TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet zakończył 2011 zyskiem

2012-03-21

W roku 2011 Travelplanet.pl uzyskał ponad 18 mln przychodów ze sprzedaży co dało wzrost do roku ubiegłego o ponad 7%. Wzrost sprzedaży i ścisła kontrola kosztów pozwoliła na uzyskanie dodatniego wyniku EBIDTA. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiększać dynamikę sprzedaży.

r e k l a m a


- Miniony rok był trudny dla branży turystycznej co wynikało z niepokojów społecznych w Afryce jak również gwałtownego wzrostu kursu walut w ostatnim kwartale roku. Mimo tych niekorzystnych dla branży zjawisk Spółka uzyskała wzrost przychodów i poprawiła wyniki operacyjne. Wypracowaliśmy zysk na poziomie EBITDA wyższy o ponad 1,5 mln zł w stosunku do roku ubiegłego. Niestety poprawa wyników była mniejsza niż oczekiwaliśmy i nie pozwoliło to na zrealizowanie naszej prognozy na rok 2011 - owiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Przychody (w przypadku spółki giełdowej mówimy tu o samej prowizji) w 2011 wyniosły 18 mln złotych i były o 7,1 proc. większe od przychodów z roku 2010. Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 138 tysięcy złotych. Nominalna różnica w stosunku do roku ubiegłego wyniosła 1,54 mln złotych.

- Ograniczenie kosztów działalności o 3,2% w stosunku do roku ubiegłego jak również ograniczenie kosztów ogólnego zarządu o 27% w stosunku do roku ubiegłego pozwoliło na poprawę wyników finansowych w 2011. Te mocniejsze fundamenty będą dla nas podstawą do dalszej poprawy wyników finansowych Spółki - dodała Bożena Garbińska, członek zarządu ds. Finansowych.

Spółka w trakcie 2011 roku zmniejszyła koszty operacyjne o 3,2% proc. tj. z 19.896 tys. zł w 2010 do 18.266 tys. zł w 2011 roku przy jednoczesnym wzroście przychodów o 7,1%. Spółka znacząco obniżyła koszty ogólnego zarządu zmniejszając je z 4.421 tys. zł w roku 2010 do 3.227 tys. zł w roku 2011, co daje spadek tych kosztów o 27%.

- Oczekuję, iż rok 2012 będzie dla nas rokiem przełomowym, poczynione w 2011 inwestycje jak również niższa baza kosztowa pozwoli nam na osiągniecie dynamicznego wzrostu przychodów i zysków - powiedziała Bożena Garbińska.

Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w 2011 wyniosła 161,5 mln PLN i była wyższa o 6,2% proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy wartość sprzedaży wyniosła 152,1 mln zł.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet EBIDTA spółka branża turystyczna spółka Afryka wzrost sprzedaży prognoza branża turystyczna turystyka wynik sprzedaży sprzedaż inwestycje baza koszta spadek finanse


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję