Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Hotelarzu! Żyj w przyjaźni z Facebookiem.
Coraz głośniej wypowiadane social media i "Lubię to!" to już nie tylko moda na innowacje, ale ważne narzędzie marketingowe, dzięki któremu można pozyskać sporą rzeszę potencjalnych klientów. Branża hotelarska, zwracająca szczególną uwagę na swoją konkurencję, w naturalny sposób musi rozszerzyć swoją promocję w Internecie. Już nie tylko strona internetowa, ale również fan page obiektu noclegowego na Facebooku - staje się konieczny. Umiejętnie prowadzony profil przyciągnie nowych gości, zapełni terminarze rezerwacji i zapewni szeroką promocję ośrodka.
Liczby mówią same za siebie: 500 milionów użytkowników na świecie, w tym 3-6 milionów użytkowników w Polsce to duży i szybko rosnący target, do tego otwarty na nieagresywne, wręcz subtelne działania promocyjne. Własne, skuteczne i angażujące Internautów akcje na portalu społecznościowym szybko okażą się "strzałem w dziesiątkę", bo nie ma nic cenniejszego w reklamie jak nawiązanie bezpośredniej interakcji z użytkownikiem - potencjalnym klientem. Warto pamiętać, aby czerpać inspirację od najlepszych, jednak nie powielać wzorców. Właściciele i zarządzający bazą hotelową nie powinni działać po omacku, testować i uczyć się na prawdziwych Internautach, ponieważ mogą popełnić niewybaczalny dla mediów społecznościowych błąd, który zniechęci odbiorców.
Pojawiają się ciekawe inicjatywy, które mimo iż pochodzą z rynków zagranicznych to z powodzeniem mogą zostać zastosowane przez polskich hotelarzy. Najważniejszym serwisem społecznościowym obecnych czasów bez wątpienia jest Facebook. Stąd poniżej kilka pomysłów, inspiracji, wartych przetestowania po to by wyróżnić profil hotelu, spośród innych podobnych. Reklama na Facebooku jest nie tylko tanim sposobem na promocję, ale niezwykle skutecznym, bo absorbującym użytkownika. Szczególnie w branży hotelarskiej widać wzrost zainteresowania reklamą w social mediach.
Zgodnie z najnowszym raportem Internet Standard "Ad Standard 2012" okazuje się, że największy wzrost wydatków na reklamę internetową uzyskał sektor spędzania czasu wolnego (obiekty hotelarskie, turystyczne, noclegowe) z imponującym wynikiem 81% wzrostu w stosunku do III kwartału roku 2010. Przeprowadzono również ankietę na temat odbierania różnych form reklamy internetowej. Okazuje się, że aż 46% respondentów odwiedzało profil jakiejś marki - firmy, 22% rozmawiało o profilu firmy ze znajomymi, a 14% Internautów dołączyło profil firmy do swoich znajomych, czyli polubiło jej fan page. Takie wyniki tylko utwierdzają w przekonaniu, ze warto poświęcić czas, aby wypromować się w serwisie społecznościowym Facebooku, ponieważ właśnie tam drzemią ogromne pokłady potencjalnych klientów, których warto skłonić do zapoznania się z ofertą.
Od czego zaczynamy?
Facebook oferuje internautom bardzo prostą metodę promocji różnych przedsięwzięć - w branży hotelarskiej będzie to reklamowanie firmy, obiektu noclegowego, wydarzenia turystycznego, strony internetowej. Za pomocą fan page, czyli własnej strony na Facebooku, możemy informować, polecać, reklamować, nawiązywać kontakty z użytkownikami i wymieniać informacje na linii przedsiębiorca - potencjalny klient. Każdy profil zbiera swoich fanów, którzy klikając "Lubię to", stają się przyjacielem fan page i obserwują to, co dzieje się na stronie. Warto uzupełnić stronę o ciekawe i ważne dla odwiedzających informacje oraz zdjęcia i logotyp, tak aby fan page zapadł w pamięci i stał się rozpoznawalny.
Pierwsze zdobywanie fanów strony na Facebooku to mozolne poszukiwanie własnych znajomych, natomiast potem, w miarę uzupełniania fan page o ciekawe informacje, konkursy, debaty, ankiety - będę przybywać nowi. Profil firmowy w mediach społecznościowych tym różni się od strony www, że wymaga stałej obecności administratora, który reaguje na wszystkie wpisy. Strona jest statyczna, przypomina monolog tylko jednego podmiotu, natomiast fan page to dwustronna komunikacja, aktywny dialog. Należy pamiętać o najważniejszym atucie mediów społecznościowych: im więcej fanów lubiących profil - tym większy odzew na każdy nasz wpis. Im większa grupa naszych fanów polubi dany wpis, tym więcej osób (znajomych naszych znajomych) go zobaczy, co daje szansę na szerszą promocję strony. Każdy użytkownik, który kliknął "Lubię to!" na stronie firmy jest na wagę złota, ponieważ automatycznie subskrybuje wysyłane przez firmę wiadomości - a jeżeli jakąś uzna za wartą uwagi, udostępni swoim znajomym. Wykorzystując możliwości komunikacyjne oraz marketingowe serwisu Facebook można realizować różnorodne cele strategiczne oraz marketingowe firmy czy marki.
Samo założenie profilu na Facebooku nie gwarantuje sukcesu., Kiedy już pozyskamy przyjaciół profilu warto być aktywnym administratorem. Każdy, kto polubił profil, oczekuje czegoś w zamian: unikalnych informacji, specjalnych promocji, rabatów. Strona musi być odświeżana, aktualizowana - musi żyć, by stale interesować jej przyjaciół. Najlepszym sposobem na to jest pozyskanie fanów, którzy sami zaczynają się udzielać, publikując wpisy, komentarze, dodając ankiety i zdjęcia, czyli reagując na nasze zachęty i akcje. Liczba aktywnych fanów, jak mówią badania, przekłada się na aktywność i nawet 50% zwiększony ruch na firmowej stronie internetowej. To skłania do przygotowania odpowiedniej oferty również na rzeczywistej stronie www, która zachęci internautów do podążania zakładaną przez administratorów ścieżką i zarezerwuje nocleg w danym obiekcie hotelowym.
- Strony internetowe dla naszych klientów, działających w branży hotelarskiej, muszą być skorelowane z ich profilem na Facebooku, ponieważ to gwarantuje pozyskanie nowego źródła pozyskiwania gości i turystów, chcących zarezerwować miejsce w hotelu, pensjonacie, domu wczasowym czy innym obiekcie noclegowym - potwierdza Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory, oferującej usługi internetowe dla branży hotelarskiej. Przyciągająca uwagę strona internetowa, zamieszczenie widgetu z Facebooka, prowadzenie firmowego fan page.a oraz ustalenie strategii marketingowej przedsięwzięcia połączone z reklamą obiektu noclegowego w turystycznych serwisach to najchętniej kupowana przez właścicieli i zarządzających obiektami hotelowymi usługa w naszej firmie - dodaje.
Bezpośrednie dotarcie do określonej grupy docelowej naszej firmy i pozyskanie ich "lajków" to duży sukces. Teraz jeszcze trzeba zaproponować im coś, co zwiększy ich sympatię do firmy - marki, zachęci do komentowania, działania, czyli interakcji. Największy napływ nowych fanów profilu zapewniają konkursy, które są idealną okazją do wypromowania swojej marki. Odpowiednio przemyślane, zdefiniowane cele marketingowe, kreatywne i dobrze przeprowadzone przybliżą fanów - potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą, przybliżenia im specyfiki i oryginalności marki. Konkurs nie tylko angażuje użytkowników social media w zabawny, ekscytujący sposób, ale daje możliwość poznania preferencji i gustu przyszłych klientów. Oczywiście ważne jest, aby konkurs wieńczyła lista nagród - jak podpowiadają liczne badania internauci zostają fanami jakiejś strony na Facebooku, bo chcą otrzymać rabat, wziąć udział w promocji, otrzymać gratis. Regulamin przeprowadzenia konkursu musi być zgodny z zasadami portalu społecznościowego, a promując losowania, konkursy, loterie i inne zabawy z nagrodami nie można używać nazwy Facebook, chyba że otrzymamy pisemną zgodę serwisu. Nie można już przyznawać nagród za wpisy na tablicy lub w komentarzach. Prowadzenie akcji konkursowych, promujących stronę jest od niedawna dozwolone jedynie za pomocą aplikacji.
- Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na samodzielne napisanie aplikacji do przeprowadzenia konkursu najlepiej skorzystać z usług zewnętrznych. Zgłasza się do nas wiele firm oferujących usługi hotelarskie, które zlecają nam napisanie specjalnie dla nich aplikacji pozwalających na przeprowadzenie konkursów. Przemyślana strategia promocji, regulamin zgodny z wytycznymi serwisu społecznościowego i oryginalna forma angażująca użytkowników zapewni szum społecznościowy i pozyskiwanie nowych, potencjalnych gości hotelowych - mówi Marek Brodowski, webmaster w firmie NetFactory, oferującej prowadzenie firmowych stron i pisanie aplikacji na Facebooka. Koszty są niewielkie, a ma się pewność, że strona nie zostanie zablokowana, a konkurs odbędzie się zgodnie z prawem i zyska rozgłos oraz aktywnych użytkowników - dodaje.
- Aplikacje to idealne wsparcie działań prowadzonych w social media. Dają one możliwość zaktywizowania fanów w obrębie fan page.a. Te działające na Facebooku pozwalają zaangażować interesującą nas grupę docelową oraz subtelnie zbliżyć ją do promowanej marki czy produktu. Wirusowy charakter aplikacji przekłada się na coraz większą liczbę ich użytkowników, a to niepowtarzalna szansa pozyskania potencjalnych klientów - potwierdza Małgorzata Ordziniak, Specjalista ds. Sprzedaży reklam dla branży hotelarskiej w firmie NetFactory.
Z końcem marca 2012 roku zmienił się wygląd firmowego profilu na Facebooku. Oś czasu to rodzaj wykresu, w którym na linii czasu zaznaczone są różne wydarzenia związane z firmą lub osobą. Silniej wyeksponowano treści tworzone przez administratora profilu. Na górze znalazło się panoramiczne zdjęcie, które może promować markę obiektu noclegowego, miejscowość, w której jest zlokalizowany bądź logotyp firmy. Pod nim standardowo wyświetlane są najważniejsze wiadomości. Posty na osi uporządkowane są chronologicznie, ale istnieje możliwość wyróżnienia ich za pomocą gwiazdki. Wtedy wybrany post pozostaje na początku osi czasu. Posty fanów zamknięte zostały w osobnej ramce. Na górze strony pojawił się też panel administratora, który grupuje powiadomienia, informacje o nowych znacznikach "lubię to" i statystyki.
Wykorzystując możliwości komunikacyjne oraz marketingowe serwisu Facebook, branża hotelarska ma możliwość zrealizowania różnorodnych celów strategicznych oraz marketingowych. Wszystko zależy od tematyki, rodzaju działań i oferty promowanego obiektu hotelowego. Wszystko zależy od najważniejszego faktu: jeżeli uda się nam uzbierać grupę kilkuset fanów to to mamy podstawę do kolejnych ciekawych akcji. Podsumowując, kontakt z tą drugą stroną, czyli potencjalnymi klientami w Internecie nigdy nie był tak prosty! Warto wykorzystać możliwości jakie stwarza przed nam serwis społecznościowy.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Konkurs Turystyczne Odkrycia 2012
Kilka zmian w formule targów turystycznych
Jednak będą loty z Bydgoszczy do Warszawy
Awaria systemu uszczęśliwiła podróżnych
Noc Muzeów w Tarnowie. Zobaczymy wyremontowany ratusz w pełnej krasie
Enovatis ma nowego prezesa zarządu
Czarter Bingo Airways lądował awaryjnie w Warszawie
Rzeszów kontra LOT. To tylko kampania wyborcza?
Nowa usługa dla pasażerów lotów międzykontynentalnych
Pogłębia się przepaść pomiędzy dużymi i małymi lotniskami w Polsce
Który fast-food najpopularniejszy?
Z Krakowa do Moskwy bez przesiadek