TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Atak na biura podróży

Po złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości przez spółkę OEM S.A., właściciela marki Ostatniemiejsca.pl wydawało się, że ta sieć zniknie na dobre z branży turystycznej. W ostatnich dniach doszło jednak do reaktywacji facebookowego profilu marki.


Śledząc historię wpisów na profilu pod nazwą OstatnieMiejsca.pl można zauważyć brak jakiejkolwiek aktywności od sierpnia do grudnia 2013 roku. W grudniu pojawił się jeden wpis, po czym profil znów na ponad miesiąc zamilkł. Dopiero w ostatnich dniach administratorzy rozpoczęli dość intensywną kampanię oczerniającą polskich organizatorów turystyki.

W jednym z komentarzy na Facebooku administrator profilu podał informację, że "ostatniemiejsca zmieniły właściciela" nie podając jednak szczegółów odnośnie nowego właściciela marki. Na nasze bezpośrednie pytanie o właściciela administrator profilu nie ujawniając swojej tożsamości nie podał żadnych danych i zaatakował nas za poprzednie teksty pisane na TUR-INFO.PL. We wczorajszej Rzeczypospolitej pojawiła się wypowiedź Pana Tomasza Kozikowskiego, prezesa spółki OEM S.A., w której pojawia się stwierdzenie, że te działania były to prowokacją (sic!) przygotowaną przez jego żonę Ewę. Tak więc trudno uznać zatem profil za wiarygodny.

Co do samej spółki OEM S.A. zastanawiające są informacje płynące z w/w źródła. Prezes spółki mówi o monetyzacji bazy 40 tys. klientów, sporach z franczyzobiorcami i przygotowaniem dokumentacji dla syndyka. Co ważne jednak musimy pamiętać, iż OEM S.A. było agentem i jak pokazały działania np. TUI wobec byłych agentów, trudno tu mówić o "własnej" bazie klientów. Obecnie czekamy na oficjalną informację spółki dotyczącą tego zagadnienia, a zwłaszcza kwestii np. sprzedaży bazy danych.

Nie wiadomo co dokładnie za pomocą "prowokacji" chcieli osiągnąć aktualni administratorzy profilu. Na Facebooku upadły agent zapowiada reaktywację swojej działalności w następujący sposób.





Zastanawiające, czy OstatnieMiejsca.pl zamierzają prowadzić działalność związaną z turystyką? Prezes Kozikowski to zdementował. Obecnie administrator profilu, który ma 42 tys. fanów najwyraźniej postawił sobie za cel oczernianie branży turystycznej (biur/organizatorów) i wstawia posty, które przedstawiają biura jako oszustów czyhających na nieświadomych klientów. Oto kilka przykładów:





Musimy pamiętać, że teksty o robieniu w balona klientów trafiają na Facebooku na podatny grunt, istnieje tam wiele grup czy profili zakładanych przez osoby niezadowolone z usług świadczących przez biura turystyczne. O problemach z jakimi muszą borykać się biura podróży broniąc swego dobrego imienia pisaliśmy jakiś czas temu w aktualności Problemy wizerunkowe biur podróży.

Jak widać na poniższym screenie, fanpage OstatnieMiejsca.pl wprost nawołuje do bojkotu biur podróży:





Wiele wskazuje na to, że ktoś korzystając z fanów zgromadzonych w profilu FB chce po prostu zaszkodzić biurom podróży i nie ma za tym głębszego planu, a są emocje. Szczególnie widać to w ostatnich wpisach, w których atakowane są publikacje o zaistniałej sytuacji, ale gdy ktoś pyta o potwierdzenie/rzetelne informacje, to próbuje się mu zamknąć usta.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Ostatniemiejsca.pl. Facebook czarny pr fanpage oczernianie działalność charytatywna oszust


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję