TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Produkcja pendolino już się rozpoczęła, a PKP Intercity czeka na decyzję Brukseli

2012-04-06

Pod koniec 2013 r. na polskich torach mają pojawić się nowe pociągi pendolino. Maszyny powstają we włoskiej fabryce w Savigliano. Pojawił się jednak problem. PKP Intercity czeka na decyzję Brukseli w sprawie finansowania zakupu dwudziestu pociągów.

r e k l a m a


Właścicielem zakładów Fiata Ferrovarii jest francuski Alstom. Wcześniej, przed zawarciem umowy z PKP Intercity sugerowano, że część zamówienia zrealizuje zakład Alstom-Konstal w Chorzowie. Tak się jednak nie stało.

Prawdopodobnie nowe pociągi będą kursowały pod nazwą Bielik, zatem Aero i Błyskawica odpadną. Są to jednak niepotwierdzone jak na razie informacje. Wstępna wersja znaku graficznego jest już gotowa. Zostanie on wkomponowany w malaturę pociągów (ich wzór malowania).

W Pendolino Intercity podróżni będą mogli wybrać klasę drugą, pierwszą albo biznes (to całkowita nowość). Ceny biletów za podróż w klasie biznes i pierwszej będą zależne od liczby odbywanych podróży, przewoźnik ma zamiar wprowadzić program lojalnościowy. Opłata za przejazd w klasie drugiej będzie natomiast uzależniona od daty zakupu biletu, im wcześniej i dalej od szczytu przewozów, tym taniej. Przykładowo, najmniej za bilet na pociąg Pendolino z Warszawy do Gdyni, Krakowa lub Katowic w drugiej klasie zapłacimy ok. 60 zł, zaś najwięcej w pierwszej - ok. 150 zł. Koszty podróży w klasie biznesowej wciąż owiane są tajemnicą. Pasażerowie będą mogli skorzystać z sieci WiFi, za dodatkową opłatą.

PKP Intercity zapowiada, że na pokładach Pendolino będzie można pojechać z Warszawy do Trójmiasta (na remontowanej linii E65, na której modernizację zostanie wydanych 10 mld zł do 2013 r.) w 2,5 godziny, zaś ze stolicy do Krakowa i Katowic w 2 godz. 15 minut. Na trasie z Warszawy do Gdańska pendolino ma się rozpędzić do 160 km/h, 200 km/h na CMK.

PKP Intercity ma jednak problem. Do tej pory inwestycja nie ma oficjalnie zapewnionego finansowania. Połowa potrzebnych na pendolino środków ma pochodzić z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Resztę spółka ma pozyskać z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Komisja Europejska ma wątpliwości co do zaproponowanego modelu finansowania i 10-letniej umowy na świadczenie przewozów międzywojewódzkich zawartej przez spółkę PKP IC i Ministerstwem Infrastruktury w lutym 2011 r. KE bada czy taka pomoc publiczna jest dozwolona.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Intercity pendolino Alstom Fiat Ferovaria Aero Bielik Błyskawica Salvigliano Bruksela Komisja Europejska klasa biznes pierwsza klasa druga klasa cena biletów z Warszawy do Gdyni z Warszawy do Krakowa z Warszawy do Katowic CMK z Warszawy do Trójmiasta Europejski Bank Inwestycyjny program Infrastruktura i Środowisko przewozy międzywojewódzkie


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję