Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Browary chcą rozwoju gastronomii
Ogłoszono, analizujący kondycję europejskiej i polskiej branży hotelarsko-gastronomicznej, raport Ernst & Young. Został on przygotowany na zlecenie Europejskiego Stowarzyszenia Browarów oraz Europejskiego Stowarzyszenia Restauracji, Hoteli i Kawiarni (HOTREC).
Raport obejmuje statystyki zebrane w latach 2000-2010. Inicjatorem publikacji raportu w Polsce jest Związek Browary Polskie.
Branża hotelarsko-gastronomiczna w 2010 roku wygenerowała 1,7% PKB. W 31 krajach wziętych pod uwagę w raporcie w sektorze HoReCa zatrudnienie znalazło 16,6 mln osób, co stanowi 7,8% wszystkich miejsc pracy w europejskiej gospodarce. W Polsce, w tej gałęzi zatrudnienie znalazło około 411 tys. osób, co daje 2,6% wszystkich zatrudnionych. Wpływy budżetowe z sektora Horeca, z tytułu VAT-u, akcyzy, składek w 2010 roku wyniosły 1,5 mld euro.
Branża HoReCa to także istotny partner biznesowy dla ważnych dla europejskiej gospodarki sektorów.
Teza o współzależności branży gastronomicznej i piwowarskiej potwierdza się także na gruncie polskim. . W naszym kraju piwo jest drugą grupą produktów generujących obroty w gastronomii. Jest także najchętniej zamawianym napojem w lokalach gastronomicznych. Statystyczny Polak wypija ponad 90litrów złocistego trunku rocznie. Nie przekłada się to jednak na wyniki jego sprzedaży w barach, restauracjach czy pubach. W Polsce sprzedaż piwa w gastronomii stanowi 10% rynku, podczas gdy w Czechach jest to 50% a w Portugalii 70% rynku.
"Zamierzeniem przemysłu piwowarskiego jest współdziałanie z gastronomią, w celu poprawy i rozwoju tego sektora, a tym samym zwiększenie dotarcia do konsumenta i promowanie działań ukierunkowanych na poprawę jakości usług świadczonych w punktach gastronomicznych. Jesteśmy świadomi roli, jaką gastronomia pełni w polskiej gospodarce oraz w tworzeniu i propagowaniu kultury piwa, dlatego dołożymy starań, aby w jak największym stopniu rozbudzić jej potencjał, co przyniesie korzyść każdej ze stron" - skomentował prezes Związku Browary Polskie Tomasz Bławat.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Krakowskie lotnisko będzie promować Małopolskę
Zgniłe jabłka psują wizerunek branży turystycznej
Niemieccy kontrolerzy ruchu lotniczego chcą podwyżek!
Solaris: rekordowa sprzedaż w 2011
Ofensywa sieci oferującej kebaby
Charytatywna kawiarnia w Warszawie
Polska najbardziej gościnnym krajem świata? Niestety nie
Gdzie podróżować, aby się nie udusić?
Będzie porozumienie w sprawie Przewozów Regionalnych?
System SART - jak wygląda wdrożenie i współpraca?
Produkty Kaldewei w Eko-hotelu Scala w Mediolanie