TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Emirates analizuje swój wpływ na gospodarkę

Linie lotnicze Emirates, wspólnie z Frontier Economics opublikowały wyniki analizy wpływu działalności przewoźnika na rozwój społeczno-gospodarczy Starego Kontynentu. Według publikacji w samej tylko Polsce działalność przewoźnika zapewnia ponad 4 tys. miejsc pracy.


Już na początku 2014 roku linie Emirates obsługiwały loty do 29 portów lotniczych w 28 miastach 16 państw członkowskich UE, co dawało łącznie 700 lotów tygodniowo w obie strony.

W analizie firmy Frontier zmierzono wpływ bliskowschodniego przewoźnika na rozwój gospodarczy w Europie biorąc pod uwagę trzy kategorie: korzyści gospodarcze bezpośrednie, pośrednie i indukowane, korzyści komunikacyjne i katalizowane (stymulowane) oraz wybór konsumenta. Według szacunków analityków, działalność Emirates, przy uwzględnieniu wpływu katalizowanego 220 połączeń, które oferują jako jedyny przewoźnik na danej trasie, zapewniała 85,1 tys. miejsc pracy w całej Unii Europejskiej na przełomie lat 2013 i 2014. Składają się one na 6,8 mld euro unijnego PKB. Ponadto dzięki zakupom samolotów A380, dokonanym przez przewoźnika w tym samym okresie, możliwe było utrzymanie 41 tys. miejsc pracy, co odpowiada 3,4 mld euro PKB.

"Linie Emirates działają na rynku europejskim z pełnym zaangażowaniem. Wszystko zaczęło się w 1987 roku, kiedy otworzyliśmy pierwsze połączenie z Dubaju do portu lotniczego Londyn Gatwick. Od tego czasu z uwagi na rosnące zapotrzebowanie rozwinęliśmy naszą działalność i obecnie obsługujemy ponad 350 lotów pasażerskich z Europy tygodniowo, zapewniając połączenia do miast na całym świecie przez nasz port przesiadkowy w Dubaju" - powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates.

Kiedyś podróże zagraniczne z Europy wiązały się z koniecznością wyboru połączenia z jednego z dużych europejskich portów przesiadkowych, a często także powrotu tą samą drogą. W rezultacie pozostałe większe miasta kontynentu pozostały na peryferiach głównych szlaków komunikacyjnych, co ograniczyło rozwój handlu i napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych w ich regionie.

Według analizy Frontier, istnieje w sumie 220 połączeń z Europy, które obsługiwane są wyłącznie przez linie Emirates. Spośród nich 21 to połączenia bezpośrednie z miast europejskich do Dubaju, a pozostałe 199 to jedyne na danej trasie połączenia pośrednie z międzylądowaniem w Dubaju. Wszystkie pozostałe linie i sojusze lotnicze oferują na tych trasach połączenia z przynajmniej jeszcze jednym dodatkowym międzylądowaniem.

Z raportu wynika, że obecność Emirates w 28 miastach Europy przyczynia się do rozwoju w regionach, szczególnie w przypadku krajów bez dużych portów przesiadkowych, które na ogół były omijane przez innych przewoźników. Doskonałym tego przykładem jest Polska. Wyniki raportu potwierdziły, że linie Emirates, zapewniają zatrudnienie 4 120 osobom w Polsce. Działalność przewoźnika przynosi polskiemu PKB 106 mln euro.

Z raportami odnośnie poszczególnych kontynentów można zapoznać się pod adresem www.emirates.com




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
emirates frontier economics linie lotnicze analiza ekonomiczna pkb gospodarka unia europejska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję