Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
OSAT prosi o pomoc
W związku z pojawieniem się nowych umów agencyjnych szum wokół TUI nie cichnie. Szum, który wywołali agenci po otrzymaniu nowych umów od organizatora.
Artur Grocholski, prezes zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów po raz kolejny wystosował "list intencyjny" w sprawie ochrony interesów agentów. Tym razem jego odbiorcami są: Paweł Niewiadomski, Prezes PIT oraz Giertler Aleksander, Prezes ITRP.
Zdaniem OSAT-u swoim stanowiskiem TUI łamie prawo. Koncern TUI Poland Sp. z o.o. reprezentowany przez Pana Prezesa Andryszaka postanowił zmienić dotychczasowy porządek regulowany zapisami Ustawy o usługach turystycznych i gwarantujący jednolitą politykę sprzedażową we wszystkich kanałach dystrybucji Co gorsze skonstruowana umowa reguluje wyłącznie obowiązki biur agencyjnych względem TUI. Obowiązki Touroperatora względem sieci sprzedaży praktycznie minimalizując do zera
Łamiące umowę o zasadach zdrowej konkurencji praktyki TUI dotyczą także wykorzystywania baz danych Klientów pozyskanych przez agentów, jednocześnie zachęcając do zakupu oferty w biurach firmowych. A także niedopuszczalnego zdaniem agentów jednostronnego obniżania należnej prowizji, zmieniając zasady w środku sezonu.
Po raz kolejny OSAT prosi o wsparcie, apeluje o integrację środowiska turystycznego i ma nadzieję... - czytamy na zakończenie listu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-17 16:47 89.171.250.*]
zanim wyśle niech przeczyta bo są błędy! odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-17 19:22 31.178.126.*]
Trzymam kciuki za TUI i podziwiam Andryszaka za determinację! odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-17 19:54 62.21.84.*]
To trzeba mieć tupet. Jak znalazłem Pani posty z kwietnia tego roku, w których tak maśli Pani Prezesowi,że aż wstyd, to jakoś Pani nie ustosunkowała się do swoich zobowiazań. Rozumiem,że jest Pani pracownikiem TUI , skoro wygłasza Pani takie sądy.
Ja mogę nawet zrozumieć,że jak ktoś siedzi w CC, to boi się o swój stołek,ale należy mieć jakieś poczucie sytuacji.
Przypominał Pani post z kwietnia i czekam na to wsparcie od Pani ukochanego Prezesa:
"Te agencje, które umieją sprzedać ofertę nie zostaną bez wsparcia." odpowiedz »Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:19 31.178.126.*]
Nie pracuję dla TUI, ani dla żadnego innego tour-operatora. W branży jestem jednak od kilkunastu lat. Zaczynałam rzeczywiście w Call Center :) i mam dużo szacunku dla ludzi, którzy tam pracują. A od pewnego czasu mam własną firmę, nie muszę więc nikomu "maślić", bo ze stołka zrzucić mnie mogą tylko klienci.
Cieszę się jednak, że jest tour-operator, który nie pozwala się szantażować grupie agencji, co to same mało sprzedają, ale nie pozwalają biuru podróży na dodatkowe działania. Kilku tour-operatorów przekręciło się właśnie dlatego, że im zabrakło odwagi TUI. Maślili agentom zamiast rozliczać ze sprzedaży i wystawiać faktury za katalogi i study-toury, na których agenci świetnie się bawili, ale nie sprzedawali więcej. odpowiedz »Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:56 62.21.84.*]
Co do maślenia- nie uważam,że podawanie na umowach dla klienta prowizji dla agenta miałoby jakikolwiek sens.
Może na tych umowach podamy również wysokość prowizji Tui i pensje pracowników Tui z prezesem na czele?
Chociaż może kilku osobom oczy by się otworzyły-podam jeden przykład.Sprzedaliśmy bilet lotniczy czarterowy Tui za 297zł- wie Pani ile wyniosła nasza prowizja? 4,70zł.- bo Tui opłat lotniskowych naliczyło za 250zł.
1.Jeżeli nie pracuje Pani w Tui,to dlaczego pisze Pani,że agenci sprzedający dobrze Tui,dostaną wsparcie?Skąd taka wiedza?
2.Też można powiedzieć,że mam dość obiektywny pogląd na sprawę turystyki( jestem w tej branży nowy) i oczywiście można znależć wiele punktów, na temat których należy dyskutować,ale mam dostęp do tego, co w tej chwili daje Tui i nie widzę tego wsparcia dla agentów
3.Co do wystawiania faktur za katalogi- bardzo proszę- jestem w stanie za nie zapłacić-ale niech będą dostępne i w realnej cenie( wszystkie materiały reklamowe Tui są w Polsce droższe niż w Niemczech)
4.Study- toury- nikt nie był z naszego biura jeszcze na żadnym, chociaż należymy do biur Vip:)
5. Tui ma budżet na wsparcie agentów- proszę podać co się z nim dzieje?
Kto z niego korzysta, w jakim stopniu?
6.W tym roku nasze biuro ma wzrost sprzedaży o ok.200% na produkcie Tui- przy promocjach jakie proponuje prezes w CC i internecie na pewno nie utrzymamy tego obrotu w przyszłym roku, a to spowoduje spadek sprzedaży i zmniejszenie wysokości prowizji- pytam więc- dlaczego agenci nie mogą sprzedawać w cenach promocyjnych kosztem swojej prowizji?
Gdzie tu jest odwaga prezesa?
7.Dlaczego na stronie Tui nie ma spisu biur agencyjnych?To my nie sprzedajemy ich oferty?
Proszę zadzwonić na CC i spytać, czy biuro generujące najwiekszą sprzedaż w Polsce na produkcie Tui jest na ich stronie?
Nie ma, bo nie jest biurem własnym ani franczyzowym.
8.mógłbym tak długo-ale wiem,że nie uzyskam żadnej odpowiedzi :)
M.B. odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-17 19:56 62.21.84.*]
I proszę przekazać swojemu Prezesowi,że nie jest wszystko " fajnie"- bo nie ma takiego słowa w j. polskim, tylko w niemieckim-fine.
Zaczyna mnie już to razić- fajna akcja, fajni pracownicy itp. odpowiedz »Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:09 77.254.56.*]
"fine" w niemieckim, a to ciekawe, chyba się komuś z angielskim pomyliło, może się zdarzyć, jak się jest takim poliglotą … odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:29 62.21.84.*]
Oczywiście miałem na myśli "fein"- możesz jeszcze dodać tzw. w międzyczasie (inzwischen)-też ulubione słowo prezesa.
Chociaż "fine" pasuje do postępowania prezesa z agentami wyśmienicie :) odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:05 79.188.167.*]
ale cyrk namieszał Andryszak więc niech odpowie odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:01 77.253.200.*]
proponuje akcję przekazywania klientom danych z KRS`u mówiących o wynikach finansowych tui za ostatnie lat. To jest bardzo dobry argument przeciwko zakupom wycieczek Tui. A jakie (wyniki finansowe) są to wystarczy sprawdzić w Krajowym Rejestrze Sądowym. Gwarantuję zaskoczenie.... odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:16 83.23.196.*]
Powinniśmy również informować klientów o Itace, która również nie złożyła sprawozdania finansowego do KRS za rok 2011. odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 10:23 62.21.84.*]
Czy ten list dotyczy Itaki?
Załóż wątek na temat Itaki i wpisuj, co Ci się podoba. odpowiedz »Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 11:04 93.154.245.*]
racja, nie wiem gdzie tu jest mowa o Itace hehe odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-18 11:05 93.154.245.*]
JESTEM ZA! TUI jest najbardziej aroganckim organizatorem na polskim rynku! no może obok Oasis Tours. odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-19 14:28 62.148.87.*]
Agenci chyba mają problem z określeniem własnej pozycji na rynku !!! TUI jak każdy touroperator jest przede wszystkim firmą sprzedażową i najważniejszy dla nich jest wynik finansowy. Żyjemy w wolnym kraju z wolnym rynkiem i każdy ma prawo podejmować działania dotyczące własnego interesu samodzielnie, a agent jak nie chce to niech nie podpisuje umowy i nie sprzedaje tej oferty !!! Dziwi mnie fakt, że wszyscy piszą tutaj, jaki to arogancki touroperator, ale sprzedają go dalej i płaczą ?! Czy to nie sprzedający jest kreatorem sprzedaży ??? odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-20 10:20 164.126.139.*]
Jakby każdy agent zaprzestał sprzedaży TUI to może wtedy p. prezes poszedłby po rozum do głowy... list listem ale bez naszej wspólpracy nic nie wyniknie. odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-23 21:25 82.139.17.*]
STANOWISKO IZBY TURYSTYKI RP W SPRAWIE UDZIELANIA RABATÓW, ZNIŻEK
PRZEZ TOUROPERATORÓW.
Zarząd IT RP po zapoznaniu się ze stanowiskiem OSAT-u w sprawie przejmowania "agencyjnych" klientów oraz udzielania zniżek przez Touroperatorów zwraca się z apelem do wszystkich którzy udzielają rabatów, zniżek a także oferują swoje usługi na portalach zniżkowych o równe traktowanie wszystkich kanałów dystrybucji swojej sprzedaży. Kanał który jest wypracowany przez wiele lat na linii Touroperator- Agent ,to podstawa funkcjonowania naszej branży. ITRP nie neguje wprowadzania nowych form zniżkowej dystrybucji ofert turystycznych, ale będzie domagać się równego traktowania wszystkich podmiotów. Ostatnie tygodnie pokazały, że Touroperatorzy próbują pominąć Agentów a klientów poprzez stosowanie różnych niby promocji przechwytują bezpośrednio do swoich salonów sprzedaży, czy Call Center.
Często się zdarza, że "nasi klienci" po uzyskaniu od Touroperatora informacji o rabacie, chcą zakupić tę ofertę w naszych biurach agencyjnych. Niestety okazuje się, że mogą to zrobić tylko w wybranych punktach lub bezpośrednio u Touroperatora.
Przypominamy, że to Agenci przez wiele lat pracy pozyskiwali klienta i przekazywali jego dane Touroperatorowi. Nikt nie powinien zawłaszczać sobie klientów. Nie można ich "przekupywać" dodatkowymi bonusami, realizowanymi tylko w salonach / prezent , kawa, lampka wina czy dodatkowa zniżka której nie może dać Agent /. W umowach coraz częściej są nam narzucane przez Touroperatorów limity sprzedaży, zakazy udzielania rabatów itp. Tego samego wymagamy do naszego partnera -Touroperatora.
Liczymy ,że te praktyki zostaną zaprzestane oraz Agenci będą traktowani tak samo jak punkty sprzedaży własnej.
Zarząd Izby Turystyki RP
Wrocław 19.10.2012 odpowiedz »
Zjednoczmy się przeciw TUI
[2012-10-24 09:49 83.27.11.*]
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Systemy rezerwacyjne można udoskonalić
Specjaliści z linii lotniczych szkolą kolejarzy
Nowy system dla organizatorów turystyki przyjazdowej
W piątek rozpoczyna się konferencja Nowe Trendy w Turystyce
ZIMOWA OLIMPIADA W VANCOUVER 2010
Obóz młodzieżowy w Hiszpanii - LLoret de Mar + zwiedzanie Pa
Polska restauracja z prestiżowym wyróżnieniem
Katastrofa samolotu - są ofiary śmiertelne
Polska przywróci kontrole na granicach
Kawiarnia w tramwaju? Czemu nie?
Podróże: co było trendy w 2012 roku
Ekologia i nowoczesne zarządzanie w hotelarstwie
Sushi - restauracje eksperymentują
Turyści nie skorzystają z last minute do Tunezji?
Tusk: turyści ważniejsi od biur podróży
Ceny w biurach spadają, lasty wciąż drogie
Turkish Airlines - w 2020 roku dwa razy większy
Piloci przypadkowo wyłączyli bezpiecznik?
Czy EXIMtours to żetelne biuro?