Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT TURYSTYCZNY - Lato 2025 w Sun & Fun...
- Manager. ds. turystyki pielgrzymkowej
- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ- SPECJALISTA DS TURYSTYKI
- Salon Firmowy Itaka Kraków CH Czyżyny
- Specjalista ds.turystki - Gliwice
- Ekspert ds wakacji
- Specjalista ds. grup
- Account Manager
- Ekspert ds. wakacji - Łódź
- Szukam pilota na wyjazd w terminie 14-15.04


Igrzyska - przekleństwo czy błogosławieństwo dla Londynu?
2011-11-22Brytyjczycy obawiają się nadchodzących Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w przyszłym roku w Londynie, ponieważ jak wynika z prognoz w lipcu i sierpniu 2012 roku, branża turystyczna, a przede wszystkim atrakcje dla turystów w angielskiej stolicy może odnotować znaczący spadek frekwencji wypoczywających turystów.
r e k l a m a
Być może Igrzyska Olimpijskie w Londynie będą doskonałą reklamą dla miasta nad Tamizą, które w przyszłe wakacje odwiedzą rzesze turystów, jednak lokalna branża turystyczna może ucierpieć w wyniku tej imprezy. Turyści, którzy przybędą w tym czasie do Londynu będą stanowić bardzo specyficzną grupę gości, dla której cele wypoczynkowo - rekreacyjne nie będą priorytetem. Odwiedzą oni Zjednoczone Królestwo głównie po to, aby oglądać zawody sportowe i nie będą chętni do wydawania zbyt dużych ilości pieniędzy na inne sposoby spędzania czasu.
Właśnie ze względu na duże rozproszenie londyńskich obiektów sportowych, gdzie odbędą się zawody, przyjezdni raczej nie będą mieć czasu na inne atrakcje (typu muzea, restauracje, teatry), zabraknie im również czasu na zwiedzanie Londynu. Fani piłki nożnej zajmą za to większość miejsc noclegowych, co uniemożliwi w tym czasie wypoczynek innym turystom.
Może się więc okazać, że w lecie przyszłego roku Londyn odnotuje nawet o 95% mniejszy dochód z turystyki wypoczynkowej. Stracą na tym niektórzy hotelarze (choć większość sumarycznie zyska), a także sektor usług dla turystów. Muzea, restauracje, kluby itp. które nie mogą dostosować oferty do kibiców muszą się liczyć z poważnymi stratami. Być może z racji dużych tłumów, a zatem sporej liczby potencjalnych gości, którzy jednak nie mają czasu podczas zawodów, pomogły by nietypowe rozwiązania i promocje np. atrakcje działające nocą/wieczorem/wcześnie rano i wspólna promocja "Zobacz Igrzyska i poznaj Londyn".
Także dobrze by było promować wśród kibiców pomysł pozostania w Londynie lub Wielkiej Brytanii na "chwilę" dłużej, aby poznać miasto/kraj. Oczywiście oferta musi być dostosowana do grupy docelowej - oferta opery, niszowych muzeów może być mało popularna, ale już pomysł "zobacz Big Bena, muzeum figur woskowych, spróbuj lokalnych piw" może być bardziej trafiony. W sumie to samo dotyczy EURO 2012 w Polsce...
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe stanowisko Dyrektor Pionu Operacyjnego w
Turystyka zrównoważona to ważny
Accor chwali swój program
Starsze aktualności:
Niewielkie spadki cen
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach
Opóźnienia w wakacyjnych
Polska zyskuje w
eSky pokazuje pakiety na
Rośnie zainteresowanie małymi obiektami
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Air France-KLM - sierpniowe statystki
5-cio gwiazdkowy luksus dla każdego
Mniej rejsów na Wyspy Galapagos
Turyści podziwiają dziś krajobrazy z korka
Ryanair: biura podróży są niestabilne finansowo
British Airways chce produkcji biopaliwa
Operator hotelowy chce podbić rynek niemiecki
SZAVELTRAVEL - Potrzebne opinie, proszę ;p