Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Polki częściej sięgają po piwo
Polki polubiły piwo. Kobiety chętnie sięgają po gatunki ze słodką nutą i owocowym aromatem - wynika z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Podobnie jak mężczyźni, kobiety nie przepadają natomiast za piwem bezalkoholowym.
Piwo przestało kojarzyć się z typowo męskim trunkiem. Coraz więcej pań docenia zalety tego napoju, zwłaszcza w czasie letnich upałów.
"Bardzo powszechny staje się widok osób pijących w ogródku piwnym, zarówno mężczyzna, jak i kobieta. Co jest bardzo charakterystyczne, nawet w towarzystwie tylko kobiecym na stole pojawia się piwo" - mówi Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle. "Ale to, co obserwujemy dzisiaj, w tak zwanej pełni sezonu, to jest właśnie sięganie po piwo z powodu jego walorów i cech sensorycznych. Nie zapominajmy, że jest to napój, który gasi pragnienie" - dodaje.
Większość kobiet nie przepada za smakiem tradycyjnego piwa, uważając je za gorzkie. Preferują natomiast słodsze piwa owocowe lub mieszanki piwa i lemoniady. Polkom smakuje również pszeniczne piwo belgijskie z dodatkiem kolendry i skórki pomarańczy oraz tzw. sweet stout - ciemne piwo górnej fermentacji, które zawiera dużą ilość laktozy. Dzięki temu ma łagodny, słodki smak. Coraz więcej kobiet sięga jednak również po ciemne gatunki z dużą ilością goryczki chmielowej. Podobnie jak mężczyźni, kobiety nie przepadają natomiast za piwem bezalkoholowym.
"Bardzo dobrze, że są obecne na rynku, bo tworzą swego rodzaju alternatywę. Ale na razie piwa bezalkoholowe nie robią w Polsce kariery" - podkreśla Danuta Gut.
Według badań firmy Nielsen statystyczny Polak pije rocznie 100 litrów piwa. Badania pokazują również, że Polacy, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, lubią eksperymentować i próbować nowych smaków. Producenci piwa wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadzają nowe produkty i smaki. Zdaniem Danuty Gut będą to przede wszystkim napoje typu shandy i radler.
"Na polskim rynku piwa jest jeszcze wiele miejsca dla różnych producentów, różnych piw (typów i gatunków) i dla podziału tego na grupy konsumenckie. Trzeba powiedzieć, że dla polskiego konsumenta, dla bogactwa polskiego rynku jest bardzo dobrze, że jest on tak zróżnicowany i tego miejsca jest naprawdę dużo" - zauważa Danuta Gut.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego prognozuje, że po nieco słabszym ubiegłym roku, obecny przyniesie wzrost konsumpcji piwa. Przyczynić się mogą do tego między innymi mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
VI Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku już w sierpniu
Czy turystyka biznesowa ma szanse na rozwój w Polsce?
Turkish Airlines coraz bliżej zakupu LOT-u?
Boeing: ceny samolotów poszybowały w górę
Turystyka i sport dla wszystkich
Rekordowe upały - zobacz gdzie
Travelplanet.pl: korekta raportu
Ile kosztują poselskie podróże?
Geovita: warto było wziąć udział w Targach ITB Berlin 2011
Ukazał się nowy przewodnik Michelin