Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
PKP w telefonie komórkowym
Spółka PKP Intercity wraz z kilkoma przewoźnikami kolejowymi, opracowała specjalną aplikację, za pomocą której można sprawdzić informacje o ruchu pociągów. Usługa została pilotażowo uruchomiona 21 grudnia bieżącego roku.
System pokazuje ruch pociągów wszystkich przewoźników pasażerskich w Polsce z wyjątkiem samorządowej spółki Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Aplikacja dostępna jest m.in. na stronie www.intercity.pl. Umożliwia sprawdzenie aktualnych godzin odjazdów i przyjazdów na stacji startowej, końcowej oraz na stacjach pośrednich, przez które przejeżdża dany pociąg. Na tablicy widoczne będą również ewentualne opóźnienia.
System czerpie dane, aktualizowane na bieżąco przez dyżurnych ruchu PKP PLK na całej trasie przejazdu pociągu. Dla stacji, na których pociąg ma planowe zatrzymanie w czasie późniejszym niż bieżąca godzina, system podaje prognozę opóźnienia, która może ulec zmianie.
Korzystanie z aplikacji jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć na baner "Informacja o ruchu pociągów" na stronie PKP Intercity i w wyszukiwarce wpisać stację, która interesuje podróżnego. Na ekranie wyświetlą się wszystkie pociągi rozpoczynające, kończące bieg lub przejeżdżające przez nią. Po kliknięciu w numer danego pociągu można zobaczyć całą trasę, wraz z godzinami przyjazdów i odjazdów z poszczególnych stacji. Jeżeli w kolumnie "opóźnienie przyjazdu" podana liczba minut poprzedzona jest minusem, oznacza to, że pociąg do danej stacji przyjechał wcześniej.
"Rozwiązanie to jest podobne do tego, które funkcjonowało dotychczas na naszej stronie, tylko dotyczy całej Polski, a nie tylko Dworca Centralnego. W czasach, kiedy coraz więcej osób posiada mobilne urządzenia z dostępem do Internetu takie rozwiązanie może być bardzo dobrym źródłem informacji w trakcie lub przed podróżą" - zaznacza Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Na razie aplikacja jest udostępniona pilotażowo. Jeśli rozwiązanie okaże się skuteczne, zostanie stałym elementem strony internetowej przewoźnika. Aplikacja jest również dostępna pod bezpośrednim adresem http://infopasazer.intercity.pl.
Informacje na temat ruchu pociągów, rozkładu jazdy oraz ofert specjalnych również w punktach informacyjnych na dworcach oraz pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Dział transport:
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Nowe połączenie z Katowice
Enter Air powiększa bazę
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Kielce: ogródki piwne będą czynne dłużej?
Przewoźnicy zacieśniają współpracę
Aresztowania w sprawie afery z koniną
Do stolicy Danii 12 razy w tygodniu
Nowy przewodnik kulinarny Michelin już w sprzedaży
Krakowska Izba Turystyki organizuje konferencję
Przed nami Targi Podróż Marzeń