Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Serwisy grupowe tracą
Portale grupowych sprzedaży tracą użytkowników, wynika z najnowszych sondaży. Czyżby emocję związane z zakupami za pół ceny opadły, a klienci zrozumieli, że nic za darmo?
Groupon, jeden z najpopularniejszych serwisów zakupowych traci zainteresowanie w Polsce systematycznie od lutego bieżącego roku. Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius największy zasięg osiągnął w dwóch pierwszych miesiącach tego roku. Kolejne miesiące przynoszą straty, w odniesieniu do analogicznych okresów z 2011. W sierpniu serwis odwiedziło jedynie 2,27 mln real users, czyli 1,1 mln mniej niż w lutym br., a 1,4 mln mniej niż przed rokiem.
Mimo to, jak zapewnia dyrektor operacyjny Groupon Polska Andrzej Murawski firma notuje systematyczny wzrost sprzedaży. Większe znaczenie ma liczba sprzedanych ofert, niż odsłon portalu. Klienci coraz chętniej korzystają z rozsyłanych newsletterów oraz takich kanałów informacyjnych jak media społecznościowe. Strona internetowa pełni już tylko rolę transakcyjną - podkreśla szef Groupon Polska.
Podobną dynamiką charakteryzuje się drugi popularny serwis zakupów grupowych Gruper.pl. W ciągu roku liczba użytkowników tego portalu systematycznie spada. W styczniu odnotowano 1,4 mln użytkowników, cztery miesiące później było ich już niewiele ponad milion, podczas gdy w sierpniu jedynie 815 tysięcy.
Przyczyną spadku odsłon portalu może być zmniejszenie liczby ofert prezentowanych w serwisie. Z uwagi na niestabilną sytuację gospodarczą i m.in. ostatnie upadki biur turystycznych serwis zaostrzył kryteria weryfikacji kontraktów. W efekcie liczba ofert spadła o 15 procent.
W dobie popularności serwisów grupowych należy stawiać na jakość, a nie ilość.
Citeam.pl Grupy Allegro, utrzymuje liczbę odwiedzin na poziomie 1,1-1,5 mln użytkowników miesięcznie. Liczba ofert w tym roku wzrosła dwukrotnie, a poziom sprzedaży zwiększył się o niemal 70 procent.
HappyDay.pl odnotował nieznaczny spadek odwiedzin swojej witryny internetowej. W maju serwis odnotował 190 real users i 745 tys. odsłon, w czerwcu - 140 tys. real users i 610 tys. odsłon, w lipcu - 170 tys. RU i 760 tys. odsłon, a w sierpniu - 145 tys. RU i 605 tys. odsłon. Mimo tak trudnego sezonu w branży turystycznej przedstawiciele serwisu uważają, że zawężenie oferty to strzał w dziesiątkę. Co ważne portal ma w planach dalszą ekspansję zakupów grupowych wycieczek.
Za przyczynę spadku liczby odwiedzających serwisy grupowe należy uznać przede wszystkim spadek zainteresowania zakupami grupowych. Jak pokazały ostatnie badania klienci skarżą się na jakość i dostępność świadczonych usług zakupionych na platformach internetowych. Ponadto 15 proc. zakupionych ofert pozostaje niezrealizowanych, z czego ponad połowa kuponów (56 proc.) jest niewykorzystana właśnie z powodu braku dostępności miejsc w dogodnym dla klienta terminie, a 21 proc. to kupony anulowane przez organizatora.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Koniec boomu na zakupy grupowe?
[2012-10-16 13:32 79.184.58.*]
Stawiać na jakość? Hehe..dobre..z pewnoscia stawiali na jakośc wybierając takich touroperatorów jak Alba Tour, Africano, Filiz czy tez ostatnio fly.pl..hehe odpowiedz »
Koniec boomu na zakupy grupowe?
[2012-10-17 11:49 178.43.107.*]
My Deal pl. Nie zwrócił obiecanej prowizji w związku z upadkiem BP Atena. Z obiecanych 14 dni, minęło już ponad 100 (roboczych!). Dodatkowo, w trakcie wczorajszej interwencji dowiedziałam się, że "powinnam się ciszyć, że w ogóle zamierzają mi cokolwiek oddać choć nie muszą" Na maile nie odpowiadają... odpowiedz »
Koniec boomu na zakupy grupowe?
[2012-10-18 13:49 176.111.24.*]
To bardzo dobra wiadomość, niech nikt sobie nie wyobraża, że można sprzedawać ofertę hotelową za 25% ceny standardowej. Tak bo 50% to kwot, którą płaci klient a do 50% +VAT pobiera portal. Dwa lata temu sygnalizowałem, że ten system sprzedaży to rozregulowanie runku, obniżenie jakości, nieuczciwa konkurencja, wytworzenie się nowej grupy klientów polujących wyłącznie na te oferty, najdroższa reklama-żadna reklama itp. Tak czy inaczej branża hotelowa jeszcze długo będzie się wygrzebywać z tego gruperowego bagna.
H3* odpowiedz »Koniec boomu na zakupy grupowe?
[2012-10-19 14:28 89.75.178.*]
Święta prawda, to jest złodziejski system. odpowiedz »
Koniec boomu na zakupy grupowe?
[2012-10-19 14:30 89.75.178.*]
Święta prawda, to jest złodziejski system. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Sierpień będzie lepszy od
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Turystyka i sport dla wszystkich
Rekordowe upały - zobacz gdzie
Travelplanet.pl: korekta raportu
Ile kosztują poselskie podróże?
Geovita: warto było wziąć udział w Targach ITB Berlin 2011
Ukazał się nowy przewodnik Michelin
HoReCa: Na tych targach musisz być!
Condohotels Group - podsumowuje i planuje
Baza narciarska? To nie w Polsce
Lokale sprzedają alkohol nieletnim?
Twardogóra: próba podpalenia baru
Pobiegnij w Kraków Business Run
Lotnisko w Modlinie planuje rozbudowę