowanych usług do ich potrzeb - tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę SITA.
Wszystkie linie lotnicze planują inwestycje w rozwiązanie Business Intelligence wspomagające podejmowanie decyzji i dostarczające informacji o klientach. Jeszcze w ubiegłym roku, jedna firma na pięć, w ogóle nie brała takiej opcji pod uwagę. Obecnie aż 97 proc. przewoźników chce wprowadzić usługi mobilne dla klientów oraz uskutecznić personalizację oferty.
Analitycy twierdzą, że nowe rozwiązania zwiększą sprzedaż przez bezpośrednie kanały z 54 do 67 procent. Zmianie ma ulec także sposób dostarczania usług podróżnym.
"Widzimy silną potrzebę poprawy wyników finansowych za pomocą narzędzi zapożyczonych z branży handlowej, w tym indywidualnego podejścia do klienta. Prawie trzy czwarte linii lotniczych nadaje wysoki priorytet rozwiązaniom Business Intelligence w zakresie marketingu i sprzedaży. Plany inwestycyjne pokazują, że przyszłość branży lotniczej to bardziej inteligentne rozwiązania, mobilność i personalizacja usług" - komentuje dyrektor generalny SITA Francesco Violante.
Od trzech lat usługi mobilne znajdują się na szczycie inwestycji planowanych przez przewoźników. Do 2016 roku 90 procent linii lotniczych chce sprzedawać bilety za pomocą telefonów komórkowych. Do tego czasu udział sprzedaży mobilnej ma osiągnąć 10 procent, co stanowi ponad 70 mld dolarów. Dzięki rozwojowi technologii mobilnych prognozowany jest spadek sprzedaży pośredniej przez GDS z 46 do 33 procent.
Obecnie aplikacje służące do odprawy oferuje 61 procent przewoźników i 65 procent wyszukiwarek lotów. W ciągu najbliższych trzech lat zwiększy się ilość linii oferujących aplikacje za pomocą których będzie można np. złożyć raport o zagubionym bagażu, dokonać ponownej rezerwacji lotu czy ocenić jakość usług.
Do 2016 roku ponad 80 procent linii lotniczych zapewni mobilne karty pokładowe na bazie własnych aplikacji. Obecnie takie rozwiązanie proponuje 53 procent przewoźników, Liczba linii dostarczających karty pokładowe przez zewnętrzne aplikacje, takie jak Apple Passbook, Google Now czy Samsung Wallet.
Największym wyzwaniem dla wdrażających usługi mobilne przewoźników jest tempo zmian technologicznych, zbyt duża liczba platform i problem z integracją systemów. Chęć do inwestycji jest pochodną niezadowolenia z dotychczasowych rozwiązań. Tylko 9 procent linii uznało, że jakoś aktualnie otrzymywanych danych jest wystarczająca.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Hotelarze walczą z restauratorami
Pijany turysta wypadł z hostelowego okna
Pomoc medyczna na Placu św. Marka
Tramp - nowy hotel otworzą w maju
OSAT instruuje agentów w sprawie TUI
Krajowy Rejestr Długów - które biura są zadłużone?
Zbliżają się Targi EuroGastro 2015
Powstaje lotnisko w Gdyni, a co z Open`erem?
Sun&Snow kończy II etap inwestycji
Turystka padła ofiarą gwałtu - odpowie przed sądem
Które hotele obniżyły ceny na długi weekend?
Wakacje na kredyt? Yes, of course
British Airways wprowadza nowości do pokładowego menu
Najlepsze hotele na zimowy wypoczynek w Polsce
BUKOVINA Terma Hotel Spa promuje kolarstwo
A może coś w zamian biura podróży?
No dalej BETONY, do roboty. Jeszcze wiele zostało do zniszczenia.