Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Browary chcą rozwoju gastronomii
Ogłoszono, analizujący kondycję europejskiej i polskiej branży hotelarsko-gastronomicznej, raport Ernst & Young. Został on przygotowany na zlecenie Europejskiego Stowarzyszenia Browarów oraz Europejskiego Stowarzyszenia Restauracji, Hoteli i Kawiarni (HOTREC).
Raport obejmuje statystyki zebrane w latach 2000-2010. Inicjatorem publikacji raportu w Polsce jest Związek Browary Polskie.
Branża hotelarsko-gastronomiczna w 2010 roku wygenerowała 1,7% PKB. W 31 krajach wziętych pod uwagę w raporcie w sektorze HoReCa zatrudnienie znalazło 16,6 mln osób, co stanowi 7,8% wszystkich miejsc pracy w europejskiej gospodarce. W Polsce, w tej gałęzi zatrudnienie znalazło około 411 tys. osób, co daje 2,6% wszystkich zatrudnionych. Wpływy budżetowe z sektora Horeca, z tytułu VAT-u, akcyzy, składek w 2010 roku wyniosły 1,5 mld euro.
Branża HoReCa to także istotny partner biznesowy dla ważnych dla europejskiej gospodarki sektorów.
Teza o współzależności branży gastronomicznej i piwowarskiej potwierdza się także na gruncie polskim. . W naszym kraju piwo jest drugą grupą produktów generujących obroty w gastronomii. Jest także najchętniej zamawianym napojem w lokalach gastronomicznych. Statystyczny Polak wypija ponad 90litrów złocistego trunku rocznie. Nie przekłada się to jednak na wyniki jego sprzedaży w barach, restauracjach czy pubach. W Polsce sprzedaż piwa w gastronomii stanowi 10% rynku, podczas gdy w Czechach jest to 50% a w Portugalii 70% rynku.
"Zamierzeniem przemysłu piwowarskiego jest współdziałanie z gastronomią, w celu poprawy i rozwoju tego sektora, a tym samym zwiększenie dotarcia do konsumenta i promowanie działań ukierunkowanych na poprawę jakości usług świadczonych w punktach gastronomicznych. Jesteśmy świadomi roli, jaką gastronomia pełni w polskiej gospodarce oraz w tworzeniu i propagowaniu kultury piwa, dlatego dołożymy starań, aby w jak największym stopniu rozbudzić jej potencjał, co przyniesie korzyść każdej ze stron" - skomentował prezes Związku Browary Polskie Tomasz Bławat.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Krakowskie lotnisko będzie promować Małopolskę
Zgniłe jabłka psują wizerunek branży turystycznej
Niemieccy kontrolerzy ruchu lotniczego chcą podwyżek!
Solaris: rekordowa sprzedaż w 2011
Ofensywa sieci oferującej kebaby
Charytatywna kawiarnia w Warszawie
Polska najbardziej gościnnym krajem świata? Niestety nie
Gdzie podróżować, aby się nie udusić?
Będzie porozumienie w sprawie Przewozów Regionalnych?
System SART - jak wygląda wdrożenie i współpraca?
Produkty Kaldewei w Eko-hotelu Scala w Mediolanie
Sanepid znalazł bakterie legionelli w hotelu
BERENSONA, BIAŁOŁĘKA, LOKAL, GASTRONOMIA , BAR , SPAGHETERIA