Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Sprzedawca wycieczek luksusowych
- Szukasz partner? MICE EXPO!
- Specjalista/ka ds turystyki (Warszawa)
- Specjalista ds turystyki
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Białystok
- Przewodnik Kulinarny/ Gdańsk
- Lokal W CH Nowa Sukcesja
Igrzyska - przekleństwo czy błogosławieństwo dla Londynu?
Brytyjczycy obawiają się nadchodzących Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w przyszłym roku w Londynie, ponieważ jak wynika z prognoz w lipcu i sierpniu 2012 roku, branża turystyczna, a przede wszystkim atrakcje dla turystów w angielskiej stolicy może odnotować znaczący spadek frekwencji wypoczywających turystów.
Być może Igrzyska Olimpijskie w Londynie będą doskonałą reklamą dla miasta nad Tamizą, które w przyszłe wakacje odwiedzą rzesze turystów, jednak lokalna branża turystyczna może ucierpieć w wyniku tej imprezy. Turyści, którzy przybędą w tym czasie do Londynu będą stanowić bardzo specyficzną grupę gości, dla której cele wypoczynkowo - rekreacyjne nie będą priorytetem. Odwiedzą oni Zjednoczone Królestwo głównie po to, aby oglądać zawody sportowe i nie będą chętni do wydawania zbyt dużych ilości pieniędzy na inne sposoby spędzania czasu.
Właśnie ze względu na duże rozproszenie londyńskich obiektów sportowych, gdzie odbędą się zawody, przyjezdni raczej nie będą mieć czasu na inne atrakcje (typu muzea, restauracje, teatry), zabraknie im również czasu na zwiedzanie Londynu. Fani piłki nożnej zajmą za to większość miejsc noclegowych, co uniemożliwi w tym czasie wypoczynek innym turystom.
Może się więc okazać, że w lecie przyszłego roku Londyn odnotuje nawet o 95% mniejszy dochód z turystyki wypoczynkowej. Stracą na tym niektórzy hotelarze (choć większość sumarycznie zyska), a także sektor usług dla turystów. Muzea, restauracje, kluby itp. które nie mogą dostosować oferty do kibiców muszą się liczyć z poważnymi stratami. Być może z racji dużych tłumów, a zatem sporej liczby potencjalnych gości, którzy jednak nie mają czasu podczas zawodów, pomogły by nietypowe rozwiązania i promocje np. atrakcje działające nocą/wieczorem/wcześnie rano i wspólna promocja "Zobacz Igrzyska i poznaj Londyn".
Także dobrze by było promować wśród kibiców pomysł pozostania w Londynie lub Wielkiej Brytanii na "chwilę" dłużej, aby poznać miasto/kraj. Oczywiście oferta musi być dostosowana do grupy docelowej - oferta opery, niszowych muzeów może być mało popularna, ale już pomysł "zobacz Big Bena, muzeum figur woskowych, spróbuj lokalnych piw" może być bardziej trafiony. W sumie to samo dotyczy EURO 2012 w Polsce...
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Długie weekendy listopadowe również
Starsze aktualności:
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Air France-KLM - sierpniowe statystki
5-cio gwiazdkowy luksus dla każdego
Mniej rejsów na Wyspy Galapagos
Turyści podziwiają dziś krajobrazy z korka
Ryanair: biura podróży są niestabilne finansowo
British Airways chce produkcji biopaliwa
Operator hotelowy chce podbić rynek niemiecki
SZAVELTRAVEL - Potrzebne opinie, proszę ;p