TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet zakończył 2011 zyskiem

W roku 2011 Travelplanet.pl uzyskał ponad 18 mln przychodów ze sprzedaży co dało wzrost do roku ubiegłego o ponad 7%. Wzrost sprzedaży i ścisła kontrola kosztów pozwoliła na uzyskanie dodatniego wyniku EBIDTA. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiększać dynamikę sprzedaży.


- Miniony rok był trudny dla branży turystycznej co wynikało z niepokojów społecznych w Afryce jak również gwałtownego wzrostu kursu walut w ostatnim kwartale roku. Mimo tych niekorzystnych dla branży zjawisk Spółka uzyskała wzrost przychodów i poprawiła wyniki operacyjne. Wypracowaliśmy zysk na poziomie EBITDA wyższy o ponad 1,5 mln zł w stosunku do roku ubiegłego. Niestety poprawa wyników była mniejsza niż oczekiwaliśmy i nie pozwoliło to na zrealizowanie naszej prognozy na rok 2011 - owiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Przychody (w przypadku spółki giełdowej mówimy tu o samej prowizji) w 2011 wyniosły 18 mln złotych i były o 7,1 proc. większe od przychodów z roku 2010. Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 138 tysięcy złotych. Nominalna różnica w stosunku do roku ubiegłego wyniosła 1,54 mln złotych.

- Ograniczenie kosztów działalności o 3,2% w stosunku do roku ubiegłego jak również ograniczenie kosztów ogólnego zarządu o 27% w stosunku do roku ubiegłego pozwoliło na poprawę wyników finansowych w 2011. Te mocniejsze fundamenty będą dla nas podstawą do dalszej poprawy wyników finansowych Spółki - dodała Bożena Garbińska, członek zarządu ds. Finansowych.

Spółka w trakcie 2011 roku zmniejszyła koszty operacyjne o 3,2% proc. tj. z 19.896 tys. zł w 2010 do 18.266 tys. zł w 2011 roku przy jednoczesnym wzroście przychodów o 7,1%. Spółka znacząco obniżyła koszty ogólnego zarządu zmniejszając je z 4.421 tys. zł w roku 2010 do 3.227 tys. zł w roku 2011, co daje spadek tych kosztów o 27%.

- Oczekuję, iż rok 2012 będzie dla nas rokiem przełomowym, poczynione w 2011 inwestycje jak również niższa baza kosztowa pozwoli nam na osiągniecie dynamicznego wzrostu przychodów i zysków - powiedziała Bożena Garbińska.

Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w 2011 wyniosła 161,5 mln PLN i była wyższa o 6,2% proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy wartość sprzedaży wyniosła 152,1 mln zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet EBIDTA spółka branża turystyczna spółka Afryka wzrost sprzedaży prognoza branża turystyczna turystyka wynik sprzedaży sprzedaż inwestycje baza koszta spadek finanse


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję